• 3
  • 4
2024-11-14, 06:13
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Fast vore det såpass främmande otänkbart att en kvinna driver en man till vansinne?

Jag vet flera kvinnor som är fullständigt galna och borde sitta inspärrade på rättspsyk pga vad de gjort med män, t.o.m. fått de att begå självmord av t.ex. skuldkänslor eller andra tokigheter.

Har man någonsin träffat en sådan kvinna, då faller sånt här fullt rimligt att det sker.

Jag håller inte med. Visst finns det galna kvinnor, men låter man sig påverkas så finns det bara ett logiskt utfall, egentligen: döda kvinnan. Med det sagt är jag kroniskt anti-kvinnovåld, men samtidigt skulle jag hellre skära halsen av en kvinna än låta henne hunsa mig som någon jävla knähund om det här är alternativet. Män nuförtiden saknar kuk nog att sätta gränser.

Och so what om förhålladet spricker av någon anledning? Vem fan mördar folk på måfå p.g.a. det? Veka jävla fitta till man.
Citera
2024-11-14, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Fast vore det såpass främmande otänkbart att en kvinna driver en man till vansinne?

Jag tror att det i alla fall är en tämligen liten del av dylika vansinnesdåd som bottnar i det, eller känner du till några dokumenterade fall ?

Citat:
Jag vet flera kvinnor som är fullständigt galna och borde sitta inspärrade på rättspsyk pga vad de gjort med män, t.o.m. fått de att begå självmord av t.ex. skuldkänslor eller andra tokigheter.

Kan du berätta mer om de kvinnorna, vad hände ? hur fick de männen att begå självmord ? Det är också viss skillnad på att begå självmord och köra in i en folkmassa med oskyldiga människor. Du säger att de här kvinnorna borde sitta på rättspsyk.. Vad har de begått för brott ? Hur vet du att brotten begicks under vad som i lagens mening är att betrakta som en allvarlig psykisk störning ?

Har man någonsin träffat en sådan kvinna, då faller sånt här fullt rimligt att det sker.[/quote]
Citera
2024-11-16, 08:38
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmat
Ungefär lika främmande som att män driver kvinnor till vansinne?

Fattar inte din vinkling riktigt. Ska män och kvinnor inte få lämna varandra pga nån kan bli ledsen / få psykos ? Är det då den partens fel att den andre begår massmord?

Nu talar jag om EXTREMT ovanliga fall när det går så långt så som det gjorde med denna man, det är väl ganska självklart att den ena partnern gjort så denne begår dessa dåd.

Men när det väl sker där MÄN "tappar" det fullständigt så är det väldigt påtagligt, han som dödade sina barn och begick självmord för några år sen (norr om Sala) pga kvinnan påverkat han till den grad att han inte såg något annan alternativ visade sig bero på hennes galenskaper.

Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Jag tror att det i alla fall är en tämligen liten del av dylika vansinnesdåd som bottnar i det, eller känner du till några dokumenterade fall ?

Kan du berätta mer om de kvinnorna, vad hände ? hur fick de männen att begå självmord ? Det är också viss skillnad på att begå självmord och köra in i en folkmassa med oskyldiga människor. Du säger att de här kvinnorna borde sitta på rättspsyk.. Vad har de begått för brott ? Hur vet du att brotten begicks under vad som i lagens mening är att betrakta som en allvarlig psykisk störning ?

Kvinnor är mer manipulativa och vissa är det till den grad att det är uppenbart sjukligt, det finns väl en hel drös med såna fall, dokumenterade fall - sånt här brukar ju sällan annonseras högt om, av olika skäl så brukar ju sällan sånt bli medialt därför hör man inte om det, såvida det inte blir som med det fallet jag nämnde ovan där mannen streamade det via sociala medier innan han begick självmord.

Min fru arbetar på socialen och därifrån kommer knappast saker ut för allmän kännedom och det finns oerhört mycket mer sånt här som sker i relationer med psykiskt våld/påverkan av kvinnor än vad man nog kan tro.

Jag har stött på åtminstone två fall under senaste åren där männen med all säkerhet blivit manipulerade till att ta livet av sig pga deras kvinnors påverkan. En tredje var en av männen efter en av dessa två som blev tillsammans med henne, hans historia är smått otrolig, och visst män kan också påverka kvinnor till "vansinne" eller liknande, men det här var något utöver det vanliga med allt som skedde under de 2 åren de var tillsammans.

Av allt det här vill jag påstå att kvinnors psykiska hälsa vid "galenskaper" tycks gå under radarn idag mer och inte alls uppmärksammas eller talas om så, främst då det alltid ses som att mannen är till skuld för allt.
Citera
2024-11-16, 09:41
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Det krävs mycket provokation för en man att reagera så här.

Ja inte ens Vallentuna fallet b la är nära, ett i mängden dock
Citera
2024-11-16, 11:29
Medlem
Blackmonks avatar
Ser att några här börhöver sitta bakom galler. Att ni tycker det är kvinnan fel när han mördar och skar oskyldiga är ju helt sjukt. Har ni hört talas om att ta eget ansvar? Om frun nu var så galen så hade han kunnat ge sig på henne, tagit livet av sig ext men nej han gav sig på oskyldiga.
Vet att det sticker i era ögon men kvinnor har rätt att skiljas från män. Det är inte en rimlig orsak att gå psycho. Män har också rätt att skiljas men det verkar ni ju redan vetat om. Ni kanske ska dra er tillbaka till den grottan ni kom ifrån?

Men hur lyckades han döda ett så stort antal? Detta är en väldigt ovanlig händelse pga antalet döda och skadade. Kan inte se att han bara kört in i så många. Bilen borde inte ens klarat det om det inte var en megaladtbil eller tank.
Citera
2024-12-27, 15:14
Medlem
Ördögs avatar
Dömd till döden.

https://www.scmp.com/news/china/poli...k-driver-death
https://www.reuters.com/world/china/...ts-2024-12-27/
https://www.bbc.com/news/articles/cjdn8el0lpyo
A man who killed dozens by driving his car into people exercising outside a stadium in southern China has been sentenced to death.

Fan Weiqiu was accused of "endangering public safety", according to a court statement.
/---/
According to the court, the 62-year-old decided to drive his car into the crowds on a running track at high speed because he was "dissatisfied" with how his property had been divided following his divorce.
Citera
2025-01-20, 08:15
Medlem
Ördögs avatar
Avrättad.

https://www.bbc.com/news/articles/c70kz32l98do
A man who killed dozens by driving his car into people exercising outside a stadium in southern China has been executed, state media reported.

Fan Weiqiu, 62, killed at least 35 people and injured more than dozens on 11 November after he ploughed his car onto an exercise track in Zhuhai, in what is thought to be the deadliest attack on Chinese soil for a decade.

The rampage was sparked by Fan's "dissatisfaction" over how his property had been divided following his divorce, the court heard.

His execution on Monday comes less than a month after a court sentenced him to death.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in