2025-07-30, 10:47
Medlem
Valvantos avatar
Sälja Erabi för tresiffrigt är MVG. Att plocka in Vasic som ersättare är en STOR gamble. Unnar verkligen honom denna flytt men är otroligt skeptisk med tanke på att han nyss rehabat i 9(?) månader. Men kommer han tillbaka i någorlunda form likt förra året kan det vara tungan på vågen för oss.
Citera
2025-07-30, 11:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Sälja Erabi för tresiffrigt är MVG. Att plocka in Vasic som ersättare är en STOR gamble. Unnar verkligen honom denna flytt men är otroligt skeptisk med tanke på att han nyss rehabat i 9(?) månader. Men kommer han tillbaka i någorlunda form likt förra året kan det vara tungan på vågen för oss.
Erabi kommer vi ersätta på annat sätt/har vi andra ersättare i truppen/HTFF för långsiktigt.

Vasic är en gratis lottsedel som antingen blir skadad, eller i bästa fall kan göra succé.
Citera
2025-07-30, 11:20
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Precis så. Förutsatt att Erabi stannar och/eller ytterligare en forward kommer. Annars är det väl tunt. Ser det inte som omöjligt att vi tar Vasic som bärande spelare och värvar en ung lovande forward också.

Edit: här är han?
https://x.com/Kanalplan1915/status/1950416761716715697

Bubbis Jr?

Japp, som vanligt är förtroendet för kejsare Hjelmberg o co skyhögt men jag skulle gärna se en till etablerad i bra ålder komma in utöver Vasic. Vi vet vilken nivå han har, men också att han enbart haft det en säsong och att han dessutom just kommer tillbaka.

Problemet med att köpa nior har vi dock sett i båda tvillingarna nu..

Den grabben är verkligen intressant, men tror inte att en till artonåring är vägen på nian, även om det är kul med två västafrikanska killar varav en är rätt lång och en rätt kort.
Citera
2025-07-30, 11:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Japp, som vanligt är förtroendet för kejsare Hjelmberg o co skyhögt men jag skulle gärna se en till etablerad i bra ålder komma in utöver Vasic. Vi vet vilken nivå han har, men också att han enbart haft det en säsong och att han dessutom just kommer tillbaka.

Problemet med att köpa nior har vi dock sett i båda tvillingarna nu..

Den grabben är verkligen intressant, men tror inte att en till artonåring är vägen på nian, även om det är kul med två västafrikanska killar varav en är rätt lång och en rätt kort.
Man valde att ej utnyttja optionen på Tijani så ett inte alldeles för långsökt tanke är att han är dennes ersättare? Iofs hade jag helst sett Gandhi ta den platsen men han har framtiden för sig.
Citera
2025-07-30, 11:46
Medlem
Mjällby nobbar ett bud på 25 miljoner för Törnqvist från franska Brest. Det ska finnas en överenskommelse mellan Hasse och Noel att han stannar säsongen ut om det inte kommer ett ”jättebud”, men så mycket mer jättebud än 25 miljoner för en målvakt i Allsvenskan tror jag inte kommer.

Så här långt har vi nobbat bud på tre spelare såvitt känt, Manneh, Herman och Noel. Tydligt att vi går för guld.
Senast redigerad av Svenshult 2025-07-30 kl. 11:48.
Citera
2025-07-30, 14:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Mjällby nobbar ett bud på 25 miljoner för Törnqvist från franska Brest. Det ska finnas en överenskommelse mellan Hasse och Noel att han stannar säsongen ut om det inte kommer ett ”jättebud”, men så mycket mer jättebud än 25 miljoner för en målvakt i Allsvenskan tror jag inte kommer.

Så här långt har vi nobbat bud på tre spelare såvitt känt, Manneh, Herman och Noel. Tydligt att vi går för guld.
Noel är en av dom spelarna som jag tror är enklast att behålla. Han och Stroud. Båda två ser genuint ut att älska livet på Strandvallen och jag tror att båda gärna stannar säsongen ut för att se hur långt det räcker.
Citera
2025-07-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Noel är en av dom spelarna som jag tror är enklast att behålla. Han och Stroud. Båda två ser genuint ut att älska livet på Strandvallen och jag tror att båda gärna stannar säsongen ut för att se hur långt det räcker.
Jag glömde Stroud i mitt inlägg. Vi har nobbat bud från Polen på Stroud.

Ja de flesta verkar trivas. Jag hörde eller läste en intervju med Manneh efter att det turkiska budet nobbats och han lät genuint glad över att vara kvar i Mjällby. Jag tror dessutom att det är bra för honom. Det är ytterligare några detaljer han behöver förbättra för att bli en spelare av hög internationell klass. Jag tänker främst på att han ofta slår enkla passningar rakt till motståndaren.
Citera
2025-07-30, 17:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag glömde Stroud i mitt inlägg. Vi har nobbat bud från Polen på Stroud.

Ja de flesta verkar trivas. Jag hörde eller läste en intervju med Manneh efter att det turkiska budet nobbats och han lät genuint glad över att vara kvar i Mjällby. Jag tror dessutom att det är bra för honom. Det är ytterligare några detaljer han behöver förbättra för att bli en spelare av hög internationell klass. Jag tänker främst på att han ofta slår enkla passningar rakt till motståndaren.
Jag tror att "alla" trivs. Men det är skillnad på det och att genuint älska livet. Törnqvist och Stroud är dom som jag kan tänka mig frivilligt säger nej för att dom vill uppleva hela säsongen med Mjällby. Tillsammans med några av dom riktiga trotjänarna och hemmasönerna såklart. Resterande av legoknektarna säger alltid rätt saker, men när det väl kommer till kritan så är det en annan sak.

Och ja. Manneh har långt kvar. Hans beslutsfattande är i klass med mitt en väldigt sen lördagskväll. Allt annat har han.
Citera
2025-07-30, 18:24
Medlem
Citat:
En annan jag tror stannar om vi vinner SM-guld är Karl Aksum. Han har skyhöga karriärambitioner i livet och vill bli en ny europeisk stortränare och om Mjällby kan vinna uppmärksamhet internationellt genom en imponerande prestation i EL eller CL så kan den drömmen vara betydligt närmare att slå in.
Citera
2025-07-31, 06:26
Medlem
eternussermos avatar
Gullöksen är svårsåld, alla intressenter skräms bort av chockpriset 60 miljoner

https://fotbolltransfers.com/nyheter...lliksen/204394
Citera
2025-07-31, 12:12
Medlem
Citat:

Och ja. Manneh har långt kvar. Hans beslutsfattande är i klass med mitt en väldigt sen lördagskväll. Allt annat har han.

Nästa öl eller vatten? Enkelt beslut
Citera
2025-07-31, 12:36
Medlem
baggebo1s avatar
Siffrorna kring Erabi verkar bara vara rena påhitt. Tack och lov.
Citat:
Nu bemöter Hammarbys sportchef Mikael Hjelmberg uppgifterna. Till Expressen säger sportchefen att Lens inte lagt något bud på Erabi och att han inte hört om något specifikt intresse från den franska klubben.

- Jag blev lika överraskad som alla andra. ”Jaha, oj, oj”. Sedan ska det bräckas rekord i summor. Det blir bara larvigt alltihop. Jag har inte pratat med någon från Lens. Jag har inte hört någonting om Lens eller från Lens.

Hjelmberg kommenterar även den eventuella övergångssumman för Erabi på omkring 100 miljoner kronor

- Den är nog helt tagen ur luften. Jag har ingen aning om var den kommer ifrån överhuvudtaget. Jag lyfte också på ögonbrynen åt den. Det är ju inte som att gå in på Ica och handla mjölk, att man sätter en fast prislapp på spelare. Istället får klubbar höra av sig och så har vi en dialog. Så, vi har inte satt någon prislapp på tio miljoner euro, säger Bajens sportchef.

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...et-ur-luften-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in