2023-05-02, 11:34
Medlem
Spelar för närvarande på GGpoker via en affiliate och en vpn som sätter mig i Brasilien. Allt har funkat relativt enkelt, utom att min affiliate nu för tiden inte svarar så snabbt och jag vet att andra har fått problem med samma sak. Han har förmodligen för många under sig och han glömmer att svara alla.

Håller också på att prata med en ny affiliate så kanske tester att byta, annars är alternativet att köpa ett konto. Från vad jag hittar kostar de ca 140 dollar och man har ett eget ggkonto som ska funka utan problem.
Citera
2023-05-03, 14:54
Medlem
Som svar på min egna fråga de blev gå via affiliate igen. Hade kanske varit värt med eget konto, men gick bra med förra affiliaten tills han vart seg seg och svara och den nya är från en större mer känd sida så kanske blir snabbare reponse. Och nya VPN sätts i Montenegro istället för Brasilien så kanske kan ta en billigare VPN tjänst nu också :P
Citera
2023-05-03, 15:11
Medlem
Tycker hela upplägget låter jävligt darrigt. Skulle inte vilja klonka nånting större under de omständigheterna med ett sånt skumraskkonto.
Citera
2023-05-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Tycker hela upplägget låter jävligt darrigt. Skulle inte vilja klonka nånting större under de omständigheterna med ett sånt skumraskkonto.

Jag lirar inte med nå större pengar, men om kontot skulle bannas eller nått så är man backad till 5k dollar och man rekommenderas att inte ha mer inne. Sen om dom skulle hålla deras ord vid de läget är kanske mer oklart, men GG har bara affiliates med större affilitesidor och dom har många under sig så tror inte dom vill bränna sitt namn. Jag satte in 300 dollar med min första affiliate som blev rekommenderad från andra, gjorde ett utag från sjävla pokern efter nån månad, men har tagit ut några hundra dollar i månaden från affiliate sidan med rakebacken. Har fortfarande pengar kvar där både på kontot och rakeback att ta ut så ska lösa de när jag orkar. Mesta jag haft är strax över 2k på kontot, blev inget utag men istället en jävla förlust svit ner till 1k igen ^^
Citera
2023-05-03, 15:22
Medlem
En gång råka jag stänga av VPN med pokersidan uppe och då stängdes pokern ner direkt och jag tänkte nu blir de drygt. Men behövde bara start VPN igen så funka allt, tror dom hade kunnat fixa de om de hade behövts men hade varit pinsamt att säga varför online utan VPN. Har startat sidan utan VPN förut men då kan du inte logga in så då känns de lugnt att inget kommer hända, men när jag var online redan och stängde av den....
Citera
2023-05-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punxtiii
Jag lirar inte med nå större pengar, men om kontot skulle bannas eller nått så är man backad till 5k dollar och man rekommenderas att inte ha mer inne. Sen om dom skulle hålla deras ord vid de läget är kanske mer oklart, men GG har bara affiliates med större affilitesidor och dom har många under sig så tror inte dom vill bränna sitt namn. Jag satte in 300 dollar med min första affiliate som blev rekommenderad från andra, gjorde ett utag från sjävla pokern efter nån månad, men har tagit ut några hundra dollar i månaden från affiliate sidan med rakebacken. Har fortfarande pengar kvar där både på kontot och rakeback att ta ut så ska lösa de när jag orkar. Mesta jag haft är strax över 2k på kontot, blev inget utag men istället en jävla förlust svit ner till 1k igen ^^

Intressant.

Hur sätter man in/tar ut pengar, är det bara crypto som gäller?
Citera
2023-05-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Intressant.

Hur sätter man in/tar ut pengar, är det bara crypto som gäller?

Den första affiliate jag använde var bara krypto. Den nya kan du använda fler metoder, en va skriller (kanske också är en krypto sida?) Men som jag gjort är de med BTC, skicka från min wallet till deras så sätter dom in åt mig. Sen allt jag vill ta ut kommer i kryptoväg också. Är dock inte kunnig alls på krypto, har aldrig testat sälja utan bara köpt. Så nu sitter jag på krypto som jag börja få när BTC låg runt 20k och de är väl lite tur att jag inte vet hur man säljer då de gått upp i värde :P

jag kan inte ta ut pengar själv heller, försöker jag drar pokersidan igång en verifikationsprocess. Så jag är beroende av min affiliate att ta ut och sätta in, vilket gjorde min första lite dryg när han inte svara på 4 dagar. Men GG vill nog inte smutsa ner sitt namn så är väl därför dom kör med de stora seriösa affiliate sidorna. Blir ett fungerade eko system där spelare som inte kan öppna eget konto kör med affiliate och man får samma rakeback som andra vanliga spelare, affiliatesen får rake från pokersidan också, och pokersidan får fler spelare.

GG är också mycket roligare med sina rakeback system, såg 4 bad beats för månaden och 1 nu i Maj, och bara att sitta på borden dom händer får man ca 5 inköp rakt av, och de på PLO som jag lirar, NLHE ger större något större ut betalning tror jag.
Citera
2023-05-03, 17:15
Medlem
Citat:

GG är också mycket roligare med sina rakeback system, såg 4 bad beats för månaden och 1 nu i Maj, och bara att sitta på borden dom händer får man ca 5 inköp rakt av, och de på PLO som jag lirar, NLHE ger större något större ut betalning tror jag.

Jo tack, hela GG skriker ju hur pokersajterna var för typ 15 år sen. Rakeback, bad beat jackpots, high hand jackpots, milstolpar o massa annat skoj
Citera
2023-05-03, 19:35
Medlem
Definitivt. Sen var de ju ganska många år sen svenskar fick bra deals i och med alla regler vi har på oss. Så spelar man lägre än 100dollar inköpen så är nog GG och appar det enda som funkar. Har man inte rakeback så är man körd i dagens läge. Vart erbjuden att spela på Pokerbros också men tror inte de är min grej, ett + är att man inte behöver nån som hjälper en att sätta in eller ta ut pengar.
Citera
2023-05-31, 14:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Kan man spela på GGpoker i Sverige utan en massa krångel? Om någon kan ge mig enkla instruktioner hur jag i så fall ska göra är jag väldigt tacksam.
Citera
2023-05-31, 14:13
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Definitivt. Sen var de ju ganska många år sen svenskar fick bra deals i och med alla regler vi har på oss. Så spelar man lägre än 100dollar inköpen så är nog GG och appar det enda som funkar. Har man inte rakeback så är man körd i dagens läge. Vart erbjuden att spela på Pokerbros också men tror inte de är min grej, ett + är att man inte behöver nån som hjälper en att sätta in eller ta ut pengar.
Körd behöver man inte vara, långt ifrån, men man går ju miste om en del.
Citera
2023-06-07, 21:00
Medlem
Ok, gg är ospelbart utan rb-deal på cg men hur är det med turneringar, de borde man väl kunna lira då eller?

Kan jag regga mig på ggpoker.eu och bara köra eller missar jag nåt här? Går det att sätta in/ta ut pengar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in