Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-12, 08:18
Medlem
Lita aldrig på en manlig gynekolog,
Citera
2024-11-12, 08:34
Medlem
Nu försöker jag boka tid på kvinnomottagningen i Örebro och vet ni
DET GÅR INTE
Man måste bli remitterad från sin vårdcentral
Citera
2024-11-12, 08:36
Medlem
Ni som fortfarande tror att man bara kan boka
Var så vänlig att gå till kvinnokliniken på 1177 och gör alla steg för att bli patient
Jo man kan söka vård privat men det har inte jag råd med
Citera
2024-11-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Nu försöker jag boka tid på kvinnomottagningen i Örebro och vet ni
DET GÅR INTE
Man måste bli remitterad från sin vårdcentral

Vi vet ju inte vilka besvär du har, men oftast ringer man direkt till en gynekologisk mottagning vilket det finns flera av i Örebro.
Är det något mer allvarligt tillstånd som kräver utredning går man till Kvinnokliniken och då måste man ha remiss - men det är ingen allmänläkare på en vårdcentral som kommer att titta på ditt underliv!
Du kommer bara behöva beskriva dina besvär och säga varför du vill ha en remiss. Spela roll om det är en man som du behöver prata med! Han lär ju inte precis bli upphetsad av att höra om dina underlivsbesvär om det är vad du oroar dig över.
Citera
2024-11-12, 10:15
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men för helvete. Ska man aldrig kunna känna sig säker?

Ja sjukt. Valde specifikt läkaren utifrån namnet eftersom jag behövde någon som jag kunde förstå och som kunde förstå mig.
Citera
2024-11-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ni som fortfarande tror att man bara kan boka
Var så vänlig att gå till kvinnokliniken på 1177 och gör alla steg för att bli patient
Jo man kan söka vård privat men det har inte jag råd med

Tänk om du kunde lära dig att söka egen information istället för att sitta på flashback hela dagarna. Åter igen, google är en fantastisk sökfunktion, det tog mig 20 sekunder att hitta denna info.

Saxat från 1177:

Egen vårdbegäran
Här kan du skriva din egen vårdbegäran.Om du blivit hänvisad från annan kvinnoklinik, vänligen uppge det. Du kommer att få ett svar inom fem arbetsdagar.
.......
Även om du riktar din vårdbegäran till en gynekologimottagning på en specifik ort försöker vi att erbjuda dig en kontaktmöjlighet så snabbt som möjligt. Det innebär att du kan bli kallad till Örebro eller Karlskoga.

Ytterst är det den mottagande verksamheten som avgör vilken vård och på vilken vårdnivå den ska ges. Det kan innebära att du som vårdsökande hänvisas till primärvården eller rekommenderas egenvård.

Jag har försökt, och försöker hjälpa dig eftersom att du verkar ha vissa svårigheter. Försök att förstå.

Lycka till!
Citera
2024-11-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmangetack
Tänk om du kunde lära dig att söka egen information istället för att sitta på flashback hela dagarna. Åter igen, google är en fantastisk sökfunktion, det tog mig 20 sekunder att hitta denna info.

Saxat från 1177:

Egen vårdbegäran
Här kan du skriva din egen vårdbegäran.Om du blivit hänvisad från annan kvinnoklinik, vänligen uppge det. Du kommer att få ett svar inom fem arbetsdagar.
.......
Även om du riktar din vårdbegäran till en gynekologimottagning på en specifik ort försöker vi att erbjuda dig en kontaktmöjlighet så snabbt som möjligt. Det innebär att du kan bli kallad till Örebro eller Karlskoga.

Ytterst är det den mottagande verksamheten som avgör vilken vård och på vilken vårdnivå den ska ges. Det kan innebära att du som vårdsökande hänvisas till primärvården eller rekommenderas egenvård.

Jag har försökt, och försöker hjälpa dig eftersom att du verkar ha vissa svårigheter. Försök att förstå.

Lycka till!
Det är ju du som inte förstår
DÅ MÅSTE JAG BETALA PRIVAT
Citera
2024-11-12, 11:21
Medlem
Citat:
Därför att nuförtiden så ska allt gå genom vårdcentralen först
Fast det stämmer ju inte riktigt...Vart bor du? Är det bara VC som gäller där du bor så tror jag knappast du kommer få lägga dig i en gynstol på en vårdcentral. Du kan väl helt enkelt berätta för Khaled vad det är för problem du upplever, o då borde det ju inte spela roll va det är för kön eller namn på den läkaren?!
Citera
2024-11-12, 11:22
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Vilket inte är en godtagbar ursäkt. Hon får välja bort män om hon vill dock.
Man väljer väl för fan själv vilken doktor man vill ha.
Citera
2024-11-12, 11:39
Medlem
Är du orolig så sätt igång ljudinspelning på mobilen under mötet?
Citera
2024-11-12, 11:47
Medlem
Jag slutar skriva här
Eftersom det finns idioter i denna tråd som tror dom vet allt
Jag måste gå till en allmänläkare på vårdcentralen för att bli remitterad
Till kvinnokliniken kommer jag inte utan remiss
Så var glada ni som bor i ett annat län än Örebro för ni verkar ha det lättare
Och Jo det finns gynutrustning på vårdcentralen
Citera
2024-11-12, 12:08
Medlem
Citat:
Jag slutar skriva här
Eftersom det finns idioter i denna tråd som tror dom vet allt
Jag måste gå till en allmänläkare på vårdcentralen för att bli remitterad
Till kvinnokliniken kommer jag inte utan remiss
Så var glada ni som bor i ett annat län än Örebro för ni verkar ha det lättare
Och Jo det finns gynutrustning på vårdcentralen

Det kanske finns en barnmorskemottagning på VC som har själva gynutrustningen.. Vanliga allmänläkare på VC utför ju inga sådana undersökningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in