Citat:
Ursprungligen postat av
Donner123
Mjo, har ju onekligen en gnagande misstanke att han bara drar en vals.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Det är helt uppenbart. Inte alls så säkert han klarar att få det rimligt i rätten.
Mjo, men det är väl delvis det som är hela poängen med min min initiala frågeställning - vals eller icke - frågan blir ju om ändå i syvende och sist rimligheten i att bötfälla med kontrollavgift samt även i bestridan vägra ta i beaktande påstådd problematik och komplexitet som gör läget förvirrande för en besökande när omständigheterna ser ut som på plats.
- tolkar jag det rätt att ni hävdar att det uppenbart inte finns någonting att gå på här, oavsett sökandes kryphål eller faktisk problematik/komplexitet? Att rent juridiskt så har sverige parkering fullt ut gjort en rimlig bedömning med all laga kraft på sin sida och det finns noll och inget att sätta emot?
Och bortsett från tidigare skrivet i tråden finns det väl inget uppenbart motbevis att jag skulle ljuga om jag sa att jag verkligen, verkligen ville eller behövde ta mig till butiken i fråga samt inga uppenbara motbevis eller skäl att hävda att jag
inte skulle vara kund/ville handla där, hittade deras parkeringar (uppmärkta med 1h) och sen letade efter alternativ entre då den första var stängd. För att sen bli ålagd en kontrollavgift inom loppet av max tre minuter - tillräckligt kort tid om ens nu bara jag skulle gått runt hörnet på fastigheten, kollat snabbt och sen tillbaka. Tillägg med som sagts att det heller bevisligen inte står något på Nordsjös hemsida att butiken inte skulle ligga kvar i området.
Att hävda det motsatta är ju enl min mening istället uppenbart oskäligt och snudd på kränkande åt andra hållet om motpart skulle komma valsande med sånt dravel. Att jag inte var kund, ointresserad av färg, att jag uppenbart borde fattat osv.. Ingen kan ju hävda, utifrån ett blankt papper/case, att jag inte hade som mål att ta mig dit eller inte ville handla/vara kund där - det blir ju då ord mot ord. Så även rättsligt och i förhållande att jag i det ärendet nyttjade deras uppmärkta parkering, eller?