Ibland får jag för mig efter att jag har borstat tänderna att jag inte är helt redo aatt gå och lägga mig och tar en öl eller två till. Är detta ett stort problem för tandhälsan?
Det är i alla fall ett problem för sömnen. Även om du nu skulle få för dig att säga att du somnar lättare så blir själva kvaliteten på sömnen sämre. Nu var det dock inte det du frågade efter.
Men om du nu har råkat borsta tänderna och ändå vill svälja ett par öl så kan du väl skölja ur munnen rejält så du får bort smaken av tandkräm. Hälla i dig ölen och sen borsta tänderna igen.
Ibland får jag för mig efter att jag har borstat tänderna att jag inte är helt redo aatt gå och lägga mig och tar en öl eller två till. Är detta ett stort problem för tandhälsan?
Så du har alltså sådana alkoholproblem att du behöver en eller två öl till efter du borstat tänderna,och det du oroar dig över är din tandhälsa?
Driver du med oss?
Det bror på vad du dricker. En äkta ale går nog bra, men billigare öl har många gånger tillsatser som tillsammans med fluoret kan bilda dentoglycerin.
Avråder från att googla om du inte gillar gore, men tycker att fler tandläkare borde prata om riskerna. Många överlever iofs, men då krävs ofta en komplett huvudtransplantation.
Nä, jag ba’ skoja. Ett ”stort problem” är det verkligen inte, men känns det ofräscht kan du väl bara att borsta en gång till? Eller skölja med vatten, som nån annan skrev.