2024-12-07, 09:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Nej, sitt inte och hitta på. AlJazeera har ordentligt på fötterna i sin dokumentär. Soc lägger inte fram några bevis utan påstår saker. Det är det som menad med att Sverige tar barn på lösa grunder. Det räcker med att någon har sagt till soc att barnet hade en smutsig tröja en gång, då kan soc påstå att barnet alltid har smutsiga kläder. Soc behöver inte bevisa någonting, det är det som AlJazeera belyser i dokumentären.
Ofta har föräldrar just lärare, vårdpersonal och andra sakkunniga som vittnen, men domstolar väljer hellre att tro på en socialsekreterares ord. På så sätt tar Sverige barn på lösa grunder.
Soc gör inga finurliga barnintervjuer, barn känner inte alls igen sig i vad soc sedan skriver i sina utredningar, så även föräldrar; de känner inte igen sog i vad soc påstår att de har sagt själva.
På så sätt stämmer AlJazeeras dokumentär att Sverige och andra europeiska länder tar barn på lösa grunder.

Låter som att du sitter och hittar på massa trams.

Men vi behöver helt klart någon som debunkar dessa tramsiga avsnitt som försöker smutskasta Sverige. Men ett bra meddelande borde gå fram till dem. Åk inte hit till Sverige om du vill riskera att förlora dina barn när du missbrukar dem. Så enkelt. Där får vi väl tacka araberna för "smutskastningen" av Sverige. Dock verkar det inte fungera helt ut. De får göra fler avsnitt helt enkelt.
Citera
2025-01-03, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
Al Jazeera är en islamvänlig propagandakanal som ägs utav den Qatariska staten. De pumpar ut vinklade nyheter och hat mot Israel, västvärlden m.m.

Det är verkligen helt sjukt att det finns svenskar och andra västerlänningar som tror att det är en trovärdig nyhetskälla.
Visste du att den kanalen visas i svenska fängelse? Inget skämt...
Citera
2025-05-19, 17:46
Medlem
Kan de byta namn på orosanmälan
Den förlamar hela landet
Skärping regeringen
Jag föreslår förbättrings omsorg
Citera
2025-05-20, 03:33
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kan de byta namn på orosanmälan
Den förlamar hela landet
Skärping regeringen
Jag föreslår förbättrings omsorg

Ditt inlägg var lite svårt att förstå. Du får gärna utveckla vad du menar.
Din första mening, som jag tolkar som en fråga, kan jag svara på. Det går att använda ett annat ord än 'orosanmälan'.
Menar du att det är ordet som är fel?
Citera
2025-05-20, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Ditt inlägg var lite svårt att förstå. Du får gärna utveckla vad du menar.
Din första mening, som jag tolkar som en fråga, kan jag svara på. Det går att använda ett annat ord än 'orosanmälan'.
Menar du att det är ordet som är fel?
Ja
Jag menar att namnet skapar problem
Du som verkar veta, har det alltid hetat så (svårt att tänka mig på 50 talet tex att det hette så)
Vad för annat ord kan man anvönda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in