• 1
  • 2
2024-11-13, 15:14
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Han spelade en i familjen Mandelbaum. Det var son, far och farfar, och de skulle alla tävla i precis allting. Jag tycker det avsnittet är jättekul!
https://www.youtube.com/results?sear...lbaum+seinfeld

Juste! Det är ett bra avsnitt!!

Inte helt fel att ha sin sista roll i tidernas diskutabelt största sitcom också!
Citera
2024-11-13, 15:39
Medlem
Geomeisters avatar
I helgen blev det The Mirror Has Two Faces (1996) med Jeffen. Barbara Streisand står som regissör, huvudroll och producent. Det är en dramatisk komedi med fokus på dramatik.

Helt klart en film mer riktad mot tjejer än män, men filmen tar upp lagom från olika perspektiv. Dramatiken är välspelad och de får in en del humor också. "Romcom" är nog inte allas melodi här på FB, men ett bra alternativ om man gillar sånt. Hamnar på positiva delen av min lista bland Jeffs filmer.
Citera
2024-11-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
I helgen blev det The Mirror Has Two Faces (1996) med Jeffen. Barbara Streisand står som regissör, huvudroll och producent. Det är en dramatisk komedi med fokus på dramatik.

Helt klart en film mer riktad mot tjejer än män, men filmen tar upp lagom från olika perspektiv. Dramatiken är välspelad och de får in en del humor också. "Romcom" är nog inte allas melodi här på FB, men ett bra alternativ om man gillar sånt. Hamnar på positiva delen av min lista bland Jeffs filmer.

Ung Jeff B: Thunderbolt & Lightfoot med Clintan. (1974.)

Urskön Lloyd B: AIRPLANE! självklart. (1980.) ....och Hot Shots! - filmerna därtill, naturligtvis.
Citera
2024-11-29, 15:31
Medlem
Geomeisters avatar
2017 blev ett produktivt år för gamle Jeff.

Däribland Kingsman: The Golden Circle. Efterföljare som mest blev en påkostad röra. De tog allt ett steg längre, men det blev mest trams. En alldeles för lång historia jag både kan vara med och utan.

Desto bättre är brandmannafilmen Only the Brave. En film baserad på verklig historia som är sevärd. Har ni sett den?
Citera
2024-12-02, 01:20
Hal Ashby. Hans första film som regissör är med Beau och hans sista är med Jeff. Kollar på 8 Million ways to die nu. En märkligt udda och lättsam stämning med tanke på handlingen. Tydligen en stor favorit för Tarantino.
Citera
2025-01-08, 16:59
Medlem
Geomeisters avatar
Det har blivit två filmer med Jeffen nyligen.

Vi startar med Jagged Edge från 1985. En thriller där Glenn Close är huvudrollen och det är väl egentligen hon som gör det mesta av filmen, men filmen är klart stabil genrellt. Jeff är med en del och är bra i sin roll. En film som hamnar i högen jag skulle rekommendera.

The Muse från 1999 var nästa film till rakning. En komedi som startar relativt bra. När det blir mer etablerat vad för typ av film det är blir tyvärr den desto segare. En komedi som sällan lyfter. Jeff är mest med i en mindre roll. Den här filmen är inget jag kan rekommedera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in