2025-07-24, 13:24
Medlem
Ezzelinos avatar
313/5 efter 100 overs. Kan bli en rätt bra poängskörd för Indien denna första inning.

Thakur utslagen, och Rishabh Pant kommer in igen, trots sin fotfraktur.
Senast redigerad av Ezzelino 2025-07-24 kl. 13:33.
Citera
2025-07-24, 15:39
Medlem
Ezzelinos avatar
England har 358 indiska poäng att förhålla sig till.

Bumrah tar direkt en jungfruover mot Crawley.

Acklimatiseringsproblem för nye Anshul Kamboj: först nollad som slagman, nu släppte han 12 runs mot Duckett i sin första over som kastare. En ny jungfru tagen av Bumrah - tolv kast, noll runs.

Edit: Ingen wicket tagen av Indien, och rätt hög run rate för England. 50/0 efter 10 overs.
Senast redigerad av Ezzelino 2025-07-24 kl. 16:25.
Citera
2025-07-24, 18:20
Medlem
Ezzelinos avatar
England med ett mycket starkt grepp om denna match nu. 156/0 efter 30 overs. De indiska kastarna tar inga wickets och släpper till för många runs.
Citera
2025-07-25, 16:59
Medlem
Legenden om slagman Joe Root växer för varje ny run.
Nu tvåa på all time listan efter att ha passerat några snubbar vid efternamn såsom Dravid,Khallis samt Ponting.
Det är bara en viss Tendulkar som är före..ännu vartfall.

Joe Root är 121 via 201 bollar..Not Out.
England är vid tepausen 433/4 efter att den kritiserade top order levererat magnifikt.

Englands ledning är för närvarande 75 runs och Indien sitter ordentligt i skiten på Old Trafford.
Citera
2025-07-25, 18:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Root står stadigt som en åldrig engelsk ek. Indierna får en lektion i denna match.
Citera
2025-07-25, 23:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Root står stadigt som en åldrig engelsk ek. Indierna får en lektion i denna match.

186 runs före och tre wickets kvar. Gissningsvis kommer Indien börja sin andra innings ganska tidigt i morgon. Det är ingen större mening längre för England att dra ut på det hela.

Jag vet inte heller hur många overs det spelades i dag, men indierna spelade nu ofta snabbt, som om de inte tror att de kan överleva till slutet av dag fem.

På något sätt är det synd om serien tar slut här, men Indien kommer förstås ändå göra allt för att vinna ett femte test.

En pundit på bbc sade, att om man bara räknar dag för dag, och kanske om det var session för session, så har Indien varit bättre, men ändå är de på väg att förlora hela serien.

Tredje testet i en fem-matchare är förmodligen generellt sett det viktigaste, liksom fjärde matchen i käppakrigets sjumatch-serier. Indien var 23 runs från en vinst och ett helt annat scenario.
Citera
2025-07-25, 23:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Crawleys medel är för dåligt jämfört med alternativa kandidater tycker jag.Han producerar en hundring emot Zimbabwe,och hittills en hygglig inning emot Indien på fem försök.
Hans genomsnitt i County Championship är även det inte speciellt bra,och tanken att hans längd och från vilket håll han slår på något sätt skulle vara oroande för motståndets bowlers begriper jag inte heller eftersom detta icke återspeglas i varken hans,Ducketts eller Popes runtotals som jag ser det....

Jag ska svara på det här, och det beror inte på resultatet i den senaste inningsen. Det fanns i minnet sedan ditt inlägg.

Jag vet inte heller. Men det är vad de säger. En lång, en kort, och en högerhänt och en vänsterhänt, skapar problem för motståndaren.

Det enda jag vet är att de tillsammans, enligt statistik jag inte kollat upp, skall vara ett lyckat öppningspar: alltså det bästa på mer än tio år eller så.

Huruvida det hade blivit ännu bättre med en annan bredvid Duckett har jag ingen aning om. Jag har aldrig spelat själv, och inte ens sett på det lajv.

Men, jag tror att det blir Duckett och Crawley också i Australien.
Citera
2025-07-26, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag ska svara på det här, och det beror inte på resultatet i den senaste inningsen. Det fanns i minnet sedan ditt inlägg.

Jag vet inte heller. Men det är vad de säger. En lång, en kort, och en högerhänt och en vänsterhänt, skapar problem för motståndaren.

Det enda jag vet är att de tillsammans, enligt statistik jag inte kollat upp, skall vara ett lyckat öppningspar: alltså det bästa på mer än tio år eller så.

Huruvida det hade blivit ännu bättre med en annan bredvid Duckett har jag ingen aning om. Jag har aldrig spelat själv, och inte ens sett på det lajv.

Men, jag tror att det blir Duckett och Crawley också i Australien.

Det tror jag också.
Duckett är rankad som en av världens absolut bästa openers,och hans slagresultat motsvarar det omdömet.
Zak Crawley har varit kritiserad i åratal och lär fortsatt vara under allmänhetens lupp trots fin serie på Old Trafford.England lär dock köra in i testkaklet med honom,vilket innebär The Ashes nu i vinter,så det blir med hög sannolikhet Crawley och Duckett down under.
Teorin bakom olika slaghåll och längd är enkel.Det innebär helt enkelt att bowlers kvickt måste ändra sina kast avseende längd och från vilken sida om wicket man bowlar från.Jag anser teorin som sådan vara förnuftig,men det hjälper ju knappast om Crawley stadigvarande blir utslagen efter en för låg runscore.

Tittar man på dagens engelska uppställning så är det till gravt övervägande del startuppställningen i The Ashes man beskådar.
Gus Atkinson kommer självklart att ta en startplats när han väl är fullkurerad från nuvarande skada.Jag tror att Brydon Carse möjligen ligger illa till att behålla sin startplats.
Det egentliga frågetecknet är väl vem av Shoaib Bashir eller Liam Dawson som kommer att få förtroendet i Australien i December.
Trots att jag föredrar Dawson,så tror jag att Stokes kommer att fortsätta köra med Bashir.

Englands ledning är nu så kompakt att de knappast kan förlora denna match.Indiens chans nu ligger i ett veritabelt skyttegravskrig när de skall slå igen,och att därigenom kunna dra ut matchen till en draw.
Citera
2025-07-26, 13:48
Medlem
England 669 all out.
Ledning med 311 runs.
En rekordinning som innebar flera nya rekord.

Enda sättet för Indien att undvika förlust är att nu gräva ned sig framför wickets och kunna slå så länge att England inte hinner avgöra imorgon.
Citera
2025-07-26, 13:49
Medlem
Jaiswal åker direkt för duck.

Sudharsan likaså..Indien kollapsar innan lunch.
Senast redigerad av Lookalike 2025-07-26 kl. 13:51.
Citera
2025-07-26, 20:44
Medlem
KL Rahul och Shubman Gill har grävt ned sig helt i skyttegraven och försvarat respektive wicket hela dagen.
Med Indien 174/2 finns knappast utrymme för annat resultat än draw här.
Jag brukar dock ha fel..men det kommer krävas spektakulära grejer imorgon för annat slut.
Citera
2025-07-27, 17:35
Medlem
Nackdelen med Test Cricket är när ett lag,såsom Indien,är tillräckligt bra nog att kunna slita Oavgjort från förlustens käftar via kompetent,och hjälpta av en mycket stum och platt pitch,defensiv batting.

Det är lite som att se målarfärg torka,och personligen så kollade jag bara fram till lunch.

Oavgjort är resultatet,och Indien kommer att behöva vinna på The Oval nästkommande vecka för att inte förlora denna testserie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in