Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Jag ska svara på det här, och det beror inte på resultatet i den senaste inningsen. Det fanns i minnet sedan ditt inlägg.
Jag vet inte heller. Men det är vad de säger. En lång, en kort, och en högerhänt och en vänsterhänt, skapar problem för motståndaren.
Det enda jag vet är att de tillsammans, enligt statistik jag inte kollat upp, skall vara ett lyckat öppningspar: alltså det bästa på mer än tio år eller så.
Huruvida det hade blivit ännu bättre med en annan bredvid Duckett har jag ingen aning om. Jag har aldrig spelat själv, och inte ens sett på det lajv.
Men, jag tror att det blir Duckett och Crawley också i Australien.
Det tror jag också.
Duckett är rankad som en av världens absolut bästa openers,och hans slagresultat motsvarar det omdömet.
Zak Crawley har varit kritiserad i åratal och lär fortsatt vara under allmänhetens lupp trots fin serie på Old Trafford.England lär dock köra in i testkaklet med honom,vilket innebär The Ashes nu i vinter,så det blir med hög sannolikhet Crawley och Duckett down under.
Teorin bakom olika slaghåll och längd är enkel.Det innebär helt enkelt att bowlers kvickt måste ändra sina kast avseende längd och från vilken sida om wicket man bowlar från.Jag anser teorin som sådan vara förnuftig,men det hjälper ju knappast om Crawley stadigvarande blir utslagen efter en för låg runscore.
Tittar man på dagens engelska uppställning så är det till gravt övervägande del startuppställningen i The Ashes man beskådar.
Gus Atkinson kommer självklart att ta en startplats när han väl är fullkurerad från nuvarande skada.Jag tror att Brydon Carse möjligen ligger illa till att behålla sin startplats.
Det egentliga frågetecknet är väl vem av Shoaib Bashir eller Liam Dawson som kommer att få förtroendet i Australien i December.
Trots att jag föredrar Dawson,så tror jag att Stokes kommer att fortsätta köra med Bashir.
Englands ledning är nu så kompakt att de knappast kan förlora denna match.Indiens chans nu ligger i ett veritabelt skyttegravskrig när de skall slå igen,och att därigenom kunna dra ut matchen till en draw.