Jag funderade lite på om den riktiga rektorn på Husbygårdsskolan ångrade att vederbörande hade anställt islamofoben "Rektor" Linnea -- och hittade en ny nyhetsbyrå. Antagligen finansierad av Integrationsverket och SIDA. Men Saudiarabien kan inte uteslutas... Och ett "Institut"...
https://www.nyhetsbyranjarva.se/prob...rektor-linnea/
Citat:
”Problemen började inte med rektor Linnea”
Citat:
På X har hon skrivit påståenden om att barn i Rinkeby skickas till Somalia för att ”tränas för jihad”, att ”Sverige är ett spa för islamister” och delat vidare islamofobiska konspirationsteorier.
Citat:
Linnea Lindquists konto på X är för tillfället stängt, men Institutet för samhällsanalys, INSAN, har delat flera skärmdumpar från X på organisationens Instagram.
Citat:
Matan Abdullahi är pappa till åtta barn som samtliga har gått i Husbygårdsskolan. Men bara två av dem går kvar.
– Två av mina barn har jag tagit därifrån på grund av rektorn. Och då menar jag inte Linnea.
Citat:
Att problemen inte började med Linnea Lindquist är det fler föräldrar som håller med om, men att få henne att lämna sin tjänst ses ändå som ett viktigt delmål.
– Det hon gör är rasistiskt och kränkande, konstaterar en mamma och får medhåll av resten av gruppen.
Vinsten kommer senare...
https://www.nyhetsbyranjarva.se/fora...bygardsskolan/
Citat:
Föräldrar möttes av polis på Husbygårdsskolan
Citat:
”Vi undrar om det är ett normalt förfarande att du har polisskydd på föräldramöten?”, undrar föräldrarna i ett brev som skickats till skolledning och ansvariga politiker.
Citat:
”Föräldrarådet kom till mötet som avtalat med öppna hjärtan och en vilja att diskutera ärendet”, skriver de. Men de bemöttes som om de vore kriminella. ”Om föräldrarna behandlas som kriminella helt obefogat, så har vi ingen tillit till att våra barn kommer behandlas på ett bättre sätt.”
Citat:
”Föräldrar och barn kränks, diskrimineras och hängs ut på nätet och allt detta från bekanta och följare till Biträdande Rektor Linnea.”
Citat:
Brevet avslutas med en kärleksförklaring till Husbygårdsskolan.
Hur är stämningen på skolan nu? Är det fortfarande "öppna hjärtan"? Blir det något Luciatåg i år?
Behövs det fortfarande polisbevakning på skolan för att förhindra att "Rektor" Linnea och den riktiga rektorn lynchas?