2024-11-07, 16:52
Medlem
Siironmaas avatar
Går det att föra över kanaler och utbud i sin TV till en annan TV i ett annat rum utan ytterligare abonnemang? Jag har googlat och hört talas om chromecast, switch och splittersladd, är något av dessa ett bra fungerande alternativ? Telia tycker att jag ska ha en tvillingbox men då tillkommer ett ytterligare abonnemang som jag helst vill undvika. Jag vill inte att det är för krångligt att installera. (Min TV är en Samsung och köpt för ett år sedan. Boxen från Telia). Tacksam för synpunkter och eventuella tips.
Citera
2024-11-07, 17:02
Medlem
Jag antar att Telia har en app så du kan titta på tv på mobilen eller plattan. I så fall kan du streama från den till en chromecast.

Jag har en annan leverantör än Telia och jag strömmar ibland från min ipad till min samsung tv som har inbyggd airplay. Kolla om din också har det.
Citera
2024-11-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siironmaa
Telia tycker att jag ska ha en tvillingbox men då tillkommer ett ytterligare abonnemang som jag helst vill undvika. Jag vill inte att det är för krångligt att installera. (Min TV är en Samsung och köpt för ett år sedan. Boxen från Telia). Tacksam för synpunkter och eventuella tips.

HDMI splitter borde funka, men då blir det samma bild på båda. Kanske inte det du önskade :-(

Men är det TeliaPlay du har, så kan man ta emot den på många sätt, på samma abbonemang, totalt tre st
1) Runda TV boxen med fjärr
2) web, (https://www.teliaplay.se)
3) teliaplay-app till smarttv laddas från googleplay i smart TV:n

Själv har jag teliaplay-app i huvudrummet, och web i sovrummet, samtidigt, det verkar som man inte kan ta emot ett och samma val i två olika rum, men däremot val 1) i ett rum, val 2) i ett annat och val 3) i ett tredje, allt samtidigt

Men som sagt jag har 2 och 3, inte testat 1,2,3 samtidigt (fast jag jag en box liggande)
Citera
2024-11-07, 18:14
Medlem
kl4sseKocks avatar
Kör occkså box till en TV och till en annan appar via en Chromecast super smidigt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in