2024-11-05, 14:40
Medlem
morgonstjaernans avatar
Om man ringer till en vän och inte får något svar hur länge bör man vänta innan man hör av sig igen?

Framstår man som konstig om vännen kollar telefonen och ser fem missade samtal från en under en och samma dag? Vad är era tankar kring detta?
Citera
2024-11-05, 14:45
Medlem
Ghastens avatar
Om det är något viktigt så är det så klart ok. Annars känns du mer som en stalker.
Citera
2024-11-05, 14:54
Medlem
BewilderedHulders avatar
En gång.
Sex missade är psykosinducerande.
Citera
2024-11-05, 14:58
Medlem
Cindells avatar
Vännen är säkert upptagen idag. Finns ingen anledning att ringa fem gånger om det inte gäller något superviktigt som att någon anhöring/vän hamnat på sjukhus. (Men då sms:ar man också om ärendet)
Citera
2024-11-05, 15:49
Medlem
Geomeisters avatar
Vad gäller samtalet? Vill du bara kolla läget, snacka om valet i USA eller berätta att du träffade gemensam vän på stan? Då ringer du en gång. Väntar på att personen ringer upp dig alternativt att du senare skriver "Vore kul att tjöta lite. Hör av dig när du kan".

Vet du att personens partner varit med i en bilolycka och ligger döende på sjukhus? Ring så mycket du vill.

Vill du fråga om personen vill gå på fotbollsmatchen nästa vecka? Ring en gång. Vänta. Ring en gång till senare. Därefter skriver du meddelande om vad som gäller och frågar om vännen är intresserad att hänga med.

Att ringa mer än en till två gånger ger negativa vibbar. Speciellt om du gör det gång på gång. Det kan leda till att vännen kommer börja undvika dig.
Citera
2024-11-05, 16:23
Medlem
1 gång räcker bra, är det akut så ring så många ggr som krävs. Om jag inte svarat första gången, skicka ett sms så jag vet vad du ville och kan ringa upp så snart det passar.
Citera
2024-11-05, 16:45
Medlem
franges avatar
Om det inte är någonting extremt viktigt utöver det vanliga (olycka, dödsfall, lottovinst etc) så är sex samtal utan svar djävligt konstigt - och då är nog snarare anledningen till att inte vännen svarat - för att denne inte vill svara. Denne har fått nog av dig och orkar inte med dig längre. Eftersom du verkar sjuk i huvudet.

Jag har haft sådana bekanta (arbetskamrater) och man står kanske ut ett tag med den personen, sedan blockar man dem för att man orkar helt enkelt inte med fanskapen längre.

Vad ringer ni för när det finns e-mail? Är ni någon sorts bög, eller?
Citera
2024-11-05, 16:50
Medlem
bellusorcas avatar
Jag har en vän som har en vän. Min väns vän brukar ringa honom uppåt femton gånger om dagen. Dom gånger min vän väl svarar sitter min väns vän ibland tyst i andra änden. Inte okej.

Men det beror på ålder. Är man fjortisar kan man få ringa varandra hej vilt utan att det anses konstigt.

Är man vuxna kan det uppfattas respektlöst att spamma någon eftersom vuxna oftast har saker att göra under dagarna, man kan inte prata i telefon timtals.

Man väntar minst en timma mellan ringningarna. Vill den man försökt nå ha med en att göra så ringer den tillbaka.
Citera
2024-11-05, 18:53
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Jag har en vän som har en vän. Min väns vän brukar ringa honom uppåt femton gånger om dagen. Dom gånger min vän väl svarar sitter min väns vän ibland tyst i andra änden. Inte okej.

Idag när jag svarade så fick jag vara med i luren när min man hade beslutsångest på Ica.

Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Om man ringer till en vän och inte får något svar hur länge bör man vänta innan man hör av sig igen?

Framstår man som konstig om vännen kollar telefonen och ser fem missade samtal från en under en och samma dag? Vad är era tankar kring detta?

Du borde chilla. Du kan max ringa två gånger och sedan vänta i 24 timmar på att h*n ska ringa upp. Gör h*n inte det så tycker jag att du ska lyfta det med din polare eftersom det är dåligt att inte höra av sig tillbaka alls.

I mitt fall så är min polare klockren på alla sätt, förutom detta spammande. Skulle jag ringa honom klockan 3 på natten för att dumpa en kropp så skulle han infinna sig.

Problemet är att det är helt omöjligt att ta upp spammandet eftersom han skulle ta det fel och förmodligen sluta höra av sig helt.
Senast redigerad av stolenChevy 2024-11-05 kl. 19:46.
Citera
2024-11-05, 19:59
Medlem
Etta.Places avatar
Som redan sagts. Har du fått veta något extremt brådskande och allvarligt som personen måste få veta är det ok att ringa massor med gånger.

Har du och vännen bestämt att ses och du sitter ensam i baren och väntar tycker jag det är OK att ringa sex gånger, men sen är det nog läge att ge upp och gå hem.

Är det inte viktigt eller brådskande utan bara du som vill ha kontakt skulle jag säga max två samtal och därefter ett kort och vänligt sms där du lägger bollen på.vännens planhalva att höra av sig om han/hon vill.

Fler samtal än så indikerar just akut och superviktigt eller att du blivit allvarligt kränkt av personen och bägge dessa är creepy stalkerbeteende om det bara är din önskan om kontakt som är akut, superviktig och kränkande om förbisedd.
Senast redigerad av Etta.Place 2024-11-05 kl. 20:13.
Citera
2024-11-05, 21:53
Medlem
Man ringer två gånger, därefter kan man skicka ett sms och be dem ringa tillbaka - därefter är man tyst tills man fått återkoppling.
Citera
2024-11-05, 22:27
Avslutad
När man vill något.. Ringer de inte upp eller åt åtminstone skickar sms så är det ingen person man ska ha i sitt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in