Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-05, 10:53
Medlem
Verkar väldigt bekvämt, man framför sin åsikt så alla kan läsa men den man kommenterar får inte reda på det om han inte scannar igenom hela tråden och ingen vet vad man svarar på.

Låter nice men lite för bra för att vara sant?
Citera
2024-11-05, 10:56
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JihadNU
Verkar väldigt bekvämt, man framför sin åsikt så alla kan läsa men den man kommenterar får inte reda på det om han inte scannar igenom hela tråden och ingen vet vad man svarar på.

right on!

Det borde väl vara ok. Förutsatt att dels du inte förväntar dig svar på ditt "svar" och dels att du håller dig till reglerna i övrigt.
Sen är det potentiellt hämmande för diskussionen med en spesifik användare, men svart kommer väl alla till gagn och kan snarare ses som en oberoende betraktelse av ämnet?
Kanske blir det svårläst och ot, men då raderad det väl och tråden återfår sitt flöde?
Citera
2024-11-05, 11:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Sjukt irriterande att svara i en tråd utan att citera, jag citerar alltid förutom just nu.
Jag blir ju inte medveten om att några besvarat mig om jag inte ser notification.
Citera
2024-11-05, 11:40
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sjukt irriterande att svara i en tråd utan att citera, jag citerar alltid förutom just nu.
Jag blir ju inte medveten om att några besvarat mig om jag inte ser notification.
Det blir enormt rörigt när man inte citerar, vem svarar du liksom?

Jag citerar alltid utom när jag svarar TS i en tråd.
Citera
2024-11-05, 11:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Det blir enormt rörigt när man inte citerar, vem svarar du liksom?

Jag citerar alltid utom när jag svarar TS i en tråd.
Precis, det år bara förvirrande.

Ibland citerar jag TS men klipper av inlägget.
Citera
2024-11-05, 11:54
Medlem
Citat:

Om du svarar TS så fungerar det. Där kan man förvänta sig att det blir läst av just TS. Men om man svarar/kommenterar någon annans svar så bör man nog citera det.
Citera
2024-11-05, 12:32
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

En mer intressant fråga eller bifråga till din frågeställning är väl i så fall också om man får citera och ta bort siffrorna från citeringen;

QUOTE=JihadNU|90010496

Då ser det ut som en normal citering men den man citerar får ingen notis.

Varför du tycker att det är bra att ingen i tråden fattar vad man svarar på får du gärna utveckla.
Citera
2024-11-05, 18:40
Medlem
nerdnerds avatar
Finns inget emot det i regelverket och alltså är det ok.
Citera
2024-11-05, 19:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Självklart är det OK att skriva utan att citera. Man svarar ju hela tråden även om man citerar någon.
Citera
2024-11-06, 17:28
Medlem
Nej det tycker jag inte, det var ironiskt skrivet.
Citera
2024-11-06, 17:29
Medlem
tycker inte det är okej under de sammahangen du beskriver.
Citera
2024-11-06, 17:32
Medlem
Men det är inte en regel? Säg att tråden sväller till 1000-tals inlägg.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in