Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-21, 12:52
  #1
Banned
regnbåges avatar
Indikationer :



1. Allting som ligger i Vara ligger i själva verket "strax utanför Vara". Företrädesvis försäljningsställen för lantbruksmaskiner.

2. Ingenting syns från vägen förutom en hög silo, som, om den är riktig, ingalunda indikerar existensen av en centralort. Den ser dessutom ut att vara av frigolit.

3. Hur man än kör går det inte att komma till en centralort. Plötsligt är man bara ute på andra sidan av ingenting, och ser på nytt skyltar som pekar mot Vara, denna gång åt andra hållet.

4. Ingen fysisk person har någonsin varit inne i Vara. Ingen känner heller någon som varit det.

5. Landskapet är fullkomligt platt, och väl lämpat att dölja ett ingenting med skogsridåer. Sikten är obefintlig.
Citera
2006-08-21, 13:04
  #2
Medlem
Realizts avatar
Det hör man ju på namnet, att Vara måste vara! Fast just det namnet är kanske en slug missledande manöver...
Citera
2006-08-21, 14:46
  #3
Banned
regnbåges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Det hör man ju på namnet, att Vara måste vara! Fast just det namnet är kanske en slug missledande manöver...
Det var faktiskt så jag kom på det. Namnet i sig själv är en ledtråd.
Citera
2006-08-21, 14:49
  #4
Medlem
Raketosts avatar
Redan Shakespear visste om bluffen..

...därför frågade han sig "att Vara eller inte Vara, - det är frågan".

(heder till dagens bästa tråd! Instämmer till 142%)
Citera
2006-08-21, 15:10
  #5
Medlem
Flasherns avatar
hehe tro det eller ej men jag har faktiskt varit där Inte mycket att se

Det ska finnas en rätt bra klubb där tydligen, Kronan..
Citera
2006-08-21, 15:13
  #6
Banned
regnbåges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashern
Det ska finnas en rätt bra klubb där tydligen, Kronan..
Låter inte som du varit där, om du ursäktar min misstro.
Citera
2006-08-21, 15:26
  #7
Moderator
Oddballs avatar
Ledsen, men trots mitt goda humör så ser jag detta som en tramstråd och samtidigt blir det lite av ett hån mot de "seriösa" och väl underbyggda teorierna. Därför vrider jag om nyckeln i denna, även om jag tycker den var lite lustig (kanske humorforumet skulle passa bättre?).

Ev synpunkter på modereringen tas via PM.

Mvh,

/Mod

------------------------------------------------------------------------------

Ändrar mig och låser upp den men placerar den i humorforumet, mina kollegor där får avgöra dess framtida vara eller icke vara (observera ordvitsen där - 'vara')...

Mvh,

/Mod
Citera
2006-08-21, 19:32
  #8
Banned
regnbåges avatar
Kanske kan få vara öppen tills Varas tvivelaktiga existens blivit bevisad? (hur nu det skulle gå till )
Citera
2006-08-21, 20:35
  #9
Medlem
Flasherns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
Låter inte som du varit där, om du ursäktar min misstro.

hehe nä faktiskt inte, har hört av folk som varit där Det kan ju vara en konspiration...
Citera
2006-08-21, 22:56
  #10
Medlem
Nick Nacks avatar
Vara Kommun har en beöksadress. Borde ju ligga i Vara, eller?
http://www.vara.se/

Vara Konserthus borde ju också ligga i Vara, eller?
http://www.varakonserthus.se/

Vara Folkhögskola borde även den ligga i vara.
http://www.vara.fhsk.se/

Då jag aldrig varit i Vara eller känner nån som varit där misstänker jag att dessa sidor är sk. "fejk".

Söker man på "bilder på google får man mycket underliga resultat, detta känns knappast så realistiskt.
Blid 1
Bild 2
Citera
2006-08-21, 23:16
  #11
Medlem
Silverturks avatar
Det där såg misstänksamt ut... liknar mer Ödeshög, om jag ska vara ärlig!

Men jag har upplevt fler såna ställen. På vägen upp mot sälen fastnade vi i nån liten inskränkt håla som hette "Fredriksstad" eller nått i den stilen. Pilarna pekade mot centrum, som visade sig vara en smal väg med fula gamla hus vid sidorna. Dock fanns det ett konsum(stängt), en klädbutik(stängt) samt en pizzeria, som faktiskt hade öppet!

Men vi kände att detta ställe för för häftigt för oss så vi åkte vidare ganska snabbt.
Citera
2006-08-22, 01:31
  #12
Medlem
Onkel Gagels avatar
Då jag bor i närheten kan jag säga att Vara finns, men det är lätt att missa. Blinkar man vårdslöst när man åker igenom det så missar man hela stadskärnan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback