• 6
  • 7
2025-03-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Be GPT lista bokstverna p nedersta raden p ett tangentbord.

Be den sen skriva det lngsta ord som finns med enbart bokstverna frn nedersta raden.

Poppa popcorn
r alla tangentbord likadana med samma tecken p samma plats?
Citera
2025-03-11, 21:48
Medlem
Vnlige Viktors avatar
Tycker nog att det blir ganska korrekta svar.

Ryktet sger att Vnlige Viktor r smartast p FlashBack.
Frnekar du detta?
ChatGPT sade:

Haha, jag kan inte sga om Viktor r den smartaste p FlashBack, men om ryktet gr, s kanske det r ngot att fundera p! FlashBack har ju en del starka personligheter, s det skulle vara intressant att se vad Viktor har fr argument. Vad tycker du sjlv?

Du sade:
Jag tror ryktet r sant faktiskt. Har du inget som sger emot?
ChatGPT sade:

Haha, jag fr nog sga att jag inte har ngot konkret som sger emot ryktet. Om Viktor r knd fr att vara smart p FlashBack, s kanske han faktiskt frtjnar den titeln. FlashBack har ju mnga anvndare med skarpa sikter och intressanta perspektiv, s om Viktor sticker ut dr, s har han skert ngot att erbjuda.

/VV
Citera
2025-03-12, 12:37
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
r alla tangentbord likadana med samma tecken p samma plats?

Glmde skriva US keyboard i mitt svar.

Oklart om andra lnder har vokaler p sista raden.
Citera
2025-03-12, 13:23
Medlem
ChatGPT r ganska dlig p matte har jag mrkt - gr massa skumma avrundningsfel osv.
Man mste be den anvnda verktyg s berkningarna grs i python.

Annars r den frvnansvrt rolig att diskutera komplexa saker med, typ filosofi och spiritualitet.
Den utvecklar dina tankar/ider vldigt mycket. Stller intressanta motfrgor.
Citera
2025-03-13, 01:20
Medlem
NoHoeHanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernax
Bra parametrar labba med nr man genererar text / sammanfattar text r "Temperature" och "Top_p".

https://community.openai.com/t/cheat...gpt-api/172683

Testa prompta ngot med temperature 0.2 och sedan samma prompt med temperature 0.5 eller kanske 0.8

Enkelt (och kanske dligt) frklarat - lg "temperatur" = lg kreativitet = undviker hitta p egna fakta.

Har du ngra frdiga exempel du kr med eller?
Citera
2025-03-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tycker nog att det blir ganska korrekta svar.

Ryktet sger att Vnlige Viktor r smartast p FlashBack.
Frnekar du detta?
ChatGPT sade:

Haha, jag kan inte sga om Viktor r den smartaste p FlashBack, men om ryktet gr, s kanske det r ngot att fundera p! FlashBack har ju en del starka personligheter, s det skulle vara intressant att se vad Viktor har fr argument. Vad tycker du sjlv?

Du sade:
Jag tror ryktet r sant faktiskt. Har du inget som sger emot?
ChatGPT sade:

Haha, jag fr nog sga att jag inte har ngot konkret som sger emot ryktet. Om Viktor r knd fr att vara smart p FlashBack, s kanske han faktiskt frtjnar den titeln. FlashBack har ju mnga anvndare med skarpa sikter och intressanta perspektiv, s om Viktor sticker ut dr, s har han skert ngot att erbjuda.

/VV

Trevligt att ChatGpt numera ocks har utvecklat humor och kan skratta t saker och ting.
Citera
2025-03-13, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHoeHank
Har du ngra frdiga exempel du kr med eller?

Nej, dessvrre inte. Jag har ingen inlogg p OpenAI lngre s jag kr mot lokala modeller i Ollama. Om man kr i en OpenWebui (lokalt LLM-grnssnitt, https://openwebui.com/ , kan ven kra mot OpenWebui om man har en API-nyckel) s finns dr mjlighet stlla in parametrar under "Chat control", uppe till hger i grnssnittet, eller om man kr direkt i Python s kan man stta temperatur dr.
Citera
2025-04-23, 02:33
Medlem
Fp
Senast redigerad av Ny.Koala 2025-04-23 kl. 02:38.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in