2024-11-04, 08:59
Medlem
Batleikas avatar
Vilka yrken är de sämsta i Sverige? Jag menar nu inte nödvändigtvis utifrån egen erfarenhet och inte en specifik arbetsplats utan mer yrken i generell mening. Är sjukvårdsbiträde, lagerarbetare, taxichaufför eller något annat liknande yrke särskilt dåligt? Detta kan förstås vara subjektivt men jag tänkte att det vore bättre att inte tänka "sämsta yrke för mig" utan "sämsta yrke i allmänhet". De som har detta yrke tycker jag synd om, helt enkelt. Att villkoren kan variera (kollektivavtal, gig-jobb etc.) är sant men vi bortser från det här och tänker på yrket som helhet med de villkor som är normala för yrket i fråga.

Jag skulle tänka att Foodora-bud är en kandidat för sämsta yrket. Jag menar då inte nödvändigtvis just det företaget utan alla företag inom denna bransch.
Citera
2024-11-04, 09:00
Medlem
One2Manys avatar
Hemtjänst
Citera
2024-11-04, 09:06
Medlem
Batleikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Hemtjänst

Är hemtjänst sämre än annan vård? Varför då?
Citera
2024-11-04, 09:09
Medlem
ProfessorAs avatar
Röstar också på Foodora-bud/matbud.

Fotvårdsterapeut känns också rätt äckligt, eller jobb i miljöer med äckliga lukter.
Citera
2024-11-04, 09:10
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batleika
Är hemtjänst sämre än annan vård? Varför då?

Mer stress och sämre betalt. Folk som jobbar i hemtjänsten har som regel noll utbildning.
Citera
2024-11-04, 09:13
Medlem
67arigGubbes avatar
Ja foodora bud måste va sämst, även om det verkar trevligt.
Citera
2024-11-04, 09:14
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Hade aldrig velat jobba på förskola, fyfan.

Tycker även det verkar riktigt rövigt att köra röjsåg vid vägkanter, rondeller etc.
Dock kan man i det fallet ha egen firma etc.

Obduktionstekninger, de ser fan inte lyckliga ut när de står utanför patologen och röker cigg kl 07 på morgonen.
Citera
2024-11-04, 09:17
Medlem
Dataanalytiker rankar högt, båda vad gäller tråkigaste och sämsta jobbet, enligt undersökningar.

Grönsaksskalare och fruktsköljare hos Hello Fresh kvalar också in.
Citera
2024-11-04, 09:25
Medlem
Batleikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Grönsaksskalare och fruktsköljare hos Hello Fresh kvalar också in.

Finns dessa yrken på riktigt? De påminner om den idé jag hade som liten om "vägmålare" som gick omkring med en färgpyts och målade vita streck på gatorna.
Citera
2024-11-04, 09:25
Medlem
RadiationSantas avatar
Jag har negativa erfarenheter av kundtjänstarbete.
Jag föreställer mig också att telefonförsäljare är jämförelsevis dåligt.
Citera
2024-11-04, 09:26
Medlem
Batleikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Röstar också på Foodora-bud/matbud.

Fotvårdsterapeut känns också rätt äckligt, eller jobb i miljöer med äckliga lukter.

Jag har en bekant som jobbar som fotvårdsterapeut. Hon är nöjd med sitt yrke. Hon har "gjort karriär" från att jobba med slitig vård till att syssla med detta. Hon har en egen salong i Stockholm.
Citera
2024-11-04, 09:33
Medlem
Crabbofixs avatar
läkare: att behöva hjälpa massa gängkriminella som blivit skjutna av andra gängkriminella alternativt hjälpa folk med sjukdomar dom själva åstakommit pga rökning, fetma osv

advokat: att behöva hjälpa massa idioter som är i konflikt med varandra och gått till domstol fast dom borde kunnat göra upp det själva, eller försvara eller döma kriminella, eller ägna sig åt enormt pappersarbete i skillsmässomål etc.

pilot: sitta inlåst i den där cockpiten i 10-12 timmar medveten om att autopiloten gör jobbet lika bra, svårt att hinna hem till fredagsmys med familjen när man närmar sig kanarieöarna med 300 packade svenskar som ska ha grisfest.

psykolog: att sitta hela dagarna och behöva lyssna på folks problem, nu är det väl värre än nånsin dessutom med alla incels, adhd-människor, folk som inte vet vilket kön dom tillhör och fan vet allt.

skådespelare: plugga repliker om och om igen, långa inspelningsdagar, borta från familjen, sitta i smink i timmar och 3 månader senare kommer filmen ut, där dom har en liten biroll och aftonbladet ger den 1/5 i betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in