Citat:
Ursprungligen postat av
styrelseansvarig
Kan vi lämna all politiskt snack om mångkultur etc borta ifrån den tråden.
gör som jag och rapportera alla inlägg som inte hör hemma i tråden så raderas dom och idioterna som inte kan hålla sig till ämnet blir varnade och i förlängningen avstängda. det finns ett politikforum för helvete!
Citat:
Ursprungligen postat av
ProGBG
Intressant att ingen märker denna person som riggade bomben, det måste ju vara massa personer på den gatan. Folk är så jävla nyfikna också, hur kan dom missat denna skumma typ.
Det är ju också där kommunisterna har sitt högkvarter.
förutom personer som är på väg till/från Notting Hill som ligger på Nordhemsgatan 19 (vägg-i-vägg med sprängda porten) och Ölstugan Tullen som ligger på hörnet av Nordhemsgatan/Andra Långgatan är det
inga personer som inte bor i närliggande portar på just denna delen av gatan runt 00:30. "rökrutan" för Notting är mellan dess ingång och porten som sprängdes, men givetvis hade dådsutföraren avvaktat till ett lämpligare tillfälle om någon stått och rökt där just då. Le Pub och Byns Bistro stänger senast 00, medans Notting Hill och Ölstugan Tullen har öppet till 01 alla vardagar. folk som traskar på Andra Långgatan runt denna tiden är i regel stupfulla och har dessutom ingen anledning att kolla uppåt Nordhemsgatan och lyckas se GM lägga en bomb utanför en port. det är ju ett händelseförlopp som inte tar många sekunder.
utöver boende på den aktuella adressen eller porten på andra sidan Notting Hill (som delar samma innegård som porten som sprängdes) så är en rökare utanför Ölstugan Tullen är den enda potentiella vittnet som jag ser det.
edit:
ny GP-artikel om vittnesmål:
Citat:
En kvinna som bor i en av portgångarna som drabbades av explosionen berättar att hennes man kom hem bara några minuter innan det small omkring klockan 00.30.
– När min man kom hem såg han en man på gatan. Mannen rörde sig fram och tillbaka på gatan och var helt svartklädd, med svarta byxor, svart jacka. Min man fick en konstig känsla och var extra noga med att stänga portdörren innan han gick upp, och kort därefter small det.
Angående den svartklädde mannen, som skulle kunna vara intressant för utredningen, finns förhoppningar om att han kan ha fångats på bild av övervakningskameror i området.