2024-11-10, 08:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Fast bara för att du inte sett saker betyder det ju inte att de kommunala juristerna behövt granska det som skrivits eller utreda frågan för handläggaren.

Nej, det har du rätt i. Och det betyder inte heller att varje sådant här ärende den här tanten dragit igång har hamnat på en jurists bord.

Den kommun jag har bäst koll på har ett fåtal jurister anställda och tar inte ofta hjälp av externa jurister. Om det senare sker är det i stora grejer som att etablera tunnelbana eller liknande. I alla rutinärenden (som det ju blir när någon anmäler varenda tillsättning av personal) så har det varit icke juridiskt utbildade tjänstemän som hanterat frågorna.
Citera
2025-06-10, 09:43
Medlem
Någon som hört något nytt om denna kvinna? Verkar som hon lyckats radera sig från lexbase m.m.
Citera
2026-07-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelbarr
Någon som hört något nytt om denna kvinna? Verkar som hon lyckats radera sig från lexbase m.m.

Senaste jag hörde var att mannen har fått en hjärntumör och är halvt förlamad. Så nu bekämpar hon sjukvården och liknande istället. Sen hörde jag också något om att snickare vägrar jobba åt henne för hon stämde alla som har varit där. Men osäker hur sant dessa rykten är men det är det jag har hört iallafall.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in