2024-10-28, 10:20
Medlem
Är en 30+ år gammal kille från ett litet samhälle i "Norrland". Har skrivit med en tindertjej ifrån ett annat litet samhälle ca 20 mil bort och jag har nu för första gången i mitt liv bjudit ut en okänd tjej på en "dejt".
Som helt oerfaren, vad har ni för små tips och tricks för att få det så lyckat som möjligt? Vet inte riktigt vad vi ska göra då det är på hennes hemmaplan så vad borde man hitta på för lättsamt första gången?
Citera
2024-10-28, 10:26
Avslutad
Mitt råd är att inte stressa upp dig och mest lyssna och fråga om hennes vardagliga saker. Gör ingen stor grej av det. Gillar hon dig så lär du märka det.
Ge henne numret efter en halvtimme, inte längre, och be henne ringa igen om hon vill. Annars gör du bäst i att gå vidare och låta henne vara.
Citera
2024-10-28, 10:27
Medlem
sebastian66s avatar
Det känns som att det måste vara klockrent att ta en fika eller en middag på stan. Sedan kanske du kan komma med förslag om att spela bowling eller minigolf. Troligen kanske man kan titta på någon film som funkar också.
Det brukar lätta upp stämningen på något sätt
Det finns inga genvägar utan man får bara bita i äpplet. Har du fått telefonnummer så att du har kontakt med kvinnan.
Jag tänker så att du inte åker på blind och står där alldeles ensam när ingen dyker upp.
Detta är någonting som faktiskt kan hända ibland.
Citera
2024-10-28, 10:35
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clwdd
Är en 30+ år gammal kille från ett litet samhälle i "Norrland". Har skrivit med en tindertjej ifrån ett annat litet samhälle ca 20 mil bort och jag har nu för första gången i mitt liv bjudit ut en okänd tjej på en "dejt".
Som helt oerfaren, vad har ni för små tips och tricks för att få det så lyckat som möjligt? Vet inte riktigt vad vi ska göra då det är på hennes hemmaplan så vad borde man hitta på för lättsamt första gången?
Hel och ren (glöm inte putsade skor, tjejer kollar garanterat på skorna).
Viktigaste av allt är att du håller dig nykter.
Citera
2024-10-28, 11:08
Medlem
Var dig själv, ta det som det kommer. Som nån skrev, inte fel med vårdad klädsel, vårdat språk. Ett glas alkohol eller två kan vara OK, men inte mer, drick dig inte onykter.
Citera
2024-10-28, 11:32
Medlem
kalkryggars avatar
Det blir alltid samma råd.

Var dig själv helt enkelt. Men om du vet om att du har vissa sätt som kan uppfattas som egendomliga så dämpa det lite i början när ni träffas.

Var glad, klaga inte på saker och fånga snabbt upp vad som gör att hon skrattar. Sen ska du få henne att skratta mycket.

Är man 30+ så kan det duga gott med en fika på stan. Men som jag sa, tänk på att hålla inne med negativa reaktioner som "fy fan va dyrt för en jävla bulle", "kaffet smakar piss", "vad trångt det var här", "jävlar vad den bebisen tjuter". "jääävla feministfitta som sitter därborta", "orakade fittor är det äckligaste jag vet", "alla kvinnor är horor"
Osv...

Citera
2024-10-28, 11:44
Medlem
RobbanUCs avatar
Håll god stil och ton, och fråga definitivt inte om tar den i *an som många tölpar/FBare skulle göra.
Citera
2024-10-28, 11:53
Medlem
StudiumValors avatar
Var inte dig själv kanske?
jag menar om du är betuttad i dig själv och vill förhäva dig är det inte så bra.
Så det beror ju på vad man är för typ av själv.
-----
Nämen skämt åsido fast lite allvar
- lyssna och ställ frågor och var intresserad utan att korsförhöra
- läs på lite om staden, omgivningen å det som kan vara relevant om hennes intressen så att du kan en del utan att rabbla upp det och glänsa, bara att ha om det kommer på tal. Erkänn gärna att du blev nyfiken på stället och har kollat.
- hitta på enkla grejer att göra, låt henne komma med förslag då hon kan stället
- snacka inte så mycket politik och var inte benhård i din politiska uppfattning om du inte vill vinna anhängare till en politisk rörelse. men det är kanske inte syftet?
- ha lite förberedda frågor som du själv har tänkt igenom, intressen, vad man vill i livet, vilken typ av människor man gillar och ogillar, vad man tycker är kul, vad man skrattar åt, när man blir förbannad, vad man ogillar
- bestäm dig innan för din inställning till vem som skall betala för vad.
---------
Rena händer och naglar.
Putsade skor.
Inga fläckar på kläderna
Lycka till!!
Citera
2024-10-28, 11:54
Avslutad
Så fort du dejtar på andras hemmaplaner så har du investerat tid, pengar och ork för att ta dig dit och du hamnar genast i ett mentalt underläge och börjar kasst.
Möts på halva vägen eller på McDonalds. Om inte passar så väck med skräpet...
Hon ska möta din vilja till 50%, och du hennes lika mycket, annars kan du själv räkna ut hur framtiden med henne skulle bli.
Citera
2024-10-28, 12:15
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det blir alltid samma råd.

Var dig själv helt enkelt. Men om du vet om att du har vissa sätt som kan uppfattas som egendomliga så dämpa det lite i början när ni träffas.

Var glad, klaga inte på saker och fånga snabbt upp vad som gör att hon skrattar. Sen ska du få henne att skratta mycket.

Är man 30+ så kan det duga gott med en fika på stan. Men som jag sa, tänk på att hålla inne med negativa reaktioner som "fy fan va dyrt för en jävla bulle", "kaffet smakar piss", "vad trångt det var här", "jävlar vad den bebisen tjuter". "jääävla feministfitta som sitter därborta", "orakade fittor är det äckligaste jag vet", "alla kvinnor är horor"
Osv...

Vilka pratar sådär som du skriver?
Citera
2024-10-28, 12:16
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtide3n
Så fort du dejtar på andras hemmaplaner så har du investerat tid, pengar och ork för att ta dig dit och du hamnar genast i ett mentalt underläge och börjar kasst.
Möts på halva vägen eller på McDonalds. Om inte passar så väck med skräpet...
Hon ska möta din vilja till 50%, och du hennes lika mycket, annars kan du själv räkna ut hur framtiden med henne skulle bli.
Sant. Aldrig simpa. Och placera inte på piedestal.
Citera
2024-10-28, 12:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Vilka pratar sådär som du skriver?

Jag tycker jag hör det hela tiden och framförallt så känner jag många tjejer som brukar klaga på att de har varit på dejt och att killen har haft den stilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in