Citat:
Ursprungligen postat av
OdCaBo
Beror ju helt på vad man har för problem. "Cannabis" som medicin blir så missvisande när det är tusentals olika cannabinoider, terpener och massa annat som kan användas på helt olika sätt.
Lite skillnad om du har ms eller epilepsi liksom.
Min avsikt var väl främst att beskriva skillnaderna mellan "fullspektrum" och "isolat". Sen beskrev jag vad jag har hört anekdotiskt om varför sk isolat inte har fått så bra rykte.
Men känner du till nåt specifikt där det brukar funka bättre med sk isolat? Jag gör inte det, men jag är ingen expert som hänger med i forskningsfronten. Bara en lekman med ett antal års erfarenhet och intresse.
EDIT: Förresten jag borde såklart dela min personliga erfarenhet också. Jag tyckte Horsteds munspray (fullspektrum, THC + CBD) var bra, men svag och dyr, så jag är inte längre patient där. Den gav mig ärligt talat en bättre effekt än jag får när jag röker, nyktrare. Sökte för depression och ADHD, fick ett recept som det stod "nervsmärtor" på.
Sen har jag bekanta som behandlar smärta med isolaten från Aureum. Och dom verkade visserligen väldigt nöjda också. Dock var det ett par år sedan jag pratade med dem , så rutinerna och tillgången på preparat kanske ser annorlunda ut nu.