2024-10-28, 06:53
Avstängd
Är det Socialdemokraternas glupande makthunger som är orsak till muslimernas antisemitiska framväxande? Har (S) glupskt med berått mod delat ut medborgarskap för att få röster i valen?

Är det så enkelt? Har jag fel? Vad tror du?
Citera
2024-10-28, 07:15
Medlem
Deras röster är villkorade som uttrycktes när V råkade vara svagt kritiska mot Hamas.
Citera
2024-10-28, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Är det Socialdemokraternas glupande makthunger som är orsak till muslimernas antisemitiska framväxande? Har (S) glupskt med berått mod delat ut medborgarskap för att få röster i valen?

Är det så enkelt? Har jag fel? Vad tror du?
Skulle säga att du har helt rätt, det är även värre än så om man läser lite om avtalet muslimerna har med S, tecknades 1994 om jag inte minns fel
Citera
2024-10-28, 07:27
Medlem
pojkpingiss avatar
Givetvis kan du ha rätt. Det kan även vara en del av sanningen. Huruvida (S) gjort detta medvetet för att klamra sig fast vid en procent omkring trettio; är mig veterligen inte känt, de har själva inte sagt att så är fallet, det har ej heller läckt ut något om detta är en sanning.

Men, det är ju ingen statshemlighet att väldigt många invandrare och muslimer röstar på (S). Hur många procent är ju oklart. Min gissning skulle säga 7-10% av deras 30%. Om detta kan man ju tycka mycket. Man kan välja att tro, att de medvetet skeppat in "valboskap över tid. Dock ska man ju komma ihåg att det var den Moderatledda regeringen som öppnade dammluckorna när det kommer till massinvandringen 2015 och framåt, så teorin haltar ju en aning.

Och, att den stora majoriteten människor från MENA skulle rösta på (M), håller jag för osannolikt. Det är som sagt ingen statshemlighet att en väldigt stor andel av dessa inte är självförsörjande (alltså har riktiga arbeten, med riktiga löner). Merparten lever på soc och FK. I den mån de har sysselsättning, handlar det ofta om åtgärder via kommun (SFI inräknat) och AF. Utan pengar får det allmänna, skulle en stor del av dessa stå helt utan bostad och mat. Så, med tanke på (M) ekonomiska politik och syn på denna "grupp", tvivlar jag på att de röstar högerut. Givetvis är det knappt några som är insatta i svensk politik, så de får sannolikt en knuff eller hjälp om hur de ska rösta.
Citera
2024-10-28, 10:02
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Jag har själv stött på ett flertal invandrare som röstar på SD just därför att dom är rädda för att deras släktingar ska dras in i kriminella gäng och för att det oftast är orten som drabbas av våldet.
Invandrarna som redan är här skiter väl i hur lätt det är för ytterligare invandrare att komma hit, dom är ju redan här och vill gärna se att välfärdssverige överlever, vilket inte är säkert om invandringen inte minskas.

Att Sossarna tar in babbar som valboskap är ännu en löjlig konspirationsteori som sprids av indoktrinerade SD-svennar som vill ha en förklaring till att SD inte styr Sverige.
Citera
2024-10-28, 10:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Givetvis kan du ha rätt. Det kan även vara en del av sanningen. Huruvida (S) gjort detta medvetet för att klamra sig fast vid en procent omkring trettio; är mig veterligen inte känt, de har själva inte sagt att så är fallet, det har ej heller läckt ut något om detta är en sanning.

Men, det är ju ingen statshemlighet att väldigt många invandrare och muslimer röstar på (S). Hur många procent är ju oklart. Min gissning skulle säga 7-10% av deras 30%. Om detta kan man ju tycka mycket. Man kan välja att tro, att de medvetet skeppat in "valboskap över tid. Dock ska man ju komma ihåg att det var den Moderatledda regeringen som öppnade dammluckorna när det kommer till massinvandringen 2015 och framåt, så teorin haltar ju en aning.

Och, att den stora majoriteten människor från MENA skulle rösta på (M), håller jag för osannolikt. Det är som sagt ingen statshemlighet att en väldigt stor andel av dessa inte är självförsörjande (alltså har riktiga arbeten, med riktiga löner). Merparten lever på soc och FK. I den mån de har sysselsättning, handlar det ofta om åtgärder via kommun (SFI inräknat) och AF. Utan pengar får det allmänna, skulle en stor del av dessa stå helt utan bostad och mat. Så, med tanke på (M) ekonomiska politik och syn på denna "grupp", tvivlar jag på att de röstar högerut. Givetvis är det knappt några som är insatta i svensk politik, så de får sannolikt en knuff eller hjälp om hur de ska rösta.

Siffror från SCB visar att S har ca 50 procent medan M och SD delar på resten. Då med alla invandrare i landet. De utomeuropeiska röstar 80 procent på S medan V, M och SD delar på ca 15 till 20 procent. S tog initiativet under 90-talet med att kontakta företrädare för utomeuropeiska organisationer, bland annat muslimska brödraskapet, för att på sätt knyta banden närmare. Det är en av förklaringarna till varför S har så svårt att ta tag i brottsligheten och ideligen skapa de där tilläggen i lagar som omöjliggör att kriminella får straff.
Citera
2024-10-28, 10:52
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Siffror från SCB visar att S har ca 50 procent medan M och SD delar på resten. Då med alla invandrare i landet. De utomeuropeiska röstar 80 procent på S medan V, M och SD delar på ca 15 till 20 procent. S tog initiativet under 90-talet med att kontakta företrädare för utomeuropeiska organisationer, bland annat muslimska brödraskapet, för att på sätt knyta banden närmare. Det är en av förklaringarna till varför S har så svårt att ta tag i brottsligheten och ideligen skapa de där tilläggen i lagar som omöjliggör att kriminella får straff.

Jag kanske snurrar till det eller övertänker, men du menar att 50% av de som röstar på (S) är invandrare? Låter rimligt. Även att 80% av de utomeuropeiska gör det.

Min inblick i hur det exakt har gått till gällande det muslimska brödraskapet är begränsad. Dock är det ju inte statshemlighet att väldigt många muslimer och utomeuropeiska har engagerat sig i partiet och dess olika filialer på senare år. Om det kan man ju tycka mycket. Och visst kan du delvis ha rätt i att det är en av förklaringarna till att man inte vågat ta tag i gängkriminaliteten.
Citera
2025-05-16, 16:34
Medlem
Vänstern erkänner nu att man kommer satsa på klanröster nästa val.

Man lovar förmåner till klanerna (bidrag etc.) i utbyte mot klanernas röster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in