• 5
  • 6
2024-10-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Har du en innestende faktura, oavsett betalningsstt som du valt s kommer de att krva in det. Du ser om du har en faktura om du loggar in p dina sidor p fackfrbundets hemsida
Det beror vll p, han kanske har gtt med i ett annat fackfrbund.
Nr jag bytte akassa sket jag i sista fakturan till gamla akassan och betalade in tll nya istllet.
Har inte hr ngot p 6mnader s jag antar att allt r lungt.
Citera
2024-10-28, 13:44
Medlem
Som ppekats s gr det alldeles utmrkt att bara ignorera skiten. Vill minnas att nr jag "gick ur" s tog det ver ett r innan dom slutade att skicka den mnatliga fakturan med efterfljande pminnelse, men ngot allvarligare n soputrymme blev det inte av det.
Citera
2024-10-28, 14:46
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Nr jag gick ur IF metall ringde jag dem om just detta. Det var inga problem att bara sluta betala.
Citera
2024-10-28, 16:06
Medlem
psykadelikatessens avatar
Har du redan gtt ur r det bara att lta bli att betala - har du inte gtt ur redan s r det enda som hnder att du blir borttagen om du inte betalar
Citera
2024-10-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Har du exempel p frskringar som r vrda ngra tusen per r?

Och vilket fack?
Det r vldigt olika frn fack till fack. Men tex Kommunal har i medlemskapet en hemfrskring , olycksfall och inkomstfrskring vid arbetslshet. Vidare kan du teckna dig p livfrskringar som r gruppavtal. Lttare att f. Detta r ett antal 1000 lappar per r.
Citera
2024-10-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Ska jag vara helt rlig.

Mitt fackfrbund har typ dom smsta frmnerna, vi snackar om 10 procent p hemfrskring och sj biljetter.
Ja det ser vldigt olika ut beroende p vilket fack du tillhr. Vill bara gra dig uppmrksam p detta med att du mister en del frskringsskydd, se ven mitt svar till stiffinger.
Citera
2024-10-29, 13:33
Medlem
Perdidoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Ja. Avtal ska hllas och du r skyldig att betala. Det kommer g till inkasso och sedan kronofogden som vilken skuld som helst.

Det dr r inte skert. Jag tror att fackfrbunden hanterar det dr olika. Vissa kan skicka till inkasso medan andra inte gr det.
Citera
2024-10-29, 14:17
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Hej

Jag valde att g ur facket och har uppsgningstid till sista november d jag helt r ute ur facket

Har alltid haft autogiro och ser nu att de ska dra avgiften imorgon vilket verkar vara den sista. Jag kan ta bort betalningen s att det inte dras imorgon. Nog fan borde jag kunna ta bort betalningen d jag knappast har ngon anvndning av facket sista mnaden d jag redan bestmt mig fr att g ur? Kan det bli konsekvenser om man inte betalar avgiften? Inkasso osv?

Nr jag gick ur facket s lmnade jag in en fullmakt till lnekontoret att dom inte fick dra min fackavgift. Var p den tiden d dom drog frn lnen men var ett visst antal mnader fr att g ur facket. Ingenting hnde, stod bara att jag straffat mig ur facket😁
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in