2024-10-26, 22:35
Medlem
Hejjj fb, jag och polaren diskuterar att tatuera folk utan samtycke, idag finns det ju såna trådlösa maskiner. Vilket straff förutom spö skulle man få om man bara sprang runt och drog sträck på folk man går förbi.
Blir det kränkande beteende eller vad tror ni?
Citera
2024-10-26, 22:40
Medlem
Uninteresteds avatar
Du var inte först på bollen att undra iaf.

https://lawline.se/answers/9286
Citera
2024-10-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvspad99
Hejjj fb, jag och polaren diskuterar att tatuera folk utan samtycke, idag finns det ju såna trådlösa maskiner. Vilket straff förutom spö skulle man få om man bara sprang runt och drog sträck på folk man går förbi.
Misshandel tänker jag mig. Antagligen grov sådan.

Vad är det för trådlösa tatueringsmaskiner du nämner? Batteridrivna?

Om du har blivit tatuerad själv så vet du att det inte är helt smärtfritt.

I fallet Uninterested länkade till ovan, men som hen inte orkade citera, visar det sig att det kan bli olaga tvång, som är grövre än misshandel.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-10-26 kl. 22:43.
Citera
2024-10-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Misshandel tänker jag mig. Antagligen grov sådan.

Vad är det för trådlösa tatueringsmaskiner du nämner? Batteridrivna?

Om du har blivit tatuerad själv så vet du att det inte är helt smärtfritt.

I fallet Uninterested länkade till ovan, men som hen inte orkade citera, visar det sig att det kan bli olaga tvång, som är grövre än misshandel.

Tänkte en batteri driven
Citera
2024-10-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Du var inte först på bollen att undra iaf.

https://lawline.se/answers/9286

Men detta var ju hans sambo, nu snackar vi främmande folk, typ du är ute på stan en sommar kväll och folk går runt i T-shirt osv och du ska bara dra den på nån
Citera
2024-10-26, 22:54
Medlem
Att tatuera någon mot sin vilja är solklar misshandel, som minst.
Citera
2024-10-26, 23:01
Bannlyst
Citat:
på ren svenska, du är sjuk i huvudet. Vad skulle du gilla att drabbas av idioter? Tex nån som får en fix tanke om att dra en hammare i din panna, skulle det kännas okey för dig?

Gör ni detta illdåd hoppas jag nån i omgivningen får tag på er och straffar er före länsman dyker upp...

Troligen behöver du rådgivning och vård på psyket, för detta är inte normala tankar hur man lever ett liv.
Citera
2024-10-26, 23:09
Medlem
Citat:

Misshandel eller olaga tvång.
Du kommer även bli skadeståndsskyldig för eventuell behandling att ta bort tatueringen plus kränkningsersättning.
Citera
2024-10-27, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
på ren svenska, du är sjuk i huvudet. Vad skulle du gilla att drabbas av idioter? Tex nån som får en fix tanke om att dra en hammare i din panna, skulle det kännas okey för dig?

Gör ni detta illdåd hoppas jag nån i omgivningen får tag på er och straffar er före länsman dyker upp...

Troligen behöver du rådgivning och vård på psyket, för detta är inte normala tankar hur man lever ett liv.

Asså skulle ju aldrig göra det, vågar ju inte ens döda en mygga är sjukt feg och töntig person, detta var ju bara en fråga, andas och inse det finns mycket konstiga saker på internet
Citera
2024-10-27, 00:59
Bannlyst
Citat:
Asså skulle ju aldrig göra det, vågar ju inte ens döda en mygga är sjukt feg och töntig person, detta var ju bara en fråga, andas och inse det finns mycket konstiga saker på internet
Skriv då att det är en hypotetisk fråga. Något du tänker men inte skall göra i verkligheten...
Citera
2024-10-27, 02:45
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
Att tatuera någon mot sin vilja är solklar misshandel, som minst.

Det landar på minst grov misshandel. Det är väldigt dumt att sticka folk med nålar.
Citera
2024-11-06, 20:46
Medlem
PiggyBoegslynas avatar
Följdfråga. Om man ser till att sin sexslav/gimp tatuerar in ens initialer dylikt, räknas det som godkänt samtycke?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in