2024-11-07, 08:55
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Enligt judiska frsamlingen:

Ett frbud mot icke medicinsk motiverad omskrelse fr pojkar fre 18 rs lder skulle drfr i praktiken innebra att det blir olagligt att leva ett judiskt liv i Sverige. Ett sdant frbud skulle drmed omjliggra judiskt liv i Sverige.

https://jfst.se/judendom-judar/fakta...lse-brit-mila/

Det r som.

-"Pappa om jag inte fr en hund nu kommer jag aaaaldrig bli glad igen. Aldrig ngonsin!"

Det r naturligtvis inte s. Men frska duger.

Vrlden utvecklas och vissa seder och bruk frn urminnes tider visar sig inte fungera idag eller vara direkt ohlsosamma. Mohelen suger inte upp blodet i samband med omskrelse heller lngre pga risken fr att verfra Herpessmitta.

Nr ngot kan vara livslngt skadligt, riskerar ett barns liv och hlsa och bara grs som en symbolhandling inom religionen - ska det naturligtvis avskaffas och ersttas av ngon annan, icke skadlig, symbolhandling.

Det kallas civiliserad utveckling med anpassning till kad kunskap och det har gjort att mnskligheten verlevt.

Religisa operarativa ingrepp som innebr smrta, hlsorisker och mrker ett barn fr livet ska naturligtvis inte vara tilltna i Sverige.
Frbjud all icke-medicinsk omskrelse av omyndiga i Sverige nu!
Citera
2024-11-08, 11:54
Medlem
Det ni antisemiter i trden verkar ha missat r att Teodorescu r antisemit. Hon likstller judar med sionism och Israel, vilket sklart r antisemitiskt. Jag eller mina judiska nra och kra har inget med sionism eller Israels fruktansvrda vergrepp att gra, och Teodorescu utstter judar i allmnhet fr direkt fara nr hon sammanblandar judendom med Israel och sionism. Lgg till detta talet om att vilja ''utrota en stat''. Teodorescu trivialiserar (milt uttryckt) dessutom frintelsen nr hon jmfr fresprkandet av en demokratisk enstatslsning (dr alla har lika rttigheter) med det ''nazisterna gjorde p 30-talet''.

Jag har sett henne kallas ''en av Sveriges farligaste antisemiter'' p sociala medier, och jag r beredd att hlla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in