2024-10-24, 19:01
Medlem
Ständigt detta jävla kackel om kalorier...

Kalorier är ett meningslöst mått. Ved innehåller jättemycket kalorier. Ingen blir tjock av att äta trä.

Man kan inte gå ned i vikt av att träna, eftersom man blir hungrig av att träna.

Det enda du behöver göra är att sluta äta kolhydrater.

Ät kött, fisk, kyckling och ägg. Ät smör och ost. Drick vatten, mjölk, vin. Ät allt som växer ovan jord, t.ex. tomater, sallad, gurka, avocado. Ät i huvudsak nötkött, det är världens mest kompletta mat, sett ur ett näringsperspektiv.

Ät aldrig kolhydrater. Alltså socker, pasta, bröd, ris, potatis osv. Drick aldrig öl och definitivt aldrig någonsin läsk. (Du blir tjock av sötningsmedlet även om det inte är socker.) Drick aldrig juice. Ät aldrig frukt.

Du behöver aldrig vara hungrig. Tvärtom, ät så mycket du vill. Så länge du håller dig till ovanstående kommer viktminskningen. Det tar 3-4 veckor innan du börjar se resultatet, men inom ett år kommer du troligen att ha tappat 10% kroppsvikt.
Senast redigerad av gart 2024-10-24 kl. 19:03. Anledning: .
Citera
2024-10-24, 19:02
Medlem
StoreSvartes avatar
Ät endast kött och grönsaker. Inga kolhydrater. Inget socker.

Du kommer gå ner i vikt och må bättre utan att du behöver räkna kalorier. Suget efter kolhydrater är starkt i början men det blir lättare efter en vecka ungefär.
Citera
2024-10-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ät endast kött och grönsaker. Inga kolhydrater. Inget socker.

Du kommer gå ner i vikt och må bättre utan att du behöver räkna kalorier. Suget efter kolhydrater är starkt i början men det blir lättare efter en vecka ungefär.

Tack. Detta är lösningen. Man behöver inte gå omkring och vara hungrig när man ska gå ned i i vikt.

Men ät inte vilka grönsaker som helst. Ät inget som växer under jord (t.ex. morötter och potatis).
Citera
2024-10-24, 19:06
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Tack. Detta är lösningen. Man behöver inte gå omkring och vara hungrig när man ska gå ned i i vikt.

Haha såg att du skrev samma sak just ovanför mig. Håller med vad du skriver 100%
Citera
2024-10-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Haha såg att du skrev samma sak just ovanför mig. Håller med vad du skriver 100%

Det beror på att det fungerar.

Jag gjorde det själv. Jag minskade 10-12% i kroppsvikt på 7-8 månader på det här sättet. Tränade inte en enda sekund. (Om jag tränar går jag faktiskt upp i vikt, av någon anledning.)
Citera
2024-10-24, 19:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ni som gått från 4000kalorier om dagen till 1500. Hur gjorde ni?`

Jag vill bara rasa i vikt snabbt av med allting från 95kg till 70 på snabbast möjliga väg men samtidigt faller jag hela tiden dit på min egna svaghet.

Vad har ni som lyckats gjort för att kontra begäret och behovet av onyttig mat?

Funderar på att äta keto men de blir aldrig till skott och vill veta hur ni hanterar perioden när man är vansinnnig av all hunger! En bra strategi!

Tack för hjälp
Ät mycket kalorisnåla grönsaker och kött. Undvika att dricka annat än vatten. Undvika pasta, potatis, bröd, pizza etc.
Citera
2024-10-24, 19:10
Medlem
Citat:
(Om jag tränar går jag faktiskt upp i vikt, av någon anledning.)
Det beror på att muskler har högre densitet än fett.

Du kan se slankare ut samtidigt som du väger mer.

Läste den här fantastiska förklaringen hos Viktväktarna.
Muskler väger inte mer än fett utan ett kilo muskler väger lika mycket som ett kilo fett.
https://www.viktvaktarna.se/se/artik...ng-och-traning

Vänder de sig enbart till knäppskallar?
Senast redigerad av Stiffinger 2024-10-24 kl. 19:13.
Citera
2024-10-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det beror på att muskler har högre densitet än fett.

Du kan se slankare ut samtidigt som du väger mer.

Folk säger det, men jag vet inte... jag har en våg som mäter fetthalt, vattenhalt och muskelhalt i kroppen. Den påstår att jag lägger på mig fett när jag tränar.

Den kanske mäter fel, i och för sig.
Citera
2024-10-24, 19:16
Medlem
Citat:
Läste den här fantastiska förklaringen hos Viktväktarna.
Muskler väger inte mer än fett utan ett kilo muskler väger lika mycket som ett kilo fett.
https://www.viktvaktarna.se/se/artik...ng-och-traning

Vänder de sig enbart till knäppskallar?

HAAAHAHAHA!!!!

Ja, det finns ingen annan förklaring.
Citera
2024-10-24, 19:23
Medlem
Citat:
Folk säger det, men jag vet inte... jag har en våg som mäter fetthalt, vattenhalt och muskelhalt i kroppen. Den påstår att jag lägger på mig fett när jag tränar.

Den kanske mäter fel, i och för sig.
Tror du har svårt att finna en våg för hemmabruk och till acceptabel kostnad som kan mäta upp sånt.

Jag är absolut inget proffs på viktminskning, men jag vet att träning ökar muskelvolymen samtidigt som man förbränner energi. Energi mäts i det här fallet i kalorier.

Om du har ett energiöverskott på X kalorier och inte tränar, så blir det fett och inte muskler (enkelt).
Om du har ett energiöverskott på X kalorier och tränar så blir det muskler och inte fett (enkelt).

Sedan kan jag inte svara på om X kalorier (förutsatt samma upptag) alltid ger samma viktökning.

Och hur kroppen ser ut är en kombination av volym och vikt.

Om ts vill rasa i vikt för att hamna i en speciell viktklass, eller om hen vill rasa i vikt för att få på sig en viss balklänning eller smoking framgår inte. Inte heller riktigt när ts vill nå målvikten, eller om det handlar om målstorleken. Eller om måttet eller vikten ska vara bestående.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-10-24 kl. 19:29.
Citera
2024-10-24, 19:24
Medlem
um1bozus avatar
Slopa kolhydrater helt (bortsett från frukt, ost och yoghurt)

Börja periodfasta under 16 - 20 timmar om dygnet
Citera
2024-10-24, 19:31
Citat:
Och detta innebär för de flesta missbrukare att de snart behöver sin chipspåse.

Effekten av Ozempic slutar att verka när man slutar att ta det. Och då är man hungrig/sugen igen.

Om man fortsätter att äta få kalorier så kommer man självklart att fortsätta vara "smal", en kalori är en kalori. Ozempic är inte magiskt på så sätt att det bränner energi man stoppar i kroppen.

Ozempic tar bort suget medans man tar det. Men det kanske räcker för ts eftersom det handlar om att gå ner massor i vikt tills i "vinter".

Jag använder Ozempic just nu för att minska ”lidandet” av att behöva gå hungrig när jag ligger på 700-900 kalorier i underskott per dag. Nu kan jag göra det utan att gå hungrig istället.

När jag slutar ta Ozempic kommer jag att fortsätta äta likadant, och således fortsätta gå ned i vikt lika mycket, bara det att jag kommer vara lite hungrigare.

Så man går inte alls upp i vikt igen efter att man slutar ta Ozempic som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in