2024-10-23, 23:47
Medlem
Boguslaws avatar
Hej
Jag vill hitta det perfekta överskåpet till den här kyl/frysen: Samsung RB38C705CS9/EF (rostfri). Har max 57 cm över kyl/frysten till taket och tror att överskåpet bör vara några centimeter lägre, så att man får in överskåpet bra.

Nu är det så att jag vill helst ha ett Samsung överskåp i exakt samma rostfria stil. Finns det?
Finns det rostfria gråa överskåp som passar bra annars? Finns det icke rostfria som har liknande färg?
Vet inte om kyl/frysen verkligen är 203 cm dessutom eller om den har fötter också?
Ska man ha droppskydd också tycker ni? Ökar droppskydd på höjden?
Senast redigerad av Boguslaw 2024-10-24 kl. 00:02. Anledning: Stavfel fixat nu.
Citera
2024-10-24, 00:09
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Min mamma köpte en extrapanel från Samsung som en kille byggde om. Kolla på Samsungs hemsida så hittar du säkert en sån. Den kostade lite mindre en än tusenlapp och sen lite pengar till han som hjälpte till.
Citera
2024-10-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boguslaw
Hej
Jag vill hitta det perfekta överskåpet till den här kyl/frysen: Samsung RB38C705CS9/EF (rostfri). Har max 57 cm över kyl/frysten till taket och tror att överskåpet bör vara några centimeter lägre, så att man får in överskåpet bra.

Nu är det så att jag vill helst ha ett Samsung överskåp i exakt samma rostfria stil. Finns det?
Finns det rostfria gråa överskåp som passar bra annars? Finns det icke rostfria som har liknande färg?
Vet inte om kyl/frysen verkligen är 203 cm dessutom eller om den har fötter också?
Byggde själv dit ett par andra överskåp och målade i rätt färg. Kollade inte vilket skåp du har men ligger inte Wifi enheten på toppen?
Citera
2024-10-24, 17:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boguslaw
Hej

Samsung hade vita överskåp för en herrejösses massa år sedan till någon modell med välvda dörrar. Har aldrig sett överskåp i rostfritt eller svart därifrån.

Köper du ett rostfritt överskåp av annat fabrikat så är risken stor att det diffar i färg då rostfritt kan vara olika ljust/mörkt och ha olika glans. Om utseendet är nära är det nästan mer störande än om det är helt olika.

Tipset om panelen som du fick ovan är en bra nödlösning. Då kan du klä vilket skåp som helst. Här är en panel:

https://www.samsung.com/se/home-appliance-accessories/bespoke-panels--rb7300t-ra-b23ebbs9gg/?&cid=se_pd_ppc_google_tv-se_&s_kwcid=AL!14845!3!673877296793!!!g!1929790616 390!&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw4Oe4BhCcARIsADQ0cs n7UMZFvTt6dM_tn8sLX1e90jHlAIy5qlLJlzVekp9dBzD2IJQP qOYaAsijEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Min personliga åsikt är att överskåp som matchar kyl/frys är skitfult. Ett överskåp ska matcha köksinredningen och ha samma typ av lucka. Är det inget alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in