2024-10-23, 07:01
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
utan tvivel säga att samtliga flickvänner jag haft nära relationer med har haft psykisk ohälsa i en eller annan form. Och det beror inte på att jag dras till kvinnor som har problem
Lol.

Men fattar vad du menar. Har haft lite liknande sits förr men nu lärt mig att det inte är värt det.

Nu har jag en tjej med ett helt vanligt psykiskt mående, och det är fröjd. Att slippa vara på tå och alerten kring galenpannor hela dagarna är ovärderligt.
Citera
2024-10-23, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Det är nog så svårt bitvis att få en relation att fungera tillsammans med en frisk kvinna så varför du vill ge dig i kast med ett psykfall övergår mitt förstånd.

DETTA!!

Jag vet tre som fått barn med personer som har mycket problem. Och då har barnen också mycket problem. (sex barn av åtta har behövt hjälp av BUP, alla relationer har spruckit innan barnen var 8 år gamla)

Om man har som expertområde att deala med en tonåring som försöker ta livet av sig över en missad konsert, eller en tonåring som försöker köra ifrån polisen på trimmad moppe, samt att man är nöjd och glad med att betala och serva vuxna barn i minst tio år extra för att de inte vill göra något alls mer än ligga på soffan och käka gratis, då rekommenderar jag varmt att skaffa barn med problempersoner.
Citera
2024-10-23, 07:16
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Nej, nej och nej.

Jag talar efter empirisk hermeneutik.
Citera
2024-10-23, 07:26
Medlem
Hade en nära vän som dejtade en tjej med historik av psykisk ohälsa. Varje gång han tog mod till sig och försökte göra slut hotade hon att ta livet av sig. Hon gjorde så i tre år. Till slut tog det slut. Tjejen lever än idag. Skönt. Kompisen gjorde slut över tio år sedan.
Citera
2024-10-23, 07:50
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Alla har sina problem, inga konstigheter. Det som spelar roll för mig är hur man tacklar sina problem.

De bästa människorns jag träffat i mitt liv har i regel haft iaf 2 skruvar lösa

Japp

Och sen har det hänt något i hur vi värdesätter andra människor. Är det endra klassens människor som inte förtjänar kärlek, arbete och bostad?

Det har verkligen hänt något med mänskligt värde sen jag var liten
Citera
2024-10-23, 07:54
Medlem
Galejans avatar
Nej.

Bara nej.
Citera
2024-10-23, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Japp

Och sen har det hänt något i hur vi värdesätter andra människor. Är det endra klassens människor som inte förtjänar kärlek, arbete och bostad?

Det har verkligen hänt något med mänskligt värde sen jag var liten

Medhåll på den. Är du inte på topp är du en belastning. Så jäkla keff människosyn.
Citera
2024-10-23, 09:29
Medlem
Liberationfronts avatar
Bara undvika
Citera
2024-10-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Utbrändhet är väl ändå inte psykisk ohälsa? Och depression är väl närmast att räkna som en folksjukdom idag.
Nej kom tillbaka och gnäll när ni måste sätta upp kameror hemma för att kunna ingripa när er partner försöker ta livet av sig och psykiatrin säger åt er att er partner minsann inte behöver läggas in och att det faktiskt är ert ansvar att h*n inte tar livet av sig.

Psykisk ohälsa är ju i ärlighetens namn ganska mkt bredare än akut suicid och tvångsvård. Men det inser du nog själv.
Citera
2024-10-23, 09:54
Medlem
Kvinnor är för svaga för att ta sig ett dåligt mående, om de verkar rätt okej nu så är det bara teater.
När hon väl fångat dig kommer hon visa sin rätta sida igen.

Så håll dig undan.
Citera
2024-10-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Psykisk ohälsa är ju i ärlighetens namn ganska mkt bredare än akut suicid och tvångsvård. Men det inser du nog själv.

Ja, och betydligt bredare än depression och utbrändhet.
Citera
2024-10-23, 10:21
Medlem
Gjorde detta en gång, hon började bete sig stört. Givetvis, noll insikt. Man kan tycka att folk som har en diagnos som bipolär i alla fall borde ha insikten att det kanske är något fel på dem och vara ödmjuka för att de kanske inte alltid har rätt. Men så var det inte, hon blev galen på mig då hon betedde sig konstigt och erkände aldrig sina egna fel och brister. Så det blev omöjligt i längden.

Jag tror förövrigt hon gjorde lite mindre attacker mot vårt hem senare (kastade saker), trots att hon gjorde slut (men jag hade redan bestämt mig och hade nog visat tydligt var jag var påväg samt reagerade knappt att hon gjorde det.. Då jag redan tänkt göra det, vilket var uppenbart).

Tror hon blev arg för att jag skaffade en ny och snyggare partner efter henne skaffade familj. Misstänker att hon såg min sambo gravid då min sambo sa någon stirrade på henne. Såg aldrig ordentligt vem det var, men misstänker att det var hon, vem annars skulle gjort så?
Senast redigerad av nyfikenskribent 2024-10-23 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in