2024-10-24, 12:38
Medlem
Mindbusinesss avatar
Den 63-åriga kvinna som sköts ihjäl med skott mot huvudet i sitt hem på tisdagen var politiskt aktiv i Socialdemokraterna. Kvinnans son är en känd gängkriminell individ som polisen kopplar till nätverket Husbys hyenor.
Hon motsatte sig tvångsvård av gängkriminelle sonen.”

https://samnytt.se/ihjalskjutna-kvin...iminelle-sonen
Citera
2024-10-24, 12:51
Medlem
Kanske var det så att det var sonen själv som stod där.
Citera
2024-10-24, 13:49
Medlem
Nationalromantiks avatar
På sätt och vis är det rättvist att anhöriga stryker med.

Dessa anhöriga (har själv träffat flera) är inte blyga med att hota andra när de inte får sin vilja igenom.

Typ "vet du vem min bror/son/kusin är" etc

Den som ger sig in i leken får leken tåla.
Citera
2024-10-24, 15:30
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Ser ut som en bidragstjuv ... ...

Vad har det med tråden att göra?
Citera
2024-10-24, 15:32
Medlem
HemligaBrevs avatar
Jag har skummat igenom samtliga LVU-relaterade domar som finns på T.B. (t.ex. ansökan om vård, domar när han begär att vården ska upphöra, domar ang att placeringen överklagats osv) och slogs av tanken att ja, det är påfallande hur mamman ständigt motsatt sig vård och hur hon hela tiden återkommer till att förut (typ i tidsperspektivet "förra veckan") hade TB problem med aggressivitet, kriminalitet, droger men nu minsann lyssnar han, nu hjälper han till, nu slår han inte längre sin syster, nu har han fått ADHD-diagnos och allt blir bra, nu har de mkt bättre kontakt, nu kan hon gränssätta, nu går han i skolan, nu sover han oftast hemma i alla fall och nu vet hon typ oftast var han är.

Han är bara en skötsam kille som ägnar dagarna åt att spela fotboll. Joråsåatt.

Jag har jobbat på domstol i femton år med mängder av LVU-mål och min upplevelse är att föräldrar ofta visar mer nyanserad insikt än den här mamman har gjort. Trots alla signaler att det går helt åt helvete för sonen så har hon fajtats för att han ska "vårdas i hemmet" och stöttat honom när han själv överklagat och velat att vården ska upphöra.

Jag tycker att det tydligt lyser igenom att detta är en mamma som haft påtagligt bristande insikt kring hur situationen för killen faktiskt sett ut. Och det har knappast gynnat honom där han har varit.

Tragiskt alltihop. Farsan har uppenbarligen inte ens varit vårdnadshavare (alltså legal ställföreträdare) och figurerar därför inte i domarna överhuvudtaget.

Som nån annan i tråden var inne på, det finns faktiskt möjligheter att flytta från en urkukad förort när ens son hamnar snett och istället etablera sig i en annan del av landet. Man måste inte bo i Akalla.
Senast redigerad av HemligaBrev 2024-10-24 kl. 15:34.
Citera
2024-10-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Ska då han varit den egentliga måltavlan och den som utförde skjutningen varit så stressad/habbad så denne okände MGM bara skjutit så fort dörren öppnades, oavsett vem som öppnade?
Kanske var han som sköt sin mamma. osämja kanske. Påstås att han lämnade någon timma innan, kan ju faktiskt vara han själv som är skyldig.
Citera
2024-10-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susgos
Kanske var han som sköt sin mamma. osämja kanske. Påstås att han lämnade någon timma innan, kan ju faktiskt vara han själv som är skyldig.

Tanken slog mig också. Har jag uppfattat det rätt som att skjutningen skedde inne i hemmet? Att det inte var genom dörren? Tänker på att skotten uppfattades som väldigt dova smällar och det tog lång tid att upptäcka hon var mördad.

Så hade jag varit polisen skulle hennes son vara att av de mer seriösa misstänkta.
Citera
2024-10-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Den 63-åriga kvinna som sköts ihjäl med skott mot huvudet i sitt hem på tisdagen var politiskt aktiv i Socialdemokraterna. Kvinnans son är en känd gängkriminell individ som polisen kopplar till nätverket Husbys hyenor.

Ovanligt bra journalistisk text för att vara Samnytt. Också intressant att hon motsatte sig tvångsvård.

Antagligen är det bästa att göra att flytta långt ut på landet om man har kids som trillar in i gängverksamhet. Allt är bättre än "Husbys Hyenor".
Citera
2024-10-24, 15:51
Medlem
Jag har svårt och se Fox/Jordgubben inblandade.

Tror inte hans fiender skulle göra det här valet heller, dvs ta mamman. Snubben sägs hänga i Sthlm. I så fall hade man bara väntat in rätt läge att försöka ta honom istället.

Finns två alternativ kvar ungefär:

En habbad snorunge som skjuter första bästa han ser i huset när han fått uppdraget att ta hennes son och ingen annan. I panik skjuter han mamman istället.

Han själv, helt neddrogad är arg på henne för att hon hotar med typ polisen om att han inte ändrar på sin livsstil och han tappar det helt.
Citera
2024-10-24, 15:55
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness

Lite ironiskt att hon föll offer för sin egna politiska övertygelse...
Citera
2024-10-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Tanken slog mig också. Har jag uppfattat det rätt som att skjutningen skedde inne i hemmet? Att det inte var genom dörren? Tänker på att skotten uppfattades som väldigt dova smällar och det tog lång tid att upptäcka hon var mördad.

Så hade jag varit polisen skulle hennes son vara att av de mer seriösa misstänkta.
Så bra då tror vi detsamma, och varför gå tillbaka sen när polisen var där. Tror starkt att vi kanske har rätt.
Citera
2024-10-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastlagsbulle
Vart kommer slice ifrån? Hur är han inblandad här?

Eritrea.
Han är uppväxt i Husby och var en av de högre ” uppsatta ” personerna i Husbys hierarki innan splittringen.

Efter splittringen så gick slice till nya Bredäng och började pusha med Omerta och Jojo o fler. Sen så kom han tillbaka till Husby för ett eller två år sedan och försökte ta tillbaka marknaden och då va den ” interna ” konflikten ganska lugn men den blev ” intensiv ” igen när han då försökte erövra marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in