2024-10-19, 23:45
Medlem
Lao Tzus avatar
Har han rätt? Litar ni på vår solbrände vän i kostym?

Dags att internera konspiratörerna?

Citat:
WHO Says ‘Conspiracy Theorists’ To Blame for Excess Deaths Due to ‘Harmful Misinformation’

WHO Director Tedros Adhanom Ghebreyesus has warned that ‘conspiracy theorists’ are to blame for the sharp rise in excess deaths over the last few years since the COVID vaccines were rolled out.

https://thepeoplesvoice.tv/who-says-conspiracy-theorists-to-blame-for-excess-deaths-due-to-harmful-misinformation/
Citera
2024-10-19, 23:52
Medlem
Eponumoss avatar
Du behöver inte lita på någon utan det går att dra egna slutsatser, oavsett om man är konspirationsteoretiker eller inte.

A. Är det bra att ta vaccinet? (Ja/Nej)
B. Finns det personer som påverkar andra så starkt att de gör ett val de inte skulle gjort annars? (Ja/Nej)
C. Hur många av dessa som gör ett nytt val väljer fel? (Relativt fråga A.)
Citera
2024-10-20, 00:12
Medlem
Glostrups avatar
The People's Voice (formerly known as NewsPunch and Your News Wire) is an American fake news website based in Los Angeles. The site was founded as Your News Wire in 2014 by Sean Adl-Tabatabai and his husband, Sinclair Treadway. In November 2018, it rebranded itself as NewsPunch. Your News Wire was revived as a separate website in November 2020, and has continued publishing hoaxes similar to those in NewsPunch. In 2023, NewsPunch adopted its current name, The People's Voice.

WHO har inte ”bevisat” ett dugg, det här är bara en dyngsajt som sprider mer dynga.
Citera
2024-10-20, 00:31
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Litar ni på vår solbrände vän i kostym?

Nej. Organisationer som existerat för länge infiltreras ovillkorligen av de som vill något. I detta fallet så misstänker jag att de har många experter där idag med kopplingar till läkemedelsindustrin, en industri som gärna vill att folk ska vara sjuka.

Därmed inte sagt att WHO inte gör mycket bra saker. Men litar på dom gör jag fan inte.

Citat:

Citat:
During the covid-19 pandemic, falsehoods about masks, vaccines and ‘lockdowns’ spread as fast as the virus itself, and were almost as deadly.

Var det inte olika bud fram och tillbaka angående maskerna? Och att olika länder hade olika uppfattning om vad som var rätt? Är vi alla konspirationsteoretiker i maskfrågan då, eller kan ingen anses vara konspirationsteoretiker i maskfrågan, oavsett vilken ståndpunkt man hade?

Vems fel allt var vet jag inte, och hur stor del WHO hade i kaoset vet jag inte. Men det är inte konstigt om folk inte litar på makten och media. Bara en sådan sak som att man inte inte kunde få ett "pass" om man hade haft Covid, utan att ta sprutan, var onekligen något som kunde få folk att fundera på om inte det hela mest hela handlade om att sälja sprutor snarare än att stoppa smittan. Eller möjligen att det handlade om något ännu dystrare.
Citera
2024-10-20, 00:42
Medlem
Klas-Vegass avatar
WHO som alltså lät sig köpas av kinesiska regeringen under covid.
Citera
2024-10-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nej. Organisationer som existerat för länge infiltreras ovillkorligen av de som vill något. I detta fallet så misstänker jag att de har många experter där idag med kopplingar till läkemedelsindustrin, en industri som gärna vill att folk ska vara sjuka.

Därmed inte sagt att WHO inte gör mycket bra saker. Men litar på dom gör jag fan inte.

Var det inte olika bud fram och tillbaka angående maskerna? Och att olika länder hade olika uppfattning om vad som var rätt? Är vi alla konspirationsteoretiker i maskfrågan då, eller kan ingen anses vara konspirationsteoretiker i maskfrågan, oavsett vilken ståndpunkt man hade?

Vems fel allt var vet jag inte, och hur stor del WHO hade i kaoset vet jag inte. Men det är inte konstigt om folk inte litar på makten och media. Bara en sådan sak som att man inte inte kunde få ett "pass" om man hade haft Covid, utan att ta sprutan, var onekligen något som kunde få folk att fundera på om inte det hela mest hela handlade om att sälja sprutor snarare än att stoppa smittan. Eller möjligen att det handlade om något ännu dystrare.

Det var bara Sverige som officiellt hade någon flumteori om att mask skulle skada mer än vad de gjorde nytta. Men vi hade ju som strategi att så många som möjligt skulle bli smittade, men det kunde ju inte media säga till svensson.

https://www.nature.com/articles/s41599-022-01097-5
Citera
2024-10-20, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Det var bara Sverige som officiellt hade någon flumteori om att mask skulle skada mer än vad de gjorde nytta. Men vi hade ju som strategi att så många som möjligt skulle bli smittade, men det kunde ju inte media säga till svensson.

https://www.nature.com/articles/s41599-022-01097-5

Vaddå flumteori.

De kinesiska kemikaliemaskerna skadar kroppen och hjärnan.

För det första får hjärnan små skador redan efter några minuters användande av mask pga syrebristen till hjärnan.

Sen så andas man in kinesiska kemikalier och/eller gmo bomull med roundup rakt in.

Det var många som blev överkänsliga mot maskerna pga detta.
Citera
2024-10-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Vaddå flumteori.

De kinesiska kemikaliemaskerna skadar kroppen och hjärnan.

För det första får hjärnan små skador redan efter några minuters användande av mask pga syrebristen till hjärnan.

Sen så andas man in kinesiska kemikalier och/eller gmo bomull med roundup rakt in.

Det var många som blev överkänsliga mot maskerna pga detta.

Intressanta påståenden. Men de har ju inget med vad jag skrev att göra. Dvs minska risken för smitta vad gäller covid. Det finns en anledning till varför man använder mask och det är för att inte sprida sin egen skit på andra via saliv och luft. Har två personer på sig mask så är risken för smitta givetvis drastiskt reducerad jämfört med ifall ingen burit mask vid droppsmitts sjukdom. Detta är inget kontroversiellt. Under spanska sjukan för över 100 år sedan bar folk mask för att förhindra smitta.
Citera
2024-10-20, 01:19
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Har han rätt? Litar ni på vår solbrände vän i kostym?

WHO Tedros är en kommunist och dessutom misstänkt för allt från förskingring (stulit annans egendom) till brott mot mänskligheten (i sitt hemland).

Tedros Ghebreyesus är endast en marionett åt den rika eliten, för hur kan annars en sådan skum figur med tvivelaktigt förflutet få en så hög roll inom WHO?

Om jag litar på Tedros? Nej givetvis inte. Det fattade jag redan under plandemin. Och med WHOs önskan att genomdriva den livsfarliga pandemic treaty så är jag helt säker på att WHO har bytt skepnad från att betraktas som god till något oerhört livsfarligt för hela mänskligheten.

WHOs pandemic treaty försöker etablissemanget genomföra i smyg, men det är ett brott mot Nürnbergkonventionen, och därmed ett brott mot mänskligheten.
Folk (exv. naziläkaren Karl Brandt) blev hängd för sådana brott som sedan utgjorde grunden för Nürnbergkonventionen, dvs medicinska experiment mot människors vilja.

Det här försöker WHO alltså genomdriva, att pga av en massmedia-konstruerad pandemi skrämma människor i hela världen så pass mycket så man kan skippa den fria viljan om att bli injicerad med experimentella mediciner (mRNA-vaccinet). Och vill man inte så får man ingen grön bock på sitt vaccinpass (=utpressning), och därmed ingen mat, resor, jobb.. etc..
Alternativt så hamnar man som dissident i ett interneringsläger på obestämd tid, dvs tills plandemi är över, vilket aldrig kommer att ske eftersom det är ett totalt makt-instrument över folket.

Kom ihåg, era tankar är illusioner, så det behöver inte existera en "pandemi" i verkligheten (likt något klimathot), utan det räcker att pandemin (eller klimathotet) existerar i huvudet på majoriten av människor. Det är något massmedia är till för, en media för massorna.

Edit. Kan tillägga att det finns inga bevis som helst på att någon "misinformation" från vanliga människor ligger bakom några dödsorsaker. Det är tvärtom så att WHOs desinformation ligger bakom väldigt många dödsfall.

Med pandemic treaty will WHO dessutom kunna styra (censurera) vad som anses vara information vs. desinformation, och därmed axla rollen som Sanningsministeriet (se boken 1984).
Senast redigerad av E-Mac. 2024-10-20 kl. 01:30.
Citera
2024-10-20, 21:04
Medlem
Citat:
Intressanta påståenden. Men de har ju inget med vad jag skrev att göra. Dvs minska risken för smitta vad gäller covid. Det finns en anledning till varför man använder mask och det är för att inte sprida sin egen skit på andra via saliv och luft. Har två personer på sig mask så är risken för smitta givetvis drastiskt reducerad jämfört med ifall ingen burit mask vid droppsmitts sjukdom. Detta är inget kontroversiellt. Under spanska sjukan för över 100 år sedan bar folk mask för att förhindra smitta.

det finns inget vetenskapligt underlag för några smittosamma partiklar överhuvudtaget. de experiment som utförts har aldrig kunnat demonstrera att kroppsvätskan (innehållandes förmodade virus) från en sjuk person kan orsaka sjukdom hos en frisk.
Citera
2024-10-20, 22:02
Medlem
WimHofs avatar
Citat:

Nej du, på plastförpackningen som maskerna kom i stod det klart och tydligt att de inte skyddade mot viruspartiklar. Helt otroligt vad lurade ni blev
Citera
2024-10-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
det finns inget vetenskapligt underlag för några smittosamma partiklar överhuvudtaget. de experiment som utförts har aldrig kunnat demonstrera att kroppsvätskan (innehållandes förmodade virus) från en sjuk person kan orsaka sjukdom hos en frisk.

Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Nej du, på plastförpackningen som maskerna kom i stod det klart och tydligt att de inte skyddade mot viruspartiklar. Helt otroligt vad lurade ni blev

Vad som är intressant är att det är enbart i Sverige folk har dessa åsikterna. Även samma land som hade många fler döda än alla andra nordiska länder sammanlagt flera gånger om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in