Lite om min tränings bakgrund:
Tränat hårt fram till 20, sen till och från genom 20 och 30, nu är jag över 40år. Många år sen nu jag tränade. Har inget aktivt jobb utan jag sitter.
Första delmål:
Bli av med min mage som jag har fått och dubbelhaka om det går.
Om min kropp:
Ålder: över 40
Vikt: ca 91 kilo i Måndags nu idag så vägde jag 89,5kg (Lördag)
Längd: 184 cm
Kroppsfett: Runt 27%
Kosten:
Just nu ligger jag på ett kaloriunderskott eller borde göra.
Frukost 510kcal
Middag 740kcal
Kvällsmat 500kcal
Maten består typ av samma just nu, kommer ändras för så att det innehåller mer protein då jag alltid har varit dålig på det även när jag tränande.
Frukost
3 smörgåsar med 3 stekta ägg och vatten till att dricka
Så ca 510 kcal
Middag
100g pasta 360 kcal
Torsk/Hamburgare 250kcal
Lite dressing eller ketchup 40kcal
Vatten eller ett glas mjölk 90kcal.
Så ca 740 kcal
Middag
3 ost smörgåsar med gurka.
Så ca 500 kcal.
Totalt 1750 kcal.
Osten kommer tas bort, ska bara göra slut på det jag har. Äta kokt ägg eller gröt.
Pastan kommer ibland ersättas med ris eller sallad.
Kvarg 0,2 % kommer också köra och smoothies ibland.
Mina svagheter:
Cola och Energidryck. Från flera ggr om dagen till ingenting denna vecka. Vatten och ett glas mjölk har det blivit istället. Kommer aldrig sluta helt men vill helst komma i form först innan jag kan rättfärdiga mig med onyttigheter som detta eller andra saker men jag kommer nån gång ibland på resans gång ta mig något ex på Söndagar eller något men vi får se.
Andra svagheter:
Det är när det snö och regn så kommer det bli motigt att gå ut men jag får ta en dag i taget, en så länge funkar det i det fina höstvädret. Sen funderar jag på att ersätta promenader med andra aktiviteter som att gå på band eller simning.
Mina träningskunskape
Är rätt kasst då jag har lite dåligt minne så tips mottagen om jag gör fel eller ni har andra idéer. Något jag har lärt mig genom åren är att alla kroppar är trots allt olika så vad som funkar för dig kanske inte funkar för mig.
Träningen:
Just nu kommer jag gå minst 10.000 steg varje dag ena vecka och ännu mer 2 veckan oklart hur mycket.
Den veckan jag går 10.000 steg är det tänkt jag ska börja styrketräna men inte kommit igång ännu men när jag gör så kommer jag till början dela det på 3 dagar i veckan så får jag se om jag kommer öka det.
Dag 1: Bröst, axlar och triceps.
Dag 2: Rygg, biceps samt underarmar.
Dag 3: Lår, vader och mage.
Tränat hårt fram till 20, sen till och från genom 20 och 30, nu är jag över 40år. Många år sen nu jag tränade. Har inget aktivt jobb utan jag sitter.
Första delmål:
Bli av med min mage som jag har fått och dubbelhaka om det går.
Om min kropp:
Ålder: över 40
Vikt: ca 91 kilo i Måndags nu idag så vägde jag 89,5kg (Lördag)
Längd: 184 cm
Kroppsfett: Runt 27%
Kosten:
Just nu ligger jag på ett kaloriunderskott eller borde göra.
Frukost 510kcal
Middag 740kcal
Kvällsmat 500kcal
Maten består typ av samma just nu, kommer ändras för så att det innehåller mer protein då jag alltid har varit dålig på det även när jag tränande.
Frukost
3 smörgåsar med 3 stekta ägg och vatten till att dricka
Så ca 510 kcal
Middag
100g pasta 360 kcal
Torsk/Hamburgare 250kcal
Lite dressing eller ketchup 40kcal
Vatten eller ett glas mjölk 90kcal.
Så ca 740 kcal
Middag
3 ost smörgåsar med gurka.
Så ca 500 kcal.
Totalt 1750 kcal.
Osten kommer tas bort, ska bara göra slut på det jag har. Äta kokt ägg eller gröt.
Pastan kommer ibland ersättas med ris eller sallad.
Kvarg 0,2 % kommer också köra och smoothies ibland.
Mina svagheter:
Cola och Energidryck. Från flera ggr om dagen till ingenting denna vecka. Vatten och ett glas mjölk har det blivit istället. Kommer aldrig sluta helt men vill helst komma i form först innan jag kan rättfärdiga mig med onyttigheter som detta eller andra saker men jag kommer nån gång ibland på resans gång ta mig något ex på Söndagar eller något men vi får se.
Andra svagheter:
Det är när det snö och regn så kommer det bli motigt att gå ut men jag får ta en dag i taget, en så länge funkar det i det fina höstvädret. Sen funderar jag på att ersätta promenader med andra aktiviteter som att gå på band eller simning.
Mina träningskunskape
Är rätt kasst då jag har lite dåligt minne så tips mottagen om jag gör fel eller ni har andra idéer. Något jag har lärt mig genom åren är att alla kroppar är trots allt olika så vad som funkar för dig kanske inte funkar för mig.
Träningen:
Just nu kommer jag gå minst 10.000 steg varje dag ena vecka och ännu mer 2 veckan oklart hur mycket.
Den veckan jag går 10.000 steg är det tänkt jag ska börja styrketräna men inte kommit igång ännu men när jag gör så kommer jag till början dela det på 3 dagar i veckan så får jag se om jag kommer öka det.
Dag 1: Bröst, axlar och triceps.
Dag 2: Rygg, biceps samt underarmar.
Dag 3: Lår, vader och mage.