2006-08-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzäta
Jag ifrågasatt det du skrev! Din text, din mening.

Jag ifrågasätter din text om att Allah skulle vara god.

din text: Allah förbjuder er inte att visa godhet mot dem som inte bekämpar er på grund av [er] religion och inte driver er ut ur era hem., och [Han förbjuder er inte] att bemöta dem med rättvisa och opartiskhet.

Du skriver att Allah inte förbjuder att visa godhet mot dem SOM INTE BEKÄMPAR ER på grund av religion och inte driver er ut ur era hem. Du skriver att han INTE FÖRBJUDER ER att bemöta dem med rättvisa och opartiskhet.

Det är dina ord, som bevis på att Allahs lag är till för att skydda minoriteter. Vi talar alltså här om människor som inte gör er något ont (något annat har du inte påtalat i din text).

Min frågeställning är utifrån din egna text, om varför Allah inte KRÄVER godhet mot dem som uppenbarligen inte gjort något ont och som i detta fallet är minoriteter. Det är din text, dina ord.

Allah kräver godhet mot alla människor.

En människa kan bekämpa mig för min etnicitet. En människa kan ha bekämpat mig för min religion tidigare i livet. En människa kan ha mycket hat mot den personen/folket då. Allah kräver inte hämnd.
Citera
2006-08-20, 19:49
Medlem
zzzätas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Allah kräver godhet mot alla människor.

En människa kan bekämpa mig för min etnicitet. En människa kan ha bekämpat mig för min religion tidigare i livet. En människa kan ha mycket hat mot den personen/folket då. Allah kräver inte hämnd.

Men han kräver inte godhet heller för det är upp till var och en! Din egen text!
Citera
2006-08-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzäta
Men han kräver inte godhet heller för det är upp till var och en! Din egen text!

Han kräver godhet, det är jo självklart det är jag som har skrivit fel. Jag kan jo inte bara gå ut och döda någon utan anledning. För att sedan bli förlåten av allah.
Citera
2006-08-20, 19:55
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettochetikett
Ska detta komma från en Syrian vars land härstammar från ett av världens mest muslimska länder, Turkiet. Att inte tala om när ni sedan flydde till Iran och Irak, som även de är två stora muslimska länder. Så med andra ord, om inte turkiet hade funnits så skulle inte ni ha funnits. Du ska inte ens öppna din käft om Islam, för erat folk är de största avskumen på denna planet.
...vilket visar hur lite en liten fis som dig vet om syrianer. Syrianer är bland de äldsta folk som funnits på jorden och bra mycket äldre än både islam och araberna. Arabiskan uppstod flera tusen år efter arameiskan och hebreiskan - som troligtvis är bland de första världsspråken på jorden. Arabiskan uppkom ur bl a arameiskan om inte annat.

Arabiska är islams språk, banditernas språk med andra ord.

Läs om arameiska riket och om arameer innan du öppnar din bajsluktande mun.
Citera
2006-08-20, 19:58
Medlem
Nickeps avatar
Trådar om Islam ur muslimsk synvinkel

I nu aktuell tråd: Upptäck Islam, har trådskaparen: islameurope bifogat budskapet:

"Smutskastningen av Islam har pågått för länge. Har ni redan fördomar mot islam eller frågor om Islam får ni gärna ställa dem här:"

I tidigare tråd: Frågor ni har om Islam var budskapet:

"Jag skulle därför uppskatta om någon som är aktivt troende muslim skulle kunna tänka sig att öppna en liten frågelåda här på fb"

se: http://www.flashback.org/showthread.php?t=299776

med över 19000 läsare som resulterat i 1147 inlägg (tråden nu låst).

Med tanke på de likartade avsikterna med bägge trådarna, borde dessa direkt kunnat slås ihop (möjligen efter att viss rensning av vissa inlägg i den äldre tråden).

Bägge dessa trådar är tydligt avsedda att presentera Islam ur muslimsk synvinkel. Egentligen borde det som redan sagts i 1147 inlägg räcka för att täcka alla väsentliga frågeställningar. Det är alltså tveksamt, om ytterligare en tråd skulle tillföra något av betydelse utöver det som bl.a. IbnHazm på ett föredömligt sätt så tålmodigt visat upp i tidigare tråd.
__________________________________________________ ________

Islam ur icke-muslimsk synvinkel

Frågetrådar där enstaka frågeställningar besvaras med korta utdrag ur Koranen eller andra inlärda doktriner, gör det tyvärr svårt för icke-muslimen att sätta in förklaringarna i sitt rätta sammanhang. Muslimer, som strävar efter religiösa resonemang med likasinnade, har naturligtvis de rent islamiska forumen att tillgå.

För icke-muslimer som önskar få ett begrepp om hur Islam fortfarande, efter 1400 år, kan hålla kvar många av de primitiva religiösa föreställningar som då ansågs riktiga, föranledde tråden:

Muslimer - ni måste förstå att Koranen och ni förmedlar tveeggade budskap

se: http://www.flashback.org/showpost.php?p=4713914&postcount=1

Den tråden sammanfattar dels de vanligaste kritiska synpunkterna kring Islam, dels strävar efter att sätta dessa i samband med den historiska och kulturella utvecklingen.

Observera att den senare tråden på intet vis varit avsedd att smutskasta vare sig muslimer, Islam eller förstärka vanliga fördomar, bara att lyfta fram vanliga frågeställningar som förbryllar icke-muslimer. Istället för lösryckta kommentarer har debattörerna i denna tråd försökt att sakligt/objektivt (icke-religiöst) resonera från de utgångspunkter (historiska, kulturella etc.) som icke-muslimer brukar grunda sin uppfattning på.

Vi har i den tråden saknat tillskyndare av Islam som t.ex. IbnHazm. Dock har varken han eller du, islameurope, eller andra muslimer tagit tillfället i akt att gå in i tråden. Du är välkommen i den!
Citera
2006-08-20, 20:06
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Låt bli att snacka med honom då allt han har kommit med är lögner om Islam. Han hatar muslimer han föddes med det hatet mot muslimer. Har försökt prata vett med honom om hur han kan fördömma alla muslimer men det är hopplöst. När han åker till muslimska länder på sommrarna så påstår han att han är muslim där. Du vet jo hur syrianer är.
När har jag sagt att muslimer e skit? Aldrig. Jag säger att islam är djävulens och ondskans religion. Alla som tror på islam och följer koranen till punkt och pricka är idioter, psykopater, mördare och våldtäktsmän. Hänvisningar finns i koranen och hadither.

Att duy inte svarade på min fråga tolkar jag som ännu ett typisk muslimskt sätt att likt ormar och andra smutsiga kräldjur slingra sig undan i syfte att slippa medge att det jag säger faktiskt är sant.

Efter noga analys och studie bedömer jag dig vara inte bara dum och sanningsförnekare, utan också för stolt för att tvingas skämmas för din religion, islam - satans religion.

Islam är det största hotet mot fred, demokrati, mänsklighet och framtiden.

I framtiden kommer jorden endast att bebos av muslimer.

Vet du varför?

När resten av mänskligheten (kristna, ateister, buddister, hinduer, goda muslimer och t.o.m. satanister m.fl.) är så långt fram i utvecklingen att de har koloniserat Mars och andra planeter så kommer de fast trogna muslimerna tack vare sin trångsynthet att fortsätta kräla här på jorden och livnära sig på resterna som vi har lämnat kvar.
Citera
2006-08-20, 20:11
Medlem
asså era HOROR, ni tror att bara för attt Talibaner dödar folk som inte har på sig sjalar är MUSLIMER och att ALLA MUSLUMER gör så och att det STÅR i KORANEN e fel fattar ni väl.
Bara för att t.ex IRAK har dödsstraff om man inte tror på gud betyder det inte att ALLAH har sagt så.
Citera
2006-08-20, 20:13
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Jag är inte den enda tolkaren av quranen. Jag har inte påstått det heller. Men jag kan ge er den bild av Islam som jag har och dem flesta muslimer som bor ute i världen.
hur kan du kalla dig "tolkare" när du inte ens kan arabiska? Det närmaste du kan komma är tolkare av de svenska tolkningarna/översättningarna - vilket gör dig änn mindre trovärdig.

Nej tack, någon i din plats borde inte flaggera som undervisare, så jag tycker att du ska överlämna denna uppgift till någon som vet vad som står i originalet och inte i översättningen...
Citera
2006-08-20, 20:16
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSound
asså era HOROR, ni tror att bara för attt Talibaner dödar folk som inte har på sig sjalar är MUSLIMER och att ALLA MUSLUMER gör så och att det STÅR i KORANEN e fel fattar ni väl.
Bara för att t.ex IRAK har dödsstraff om man inte tror på gud betyder det inte att ALLAH har sagt så.
"HOROR" - islam visar sitt rätta ansikte

Det är en LAG att man i ALLA muslimska länder SKALL DÖDA ALLA SOM LÄMNAR ISLAM.

Att du inte känner till det är bara ett bevis för hur korkad och hur lite du vet om din egen religion.
Citera
2006-08-20, 20:17
Medlem
Ok.

Varför känner man sig en Frisk/stolt känsla efter en bön + att man är glad för det man har?
Ingen blir Lycklig utan ALLAH's tillåtelse dvs en Rik person som lever Lyx och är t.ex Ateist o skiteri allt är inte innerst inne Nöjd.
Citera
2006-08-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
"HOROR" - islam visar sitt rätta ansikte

Det är en LAG att man i ALLA muslimska länder SKALL DÖDA ALLA SOM LÄMNAR ISLAM.

Att du inte känner till det är bara ett bevis för hur korkad och hur lite du vet om din egen religion.

Lag vart? I KORANEN?
Citera
2006-08-20, 20:20
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettochetikett
Det är samma sak med deras bakgrund. De vägrar att inse att de härstammar från Turkiet, att deras förfädrar var turkar. Med andra ord, så säger de imot sig själva.

Ja, tyvärr så vet jag hur syrianer är, hemskt kallt folk...usch
Syrianer är arameer. Syrianer är således ett folk som är bra mycket äldre än både araber och turkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in