Bismillah
Nickep
Dar du hade skrivit att PC skarmen skulle sprangas vid frambringandet av att saga Allah SWT. Dessutom sager man inte 'DE' om Allah SWT vilket var vad jag refererade till.
Och vad visar allt det har svamlet, tycker du?
Nickep
Citat:
Dock ar Shura ett begrepp som passar inom Islam och da galler inte svenska uttryck, dvs racker inte till kan man saga och da maste man stracka sig lite langre an man ar van vid.
Eftersom vi på svenska inte har andra begrepp och att mitt P.S uttrycks i generell mening, utan hänsyftning på särskilt land eller religion (även om alla förstår att främst Islam ligger i stöpsleven), uttrycker jag mig så.
Citat:
Tror jag svarat redan pa detta - varfor upprepar du? Jaha da far du tycka det. Lar inte bli aktuellt i Sverige sa du behover inte oroa dig.
P.S.
F.ö. anser jag en religion, dess prästerskap och politiker, som kan tillåta en sadistisk, grym lagtiftning att döma en otrogen make till medvetet utdragen tortyr (stening) som slutar med döden, som primitiva och ovärdiga en kultur som inbillar sina medborgare att den är civiliserad.*
F.ö. anser jag en religion, dess prästerskap och politiker, som kan tillåta en sadistisk, grym lagtiftning att döma en otrogen make till medvetet utdragen tortyr (stening) som slutar med döden, som primitiva och ovärdiga en kultur som inbillar sina medborgare att den är civiliserad.*
Citat:
Det kan finnas andra forklaringar, men ser att du endast upprepar samma som tidigare, vilket kan tydas som att du inte har flexibiliteten att tanka i andra termer. Da vet jag var du star i fragan.
I västländer boende muslimer eller andra tillskyndare, som uppmuntrar ovanstående religion och lagstiftning måste endera anses grundligt lurade eller representera psyken, som sannolikt bara kan förklaras med avancerade neuroteologiska analysmetoder (effektiv avprogrammeringsmetod har ännu ej sett dagens ljus)!
Citat:
Ja enligt Islam sa ar det Allah SWT som dyrkas och tillbes, forstar att du inte fullt ut forstar det. Det ar inga problem. Alla har sin begansning. Forstar vad du vill saga att det ar nagot fel pa mig, vilket du ocksa har ratt att tycka. Yttrandefriheten ar bra ibland inte sant?
vilket ytterligare förtydligar att också "den gud" som tillbeds är grym till den grad att det framstår som självklart att han inte existerar. Det säger sunda förnuftet för en sunt tänkande, empatiskt funtad människa.
Citat:
[/quote]
P.S. 2
Den senare anmärkningen visar faktiskt att du inte är ärlig i den argumentation, eftersom du tidigare påstod motsatsen i form av:
"Haha, 'de' ar inte Allah SWT, dar drog du en nitlott
"
Den senare anmärkningen visar faktiskt att du inte är ärlig i den argumentation, eftersom du tidigare påstod motsatsen i form av:
"Haha, 'de' ar inte Allah SWT, dar drog du en nitlott
"
Dar du hade skrivit att PC skarmen skulle sprangas vid frambringandet av att saga Allah SWT. Dessutom sager man inte 'DE' om Allah SWT vilket var vad jag refererade till.
Och vad visar allt det har svamlet, tycker du?