2006-10-26, 22:40
Medlem
Bismillah

Nickep

Citat:
Eftersom vi på svenska inte har andra begrepp och att mitt P.S uttrycks i generell mening, utan hänsyftning på särskilt land eller religion (även om alla förstår att främst Islam ligger i stöpsleven), uttrycker jag mig så.
Dock ar Shura ett begrepp som passar inom Islam och da galler inte svenska uttryck, dvs racker inte till kan man saga och da maste man stracka sig lite langre an man ar van vid.

Citat:
P.S.
F.ö. anser jag en religion, dess prästerskap och politiker, som kan tillåta en sadistisk, grym lagtiftning att döma en otrogen make till medvetet utdragen tortyr (stening) som slutar med döden, som primitiva och ovärdiga en kultur som inbillar sina medborgare att den är civiliserad.*
Tror jag svarat redan pa detta - varfor upprepar du? Jaha da far du tycka det. Lar inte bli aktuellt i Sverige sa du behover inte oroa dig.

Citat:
I västländer boende muslimer eller andra tillskyndare, som uppmuntrar ovanstående religion och lagstiftning måste endera anses grundligt lurade eller representera psyken, som sannolikt bara kan förklaras med avancerade neuroteologiska analysmetoder (effektiv avprogrammeringsmetod har ännu ej sett dagens ljus)!
Det kan finnas andra forklaringar, men ser att du endast upprepar samma som tidigare, vilket kan tydas som att du inte har flexibiliteten att tanka i andra termer. Da vet jag var du star i fragan.

Citat:
vilket ytterligare förtydligar att också "den gud" som tillbeds är grym till den grad att det framstår som självklart att han inte existerar. Det säger sunda förnuftet för en sunt tänkande, empatiskt funtad människa.
Ja enligt Islam sa ar det Allah SWT som dyrkas och tillbes, forstar att du inte fullt ut forstar det. Det ar inga problem. Alla har sin begansning. Forstar vad du vill saga att det ar nagot fel pa mig, vilket du ocksa har ratt att tycka. Yttrandefriheten ar bra ibland inte sant?

Citat:
P.S. 2
Den senare anmärkningen visar faktiskt att du inte är ärlig i den argumentation, eftersom du tidigare påstod motsatsen i form av:

"Haha, 'de' ar inte Allah SWT, dar drog du en nitlott "
[/quote]
Dar du hade skrivit att PC skarmen skulle sprangas vid frambringandet av att saga Allah SWT. Dessutom sager man inte 'DE' om Allah SWT vilket var vad jag refererade till.
Och vad visar allt det har svamlet, tycker du?
Citera
2006-10-26, 23:17
Medlem
JochenPs avatar
Nutid:

Att du bara orkar fortsätta när varje inlägg du skriver blir totalt söndermalt av den ena efter den andre.

Vad är det som driver dig? Tror du att du kan på något sätt "frälsa" någon in i islam?
Citera
2006-10-27, 07:37
Medlem
JLPicards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Dessutom sager man inte 'DE' om Allah SWT vilket var vad jag refererade till.

Just det, endast Allah får referera till sig själv i plural...
Citera
2006-10-27, 09:07
Medlem
pgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JochenP
Nutid:

Att du bara orkar fortsätta när varje inlägg du skriver blir totalt söndermalt av den ena efter den andre.

Vad är det som driver dig? Tror du att du kan på något sätt "frälsa" någon in i islam?

Nutid, som borde kalla sig dåtid, eftersom hon representerar en otidsenlig kultur/religion, är med största säkerhet avlönad för att bedriva sin propaganda.

I flera islamdominerade länder anställer mullor och andra islamistiska ledare konvertiter för att föra ut sin medeltidskultur till konvertiternas civiliserade f.d. hemländer.

Nutid skulle aldrig annars ha tid och råd med den energiska desinformation som hon ägnar sig åt.

De islamistiska ledarna avskyr demokrati, jämlikhet, jämställdhet och mänskliga rättigheter och på grund av havererad omvärldsanalys, tror de enfaldiga kräken att vi ska överge det civiliserade samhället för en ökenkultur.

Jösses vilka nötter
Citera
2006-10-27, 12:47
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av JochenP
Nutid:

Jag tar garna kritik, SAKLIG kritik, men att kalla en hel del for det som framlaggs som motargument att 'mala sonder' ar nog att overdriva en aning. V
HUR vet du att DET som framfors ar det som ar sant? Jag menar, om man inte vet hur nagot forhaller sig, hur latt ar det inte att falla i fallan och TRO att andra som skriver nagot, kan vara vad som helst, som man sjalv inte kan varken bekrafta eller forneka, att det skulle vara sant? Kanske bara utgaende fran att man TYCKER att 'det later bra'? DEN typen av 'kritik' ar till for att motarbetas. Och sa kommer jag att fortsatta. DET ar vad som driver mig. Sanningen.

'Fralsning' ges till den som soker och ar mottaglig av det, utdelas av Allah SWT till den som ar intresserad att fa ta del av den.
Citera
2006-10-27, 12:52
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av JLPicard
Just det, endast Allah får referera till sig själv i plural...
Nu ska vi inte vara SA lustiga...
Allah SWT omtalar sig sjalv i Koranen med 'Jag', 'Vi' och 'Oss'.
'De' hor knappast till saken.
Citera
2006-10-27, 13:05
Medlem
Bismillah

pga

Citat:
Nutid, som borde kalla sig dåtid, eftersom hon representerar en otidsenlig kultur/religion, är med största säkerhet avlönad för att bedriva sin propaganda.
Jag kallar mig nutid bara for att reta sana som dig.

Citat:
I flera islamdominerade länder anställer mullor och andra islamistiska ledare konvertiter för att föra ut sin medeltidskultur till konvertiternas civiliserade f.d. hemländer.
Nagot bevis pa detta pastaende?

Citat:
Nutid skulle aldrig annars ha tid och råd med den energiska desinformation som hon ägnar sig åt.
Oj vad du antar mycket...riktigt roande lasning..

Citat:
tror de enfaldiga kräken att vi ska överge det civiliserade samhället för en ökenkultur.
Du vet alltsa inte hur manga vasterlanningar som reverterar till Islam? NAGOT maste det ju bero pa...har du missat varfor?
Citera
2006-10-27, 17:49
Bannlyst
Nå, har någon upptäckt islam?
Citera
2006-10-27, 17:52
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Nå, har någon upptäckt islam?
Ja tyvärr det har jag genom nutid.
Citera
2006-10-28, 13:02
Medlem
Dorotas avatar
arabiskan

Jag brukar tro på detta vad jag kan se mina egna ögon. Brukar inte tro på "mirakel" men när jag har sett visa arabiska texter ville jag inte tro mina ögon. Det var som man tittade på den perfekta, gudomliga harmonin. Då skrev jag en liten dikt:

tecken som droppe
som en tår
ditt ord Herre min
och den perfekta harmonin
i ord dina droppar
som fallit från himmelen

men vad ska hända Herre min
om Du inte kan förlåta?

Jag kan inte förklara mycket mer. Det var inte något som "kanske" hade hänt eller "kanske" inte. Om man tittar en gång till finns texterna kvar och om man tittar efter en månad är de inte försvunna. Man kan kopiera dem och bevisa: gudomlig harmoni existerar.
Citera
2006-10-28, 14:14
Medlem
Dorotas avatar
På vilket sätt upptäckt du islam?

Jag har skrivit bara 2 inlägg förut på denna debbat.
Idag skrev jag om "arabiskan" och är nyfiken hur du upptäckt islam, Relay?
Citera
2006-10-28, 14:43
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorota
Jag har skrivit bara 2 inlägg förut på denna debbat.
Idag skrev jag om "arabiskan" och är nyfiken hur du upptäckt islam, Relay?
Läs ovan
Och jag önskar jag sluppit hade en del positiva intryck innan men dom har bleknat sedan jag läst och föröskt debattera med nutid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in