2024-10-18, 13:18
Medlem
Kung-Kongs avatar
Hej!

Skulle vilja att som hobby och endast för skojs skull, förväntar mig inte att gå plus, bygga ihop en enkel mining-rigg för shitcoins som minar med GPU. Men jag kan typ inget om sånt.

Om jag vill sätta ihop en rigg för 7-8 papp, finns det typ färdiga uppsättningar att kika på? Eller kan någon tipsa om en komplett uppsättning?
Citera
2024-10-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Kong
Hej!

Skulle vilja att som hobby och endast för skojs skull, förväntar mig inte att gå plus, bygga ihop en enkel mining-rigg för shitcoins som minar med GPU. Men jag kan typ inget om sånt.

Om jag vill sätta ihop en rigg för 7-8 papp, finns det typ färdiga uppsättningar att kika på? Eller kan någon tipsa om en komplett uppsättning?

Nerdminer kanske kan vara ett alt.
Citera
2024-10-18, 16:37
Medlem
För 7-8k får du ju typ bara en GPU i dagsläget, så uppgradera din vanliga stationära dator med ett RTX4070 så kan du börja minea med den sen.
Citera
2024-10-18, 17:11
Medlem
Om man kapar tråden och kör det omvända, vad måste man pröjsa för att få en rig som generar cash? Går det ens längre?
Citera
2024-10-19, 16:19
Medlem
Enklast är att installera nicehash på en dator och sen bestycka den med så många GPU du känner att du har råd med.

Det är nog förbaskat svårt att få nån vinning i det numera om du betalar för elen själv, på https://whattomine.com/ kan du räkna ut dina resultat.
Citera
2024-10-21, 15:45
Medlem
neomunaas avatar
Bättre att sätta upp nån nod för nån exotisk kedja än att mina btc idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in