2024-10-17, 12:44
Medlem
Min wallet är skrivskyddad av nån jag trodde kunde hjälpa mig. Jag har de 12 fraserna men vet inte hur jag ska låsa upp den. Hjälp någon?
Citera
2024-10-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggmadde
Min wallet är skrivskyddad av nån jag trodde kunde hjälpa mig. Jag har de 12 fraserna men vet inte hur jag ska låsa upp den. Hjälp någon?

Installera appen Bluewallet på telefonen och skriv in orden i den. (Om det handlar om bitcoin.)
Citera
2024-10-17, 13:36
Medlem
Det är Etherum på den
Citera
2024-10-17, 13:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Poängen med passwords på wallets är att man inte skall kunna öppna den utan passwordet i fråga.
Jag är rätt säker på att du inte kommer åt den om du inte skaffar fram passwordet.

Finns massor av crypto wallets du kan googla dig fram, alla som har något form av värde på sig har också password krav (annars hade dom tömts för länge sedan).

Google exempel
Citera
2024-10-17, 13:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Installera appen Bluewallet på telefonen och skriv in orden i den. (Om det handlar om bitcoin.)
Om det är password på plånboken så får du bara upp den skrivskyddad, även i Bluewallet. Du ser värdet men du kan kan inte skicka eller ta emot på den.
Citera
2024-10-17, 13:58
Medlem
[quote=Leaston|89830574]Poängen med passwords på wallets är att man inte skall kunna öppna den utan passwordet i fråga.
Jag är rätt säker på att du inte kommer åt den om du inte skaffar fram passwordet.

Finns massor av crypto wallets du kan googla dig fram, alla som har något form av värde på sig har också password krav (annars hade dom tömts för länge sedan).

Fast var skriver jag in dessa fraser för att få tillgång till den?
Citera
2024-10-17, 14:23
Medlem
[quote=Snyggmadde|89830648]
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Poängen med passwords på wallets är att man inte skall kunna öppna den utan passwordet i fråga.

Vilken wallet är det du har använt nu? Vad menar du med att den är skrivskyddad?
Citera
2024-10-17, 14:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Vet inte om du MÅSTE använda den appen som skapade wallet från början, eller om du kan ta vilken app som helst som har stöd för password.

Electrum vet jag kan skapa plånböcker med pw, så den borde vara något att testa.
Citera
2024-10-17, 19:50
Medlem
[quote=Stopp.Belagg|89830864]
Citat:

Vilken wallet är det du har använt nu? Vad menar du med att den är skrivskyddad?
Jag använder Trust.
Citera
2024-10-21, 15:41
Medlem
neomunaas avatar
[quote=Snyggmadde|89833935]
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag använder Trust.
öppna trust wallet > manage wallet > import wallet > skriv in de 12 orden > skapa nytt lösenord.

återställt.
Citera
2024-10-24, 13:55
Medlem
[quote=neomunaa|89870234]
Citat:
öppna trust wallet > manage wallet > import wallet > skriv in de 12 orden > skapa nytt lösenord.

återställt.

Tyvärr inte
Citera
2024-10-26, 09:57
Medlem
neomunaas avatar
Citat:

Tyvärr inte
Då gjorde du fel eller saknar rätt code phrase, för det är så man gör.

Testa med att importera med en annan wallet som metamask, spelar egentligen ingen större roll vilken wallet du har om du har dina 12 ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in