2026-02-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griskotlett
Wow, för jävligt att höra. Som sagt många besserwisser på det forumet.
Det var just detta som var det lustiga, jag får inte påpeka brister i systemet, som med ex el dragningar vid ny byggnation.

Jag fota elektrikers dragning o in koppling av eluttag osv visa mina inkopplingar, dom är exakt det samma.

Elektriker skriver sedan ut ett intyg att dokumentera det är dom som dragit elen. slutbesiktningen via kommunen fastställer allt är godkänt dragen via visuell check, alla uttag sitter där dom ska, spottar osv.

Enkelt var det också, efter elektriker var klar borra jag bara fram alla dosor o borra upp för alla spottar o extra brytare montera detta innan själva slutbesiktningen.

Men uppenbart får man inte berätta på byggahus,se hur man kommer runt systemet vid ny byggnation som är i fullgång medans tråden ännu existera.
Citera
2026-02-12, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Men kom på varför ska jag ge ut idéer helt gratis?

Ja varför hjälpa sina medmänniskor när man kan suga ut dom? Eller att dom suger av en. Det är o begripligt.
Citera
2026-02-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Ja varför hjälpa sina medmänniskor när man kan suga ut dom? Eller att dom suger av en. Det är o begripligt.
Många skribenter på byggahus,se går så kallade patchwriting, man bygger sina idéer o hjälp ifrån vad andra skrivit, men dom kan inte utvärdera det i förhållande till en situation eller vad som kommer i andra steg, dvs man kan inte göra tilläggen på rätt sätt för att allt ska flyta.

Men som proffs kan man se hela processen o lägga in sitt kunnande därefter, ex jag byggde helt ensam ett stort hus, inkl grävde själv med fullstor grävare, gjöt helt ensam, något även betong station berätta detta har vi aldrig upplevt, en som gjuter stort hus o garage helt ensam o på samma dag inkl med brunn lutningar.

För att lyckas krävs ett bra upplägg o en god bit av rutin, detta saknar många skribenter på byggahus, dvs man går under patchwriting, finns ingen orsak för mig som proffs att ge ut hur man gör för att lyckas.
Citera
2026-02-12, 12:40
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Alltså, byggahus.se måste vara det mest irriterande forumet på hela internet. Så fort man ställer en enkel fråga eller söker lite råd, hoppar alla dessa självutnämnda "experter" och beswiestrar in och börjar predika om hur man gör "allt fel."

Och så har vi gubbarna... gamla stofiler som tror att deras åsikt är den enda rätta.

Det är helt omöjligt att få något vettigt svar där längre. Man söker hjälp, men får bara en ström av onödiga kommentarer från folk som ska visa hur mycket bättre de tror att de är.

Du menar till skillnad från Flashback?
Citera
2026-02-12, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Du menar till skillnad från Flashback?
Hade väl väntat sig mer av Byggahus.se.
Där blir man ofta anklagad för att vara en Flashbackare
Citera
2026-02-17, 11:06
Medlem
Det finns en klar pk maffia på Bygga hus. En grupp på 5-10 personer. Birgit, Abdis Koreana m.fl. Dom ger sig in i massa trådar och spelar översittare. Dom provocerar gärna och vill få folk att bli varnade och bannade. Själv kan dom häva ur sig vad som.
Citera
2026-02-21, 10:04
Medlem
I humortråden på Byggahus får man inte skämta om Islam. Men att håna Sd går bra.
Citera
2026-03-02, 08:48
Medlem
Är extra tydligt nu. En del på forumet kan kläcka ur sig vad som helst. Trots anmälan till moderatorn så händer inget.
Citera
2026-03-02, 09:09
Medlem
Fantens avatar
Såna där människor finns det på alla entusiastforum.
Citera
2026-03-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Såna där människor finns det på alla entusiastforum.
Såklart.
Men Byggahus.se är väldigt speciellt
Citera
2026-03-02, 17:17
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfiga
Såklart.
Men Byggahus.se är väldigt speciellt
Dom gånger som jag har tittat där så har det varit som det alltid är på forum för specialintressen. Särskilt såna som är av typen där även 'normies' kan ha saker att fråga om. Det som skiljer är mer ytliga saker som givetvis varierar med vad det är intresset kretsar runt. Dom roller som olika användare spelare är domsamma.
Citera
2026-03-28, 09:30
Medlem
Nu är forumet igång igen och bannar medlemmar som inte är pk.
Tydligen får man inte prata politik i en tråd som handlar om vad dom händer i världen på grund av politiska beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in