2024-10-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GottfridW
Lade ut på snap för en timme sen, polisen hade fått ett larm vid 17.05 och klockan är nu 19.09 där. Hur går det ihop?
Tidsskillnad mellan Europa och Sydamerika?
Citera
2024-10-17, 23:43
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Antagligen har han sett syner och känt sig rädd. Därmed hoppet från balkongen. Inget konstigt om han drogat och varit vaken i flera dygn. Varför skulle han annars ha hoppat ut från balkongen? Om han ville ta livet av sig fanns det väl medel för det i hela hotellrummet och det skulle vara bekvämare sätt att dö.
Tycker bara att det här visar vilka vidriga konsekvenser knark har. Artister kan bete sig som idioter men ändå bli helgonförklarade när det är över.

Med tanke på att han har varit suicid förr så är ett spontant val att avsluta allt mer troligt än en drogutlöst psykos även om det inte är att utesluta. Tänker lite på när Avicii tog sig av daga, väldigt spontant med tanke på metoden som användes.
Citera
2024-10-17, 23:46
Medlem
carminaburanas avatar
Det var väl det här jävla ludrets bok som kom ut, om att han körde "emotional black mail" etc, hon och alla andra in ignorerade hans rop på hjälp. Han tänkte väl att nu blir jag svartlistad från allt och min karriär blir ännu sämre, fuck it jag tar livet av mig.
Citera
2024-10-17, 23:48
Medlem
Från aftonbladet:

Vittnen på hotellet hörde skrik och bankande ljud i flera timmar.

Fem personer ska ha varit på Liam Paynes rum strax innan han föll mot sin död.

Obduktionen visar att stjärnan sannolikt var medvetslös när han slog i marken.

Polisen misstänker en hotellanställd i samband med drogpsykosen, skriver La Nacion.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/73Rzmv/liam-payne-fallet-jagar-inblandad-person
Senast redigerad av Soppatorsk90 2024-10-17 kl. 23:51.
Citera
2024-10-18, 00:08
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Från aftonbladet:

Vittnen på hotellet hörde skrik och bankande ljud i flera timmar.

Fem personer ska ha varit på Liam Paynes rum strax innan han föll mot sin död.

Obduktionen visar att stjärnan sannolikt var medvetslös när han slog i marken.

Polisen misstänker en hotellanställd i samband med drogpsykosen, skriver La Nacion.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/73Rzmv/liam-payne-fallet-jagar-inblandad-person
Det står dock inte riktigt så.
Citat:
Polisen har hittills identifierat och förhört fem personer som befunnit sig i stjärnans rum under dödsdagen.

Tre av dessa är anställda på hotellet.

Övriga två är unga kvinnor som enligt förhören ska ha varit med Payne mellan 11.30 och 16. De lämnade rummet ungefär en timme innan han dog, skriver La Nacion.
Citera
2024-10-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det var väl det här jävla ludrets bok som kom ut, om att han körde "emotional black mail" etc, hon och alla andra in ignorerade hans rop på hjälp. Han tänkte väl att nu blir jag svartlistad från allt och min karriär blir ännu sämre, fuck it jag tar livet av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Liam's ex gjorde den klassiska kändisex grejen att skriva en bok med falska anklagelser för pengar och kändisskap.

https://www.irishstar.com/culture/entertainment/liam-payne-wife-girlfriend-33909187

Läste mer om detta och såg att en novell tydligen var hans egna idé. Sen förklarade hans ex i en intervju innan han dog att han brukade ringa och kontakta henne som en besatt där han berättade att han mådde så dåligt och hon erbjöd honom att hjälpa honom med att få hjälp av professionella, vilket han nekade till.

Så det verkar rätt orättvist att försöka skylla det på någon annan. Folk som begår självmord är egoister, det brukar heller inte vara Guds bästa barn som lever degenerat med droger och skit heller. Så han babblade om att begå självmord före han faktiskt gick vidare med det, hon verkar väldigt trovärdig.

Även om man ponerar att hans ex var förfärlig och ljög om allt så kräver det en synnerligen patetisk och självisk jävel för att begå självmord när du har ett barn som tvingas växa upp utan sin pappa. För att inte tala om hur hänsynslöst det är mot övriga familjemedlemmar.
Senast redigerad av HansVonFreudhaus 2024-10-18 kl. 00:16.
Citera
2024-10-18, 00:25
Medlem
ziggarillens avatar
Jag tror verkligen inte att han hade en tanke på att ta livet av sig. Han var helt väck i skallen och hade säkert hallucinationer. Nog för att han inte var normal och ömkade sig för att han blev kändis som ung. En narkoman i mina ögon som dessutom struntade i sin son. Det kommer flera såna här fall då det knarkas och sups hej vilt i dom branscherna. Var ju inte länge sen som han i "Vänner" dog fullproppad med narkotiska preparat. Vem står på tur härnäst?
Citera
2024-10-18, 00:34
Medlem
Ni får kolla in det här inlägget.

(FB) Artisten Liam Payne död efter fall från hotellbalkong i Buenos Aires (2024-10-16)
Citera
2024-10-18, 01:20
Medlem
ziggarillens avatar
Läste vad kommunisttidningen Aftonbladet skrev. Att det fanns någon ur personalen som var misstänkt. Hur skulle en sån våga sig på en galen och snetänd narkoman och kasta ut han från balkongen? Väldigt luddig artikel. Sen att någon ur personalen skulle ha fixat allt knark? Eget ansvar är visst något sällsynt i dom där kretsarna. Alla är skyldiga till dådet utom balkongflygaren själv. I flera timmar höll han på och slog sönder hotelrummet tydligen.
Senast redigerad av ziggarillen 2024-10-18 kl. 01:23.
Citera
2024-10-18, 03:32
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Tidsskillnad mellan Europa och Sydamerika?

Fem timmar med Sverige, fyra med UK.
Citera
2024-10-18, 04:56
Medlem
Alsenos avatar
Två unga tjejer på rummet 1h innan han dog. Otrogen in i det sista.
Citera
2024-10-18, 05:39
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Läste någonstans (sorry orkar inte leta fram källan nu) att i detta fall rör det sig om ca 14 meter.
Jäklar det va högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in