2024-10-17, 11:13
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det var inte jag som påstod att det finns i plantan. Personen hade för mycket fel för att jag skulle orka fact-checka allt... Min poäng var ju att dementera påståendet att det "är mer potent" pga att det "finns i plantan men är syntetiskt". Ett helt idiotiskt resonemang. Bara bra att du kompletterar om det nu är så att ämnet inte ens finns i plantan.

Vad är resten då utöver 17%?

Menade inte nödvändigtvis dig

Jadu, restprodukter. Det vill vi nog inte veta.

"THC-JD is a nickname made up by a single manufacture based in New York that they use for marketing what they claim to be is THC-Octyl. The same manufacture claimed to be making THCP awhile back but sent product that was so unusual several vendors (whom did not communicate with eachother prior to this) wanted to return the product and also called them out on the forum Future4200 (might have to scroll quite a bit) when they noticed them bagging on another vendor when they themselves are also deceiving people with fake or improperly synthesized THCP. In other emails to vendors this manufacture claimed to only be able to produce "crude THCP" with a purity of around 48% similar to the main study which found THCP in Cannabis and they synthesized it to confirm and got a similar yield almost like they were copying the claim. They claimed they would be moving on to other cannabinoids and claimed THC-JD to be THC-Octyl. Labs in regard have either found none or a very small amount such as when bulk material (to put into products) was tested found to contain only 17% THC-Octyl so if a product contains 5% THC-JD that would be 5% of a 17% bulk product which with the past events of either fake/cut or improperly synthesized product does not look very good. "

Av samma anledning passar jag mig för östeuropeiska märkena. Det känns inte som att dom vet vad dom gör. Vem vet vad som är i.

Om något är det ju tvärtom. Jättemånga syntetiska cannabinoider är ju helt livsfarliga. Men ingen som finns i cannabisplantan är det.
Citera
2024-10-17, 11:15
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Menade inte nödvändigtvis dig

Jadu, restprodukter. Det vill vi nog inte veta.

"THC-JD is a nickname made up by a single manufacture based in New York that they use for marketing what they claim to be is THC-Octyl. The same manufacture claimed to be making THCP awhile back but sent product that was so unusual several vendors (whom did not communicate with eachother prior to this) wanted to return the product and also called them out on the forum Future4200 (might have to scroll quite a bit) when they noticed them bagging on another vendor when they themselves are also deceiving people with fake or improperly synthesized THCP. In other emails to vendors this manufacture claimed to only be able to produce "crude THCP" with a purity of around 48% similar to the main study which found THCP in Cannabis and they synthesized it to confirm and got a similar yield almost like they were copying the claim. They claimed they would be moving on to other cannabinoids and claimed THC-JD to be THC-Octyl. Labs in regard have either found none or a very small amount such as when bulk material (to put into products) was tested found to contain only 17% THC-Octyl so if a product contains 5% THC-JD that would be 5% of a 17% bulk product which with the past events of either fake/cut or improperly synthesized product does not look very good. "

Av samma anledning passar jag mig för östeuropeiska märkena. Det känns inte som att dom vet vad dom gör. Vem vet vad som är i.

Om något är det ju tvärtom. Jättemånga syntetiska cannabinoider är ju helt livsfarliga. Men ingen som finns i cannabisplantan är det.

Bra info att ha i varje tråd om THCJD, kan jag tycka.
Citera
2024-10-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Du tar munbloss. Hostar du som fan? Om inte, då har du tagit munbloss. Är du inte van rökare så bör du nämligen hosta som fan av ett riktigt djupt halsbloss.

Nja när jag rökte från vejpen så hosta jag som inåt helvete. När jag blandade brunt me tobak så hostade jag lite. Men kommer ihåg när jag bara körde grönt i jointen hostade jag inget.
Citera
2024-10-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du har antagligen inga receptorer för det aktuella kemiska ämnet. Det kan vara så, det är medfött. Finns patienter som morfin inte verkar på också, och då blir det svårt att hålla dem smärtfria, ibland får man hålla dem nedsövda i stället.

Så jag kommer aldrig känna något från cannabis?
Citera
2024-10-17, 14:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoho420
Så jag kommer aldrig känna något från cannabis?

Nej inte om du saknar receptorerna. Men det är kanske lika bra..?
Citera
2024-10-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Antingen är det blandat med tobak och du får inte i dig mycket eller rena buschweedet.

I mitt långa liv har jag märkt att vissa människor, oftast kvinnor, behöver en rejäl dos första gången för att de skall känna av det på riktigt.

Ofta tror många det skall bli rosa elefanter och hallucinationer, och blir förbryllade att det inte kommer.

Men inte en chans att du kan röka bra odlat weed utan att känna något.

Enda svaret då är att du går på någon medicin som blockerar din hjärna. Det har jag sett med folk som går på psykofarmaka.

Tar inga mediciner.
Citera
2024-10-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej inte om du saknar receptorerna. Men det är kanske lika bra..?

Får väl tänka att det är en fördel. Hade bara varit roligt o testa ngt.
Citera
2024-10-17, 15:19
Citat:
Tjo FB, jag har ett litet problem. Jag känner inte av cannabis och jag fattar inte. Detta har jag prövat:

* joint (både grönt och brunt)
* vape (THCJD)

Har rökt joints kanske runt 50 gånger och vejpat kanske 10 gånger. Jag tar långa bloss och håller inne dom runt 10 sekunder. Vet någon var jag gör för fel?

Citat:
Halsbloss drar jag, en gång blandade jag inge tobak alls. Alltså bara grönt då. Ungefär 1.7g
Hmm hade tänkt skriva att du måste ta halsbloss. Men det verkar inte vara det som är problemet.

Tror du är den första jag läser om som rökat inte funkar på 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Det har hänt många gånger, och kommer ske i framtiden med.
De kan 5g köpa CBD för 100-200kr och kränga det till dig för 400-800kr och vad ska du göra? ARN?

Kriminella gör kriminella saker.
En seriös gör inte så, men vissa gör så om de inte gillar dig och på så vis blir de av med dig.

Så det finns anledningar, och det händer tyvärr. Jag hade inte köpt av den kranen igen.
Du får hitta en ny helt enkelt för de levererar antingen CBD eller så har du fått trim om du inte fick i buds.

Jag köper aldrig om det inte är buds, och jag köper endast av de som har referens från vänner att det är bra saker.
ARN.. Haha den var bra 😅

Men 800 låter mycket. Så dyrt var det inte sist jag handlade.
Citera
2024-10-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Hmm hade tänkt skriva att du måste ta halsbloss. Men det verkar inte vara det som är problemet.

Tror du är den första jag läser om som rökat inte funkar på 🤔

ARN.. Haha den var bra 😅

Men 800 låter mycket. Så dyrt var det inte sist jag handlade.

Bättre kvalitet = Dyra
Priset är inte spikat på 500 oavsett kvalitet
Har köpt 5or för 1 lax, 56%igt hasch
Citera
2024-10-17, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
Bättre kvalitet = Dyra
Priset är inte spikat på 500 oavsett kvalitet
Har köpt 5or för 1 lax, 56%igt hasch
Det var bara några månader sen jag handlade och det var en 5a för 400. Bra kvalitet var det oxå.
Citera
2024-10-17, 21:56
Medlem
Du får endast tips från haschluffare här märker jag.
Antar att du är typ 15 och röker holk med polarna, var själv i den åldern när den ene vännen behövde röka vid kanske 20-30 tillfällen innan han först kände av det.
Någon annan förklaring än att receptorerna inte är mogna/färdigutvecklade kan jag inte ge. Men det är ingen nyhet direkt utan var etablerad kunskap förr, att ingen annan tycks ha kommit upp med det tyder väl på att de användare som hänger här är pantade tonåringar som tycker det är så jävlar coolt med röka

Men se det som en fet bonus. Det lönar sig inte att bli en stinkande jävlar lodis
Citera
2024-10-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Du får endast tips från haschluffare här märker jag.
Antar att du är typ 15 och röker holk med polarna, var själv i den åldern när den ene vännen behövde röka vid kanske 20-30 tillfällen innan han först kände av det.
Någon annan förklaring än att receptorerna inte är mogna/färdigutvecklade kan jag inte ge. Men det är ingen nyhet direkt utan var etablerad kunskap förr, att ingen annan tycks ha kommit upp med det tyder väl på att de användare som hänger här är pantade tonåringar som tycker det är så jävlar coolt med röka

Men se det som en fet bonus. Det lönar sig inte att bli en stinkande jävlar lodis

Hahahah är inte 15 och har rökt själv nästan alla gånger. Men så du menar att mina receptorer inte är mogna? Så om några år kan jag röka och känna av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in