2024-10-16, 14:33
Medlem
Jag har ofta tänkt att det skulle vara enkelt att vara bög. Av de få bögar jag träffat har typ hälften stött på mig för de är som män att de knullar med typ alla av "rätt kön".

Man skulle antagligen hamna i kvinnors position att det bara är att knäppa med fingrarna för att hitta någon att förlusta sig med.

Men avund vet jag inte om jag känner och jag vet heller inte om jag skulle vilja bli bög om jag kunde välja. Tanken på sex med en man känns oerhört främmande och svårt att föreställa sig njutning i.
Citera
2024-10-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Men det är ju det som är själva poängen - att deras livsstil, inte är tillgänglig för heterosexuella, men om det vore det, så skulle det vara rena paradiset.

Hela livet går inte ut på att vara så dekadent som möjligt.
Citera
2024-10-16, 17:00
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Jadu...

Baksidorna med att hålla på med rena bögerier är flera:
- HIV
- AIDS
- Apkoppor
- Funktionsvariation/psykisk störning
- Ingen familjebildning
- Klä sig i kvinnokläder
- Bli tagen i tvåan
- Bli tagen i trean
- Bajs på kuken
- Får inte ge blod
- Inte accepterat av något trossamfund egentligen, det är bara fantasier
- Går miste om lyckan i livet, kvinnan

Behöver jag fortsätta?
Citera
2024-10-16, 17:26
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
När man inser vilket sexliv bögar har, då slår det mig att många som ogillar eller rentav hatar bögar, i själva verket bara är avundsjuka.

Låt mig ta några exempel från en bögklubb i Stockholm:

"Vi har ingen koll på vem som gör vad nere i källaren"

"Ett uppskattat tema är så kallade underwearpartyn där gästerna låser i kläderna i skåp och bara går runt i kalsonger eller om man så föredrar, helt naken."

"största klientelet är fortfarande snubbar som dyker in för kravlöst sex, oavsett om det gäller en runk eller mer avancerat."

"Vi har mycket på luncherna, då killar som jobbar häromkring kommer in. Stället och miljön gör att man bli lite extra kåt, och det är ofta enklare att hitta någon här än att sitta på någon app i flera timmar innan man får napp."
Det är ingen större skillnad mot de klubbar som finns för heterosexuella. Du måste ju förstå att personen som äger klubben inte berättar någon sanning.
Citat:
Men det är ju det som är själva poängen - att deras livsstil, inte är tillgänglig för heterosexuella, men om det vore det, så skulle det vara rena paradiset.
Det finns bögar som inte får sex på det sätt som heterosexuella önskar. Att stå bakom ett glory hole vill knappast alla bögar och är du ful, fet eller blyg eller annat så får du inte sex på deras klubbar heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Tror du har en liten poäng även om jag aldrig sett det så. De flesta heterosexuella män skulle förstås vilja kunna gå in på en klubb full med bara heta kåta kvinnor. Dygnet runt och vara garanterad att gå knulla!

Inte ens swingerspartyn under parkvällar är ju så för oss heterosexuella män. Nu hatar jag inte bögar, men skulle jag gjort det skulle detta faktum göra mig ännu bittrare
Du får helt enkelt leta reda på bättre klubbar. Behöver inte vara swingers.

Jag håller förstås med om att bögarna tillåts vara mer öppna eftersom stigmat kring att kvinnor älskar att knulla med främlingar fortfarande är stort och det krävs lite hemlighetsmakeri kring de klubbar som finns för kravlöst sex.

Men, som sagt, det är ingen skillnad i ren dekadens på de heteroklubbar man kan frekventera i Stockholm och säkert också i Göteborg och Malmö.
Citera
2024-10-16, 23:30
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Tveksamt, de flesta hetron som har problem med bögar kan ju inte föreställa sig hur kravlös och hur mycket sex som bögar har. De brer på bret om 10-20 partner under sin livstid och ser sig som häradsbetäckare samtidigt som bögarna jndrar om det är senaste månaden
Citera
2024-10-18, 14:08
Medlem
Snartfinsks avatar
Jag kan definitivt ana en viss avundsjuka, åtminstone från min sida. Jag har alltid föreställt mig att homosexuella har en fördel i form av en slags lätthet i sina relationer; eftersom de delar kön kan de kommunicera på ett mer intuitivt sätt och därigenom lättare engagera sig i sexuella möten med större frekvens än vad vi heterosexuella upplever.

Om jag avser att få till det med en kvinna måste jag bortse från de strategier jag innerst inne skulle vilja tillämpa. Skulle jag till exempel gå fram till hundra kvinnor under en dag och säga: "Hej, jag tycker du är otroligt attraktiv. Vill du ha sex?" är risken stor att jag får ett nekande svar från åtminstone 99 av dem. Bara för att det ofta uppfattas som oerhört oattraktivt att vara så direkt, och att kvinnor i allmänhet tenderar att vara mer selektiva när det gäller sina sexuella partners. Att framstå som desperat i en sådan frågeställning upplevs i praktiken till nästan 110 % genom en kvinnas perspektiv.

Bland homosexuella män bör den taktik jag nämnde tidigare således vara betydligt mer framgångsrik, givet att vi män tenderar att vara mer praktiska och direkta i vårt förhållningssätt. När vi dessutom talar samma språk blir det lättare att navigera i sådana här situationer. Kanske skulle åtminstone 50 av 100 personer säga nej, men redan i detta avseende kan vi se en betydande positiv förändring.
Citera
2024-10-21, 10:47
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
När man inser vilket sexliv bögar har, då slår det mig att många som ogillar eller rentav hatar bögar, i själva verket bara är avundsjuka.

Låt mig ta några exempel från en bögklubb i Stockholm:

"Vi har ingen koll på vem som gör vad nere i källaren"

"Ett uppskattat tema är så kallade underwearpartyn där gästerna låser i kläderna i skåp och bara går runt i kalsonger eller om man så föredrar, helt naken."

"största klientelet är fortfarande snubbar som dyker in för kravlöst sex, oavsett om det gäller en runk eller mer avancerat."

"Vi har mycket på luncherna, då killar som jobbar häromkring kommer in. Stället och miljön gör att man bli lite extra kåt, och det är ofta enklare att hitta någon här än att sitta på någon app i flera timmar innan man får napp."

Heterosexuella har ju ett extremt torftigt sexliv i jämförelse, där dom på sin höjd besöker thai massage-salonger... tror fan det att dom hatar bögar!

Jag har en polare som är bisexuell å han berättade att det är lättare att få en man i säng än en kvinna, förutsatt att mannen gillar just män dock.
Citera
2024-11-01, 10:13
Medlem
Bannos avatar
Kan det istället vara så att dessa bögar du talar om lider av narcissistiska drag och bara MÅSTE utsätta alla andra i deras närhet om deras sexliv och att de existerar? Medans vi heterosexuella "tråkiga" människor håller vårt sexliv mer privat? Ingen normalfuntad människa bryr sig om andras sexliv.
Citera
2024-11-01, 19:45
Medlem
ragingcows avatar
Har alltid tänkt hur det hade sett ut i samhället om heterosexuella kvinnor hade haft samma sexualitet som män? Hade vi blivit överbefolkade?
Citera
2024-11-01, 20:13
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Låt mig ta några exempel

Nej, jag tror hatet mot homosexuella är ett hat mot det som anses vara olikt det normala och det som subjektivt äcklar vissa. Vissa har mycket närmare till hat pga starka äckelkänslor (ett kännetecken på en egentligen ytterst känslostyrd människa).

Fördelarna med gay-kultur och klubbar är enligt egen erfarenhet (som hetero med brett socialt nät) att det är väldigt mycket mindre aggression och våld även när alkohol är inblandat. Synen på sex är som sagt väsentligt skild från heterovärlden och man kan fundera på om detta är rent kulturellt dvs en följd av en kulturförändring eller om det på något vis är biologiskt styrt dvs att homosexuella har högre sexdrift. Jag vet faktiskt inte - kan vara både och!

Mer sex=bättre liv (=mindre avundsjuka)? Jag vet inte men jag vet att många vill må bättre generellt i sina liv - om sex ensamt kan fixa till det - lite tveksamt.
Citera
2024-11-05, 07:48
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Heterosexuella har ju ett extremt torftigt sexliv i jämförelse, där dom på sin höjd besöker thai massage-salonger... tror fan det att dom hatar bögar!

Varför är du så inskränkt att du tror att heterosexuella män måste köpa sex på en thai-salong?
Citera
2024-11-05, 07:53
Medlem
Svavelbryggas avatar
Nån komiker sa att det finns två sorters människor, de som har en massa kravlöst sex och de som är avundsjuka. Önskar jag var bög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in