2024-11-02, 08:04
Medlem
Alsenos avatar
Har det kommit fram någonstans om dom som var på "festen", vilka dom är?
Citera
2024-11-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Om Mbappe skulle vara oskyldig. Varför i hela friden skulle då hans advokat inte föreslagit att dom skulle sagt till tjejen som anklagar honom för våldtäkt, att Mbappes hotellrum var utrustad med övervakningskameror i varje rum.

Alltså lurat tjejen med andra ord.

Att om hon inte skulle dra tillbaka anmälan, kommer dom släppa övervakningsfilmerna. Och att dom kommer göra det ändå (är inte säker på det). För att bevisa det att Mbappe inte "köpt" sig fri.
För om han skulle vara skyldig till en våldtäkt i hans hotellrum, och det fanns övervakningskameror. Då skulle våldtäkten finnas på film garanterat.

Något sånt...
Förstår din tanke.
Men tror inte att hotellet vill bli kända som hotellet som har gömda smygövervakningskameror i sina rum.
Tror inte att framtida rika torskar vill bo på ett sånt hotell.
Edit: det är olagligt. Kallas kränkande fotografering enligt lagen.
Dock så är straffet för det lägre än för våldtäkt.
Citera
2024-11-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hon är inte prostituerad.

Hur vet du det? Känner du henne? Det är allmänt känt att Stureplan är fyllt av prostituerade. Dessutom är det inte första gången fotbollsspelare söker sig till just det. Var ju inte jättelänge sedan tex Foden (inte jag alltså haha) och Greenwood låg med prostituerade på Island i samband med en fotbollsmatch. I Brasilien är det ju än vanligare, samma sak gäller en rad andra länder. Hon är garanterat prostituerad och får sig en hacka i detta nu.
Senast redigerad av Foden 2024-11-02 kl. 09:46.
Citera
2024-11-02, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Hur vet du det? Känner du henne? Det är allmänt känt att Stureplan är fyllt av prostituerade. Dessutom är det inte första gången fotbollsspelare söker sig till just det. Var ju inte jättelänge sedan tex Foden (inte jag alltså haha) och Greenwood låg med prostituerade på Island i samband med en fotbollsmatch. I Brasilien är det ju än vanligare, samma sak gäller en rad andra länder. Hon är garanterat prostituerad och får sig en hacka i detta nu.

Livlig fantasi du har, nej hon är inte prostituerad.
Citera
2024-11-02, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Förstår jag det rätt att misstankegraden ej uppkommit till skäligen misstänkt ännu?

Vet inte, men nu har det gått några veckor så de borde ändra misstankegraden till "på sannolika skäl misstänkt" om de har tillräckligt med bevis vilket de nu borde ha.
Senast redigerad av Greatgargamel 2024-11-02 kl. 10:37. Anledning: skrev fel
Citera
2024-11-02, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Vet inte, men nu har det gått några veckor så de borde ändra misstankegraden till skäligen misstänkt om de har tillräckligt med bevis vilket de nu borde ha.

edit: ändra till: På sannolika skäl misstänkt istället för skäligen misstänkt.
Citera
2024-11-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Funkar inte så i Sverige. Man kan inte köpa sig fri i Sverige. Han kommer inte undan såvida det inte visar att han är oskyldig. Tack och lov. Han har ingen att hämta här för att han är han. Feministiska åklagare och domare som dessutom kanske är helt ointresserade av sport vet knappt vem han är. Han har inga fördelar här på den fronten
Det enda som man möjligen kan komma undan med här är att han är svart! Hade han varit vit hade det varit en mediastorm utan dess lika att hänga honom. Lita på det.

Ja han kanske har bl.a. som försvar att han är mörkhyad och detta är ren o skär racism... ytterligare en viting som vill sätta dit en mörkhyad.. han kan även antas genom advokat att han utnyttjades av denna vita prostituerade, att det skulle vara annat än en "lite finare" prostituerad som fått snabel i ettan och kanske tvåan också är bara hyckleri.. nog fan vet de att sex ingår i partyt. Typ Groupies har funnits i evinnerliga tider och kanske började med rock and roll vågen i slutet på 50-talet. Nu är det inte bara rockisar utan andra kändisar av diverse slag som är villebråd och även köper sig fina luder genom sitt kändisskap, fina fester med fint folk och med ett litet skjut som avslutning.

Tror nog arrangörskonstellatonen kan få en tung tid framöver då Sverige blir svartlistat, ett felsteg där som är vardagsmat i London, Paris eller New york, L.A. kan kosta dig kändisskapet och t.o.m. skaka galler.
Blir iaf högst intressant om detta går till åtal och det landar en FUP som har fler svarta överstrykningar än texten i övrigt, alltså sekretess så allmänheten inte kan bilda sig en uppfattning om vad som är sant och inte sant.
Citera
2024-11-02, 11:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vet inte, men nu har det gått några veckor så de borde ändra misstankegraden till "på sannolika skäl misstänkt" om de har tillräckligt med bevis vilket de nu borde ha.

Jag har förstått det som att om en person är skäligen misstänkt för ett brott å ska denne personen meddelas detta av polis/åklagare. I Mbappe fallet har han väl ännu inte delgivits någon misstanke?
Därav bör de inte ha kommit upp i misstankegraden skäligen misstänkt ännu.
Eller tänker jag fel.
Citera
2024-11-02, 11:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Man kanske kan sammanfatta det som att än så länge finns ingen misstanke riktad mot Mbappe.
Citera
2024-11-02, 12:08
Medlem
Citat:
Jag har förstått det som att om en person är skäligen misstänkt för ett brott å ska denne personen meddelas detta av polis/åklagare. I Mbappe fallet har han väl ännu inte delgivits någon misstanke?
Eller tänker jag fel.

Det är väl det mest troliga att han möjligen delgivits misstanke av den lägre graden men man har i.a.f. inte kommit längre, han har inte gripits, vad jag vet förhörts av polis (möjligen spansk) då han verkar i Madrid, inte anhållits och definitivt inte häktats. Nu kan tillvägagångsättet vara annorlunda i Spanien men de är väl snarlika mig veterligen. Han kan ju dessutom begärt fransk tolk vilket är hans modersmål även om han kan lite spanska och en del engelska med då det gäller brottsmisstanke och en del tekniska ord så tror jag han vill ha tolk vid förhör, åtminstone om misstankegraden höjs och han förhörs i Sverige av svensk polis/åklagare.
Citera
2024-11-02, 12:52
Bannlyst
Citat:
Man kanske kan sammanfatta det som att än så länge finns ingen misstanke riktad mot Mbappe.

Nja, han är för närvarande skäligen misstänkt för våldtäkt...nästa steg i processen är i det fall det finns tillräckligt starka bevis att misstankegraden höjs till sannolika skäl misstänkt...det är väl det polis och åklagare klurar på just nu vad nästa steg skall bli.
Citera
2024-11-02, 12:59
Bannlyst
Citat:
Eller tänker jag fel.

Jag vet inte exakt hur förfarandet går till när det är en utländsk medborgare som är misstänkt för brott som skett i Sverige...jag utgår ifrån att den Svenska Polisen samarbetar med den Franska polisen och att det är den Franska polisen som har delgivit henom misstankegraden skäligen misstänkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in