Citat:
Ursprungligen postat av
RoifiKatamaxClub
Nog har väl du också sett hur civila judar förstört hjälptransporter, hur judarna stängde ned den södra gränsen så att fulla lastbilar med mat blev ståendes i veckor. Judar bryr sig inte om icke-judar. De har tom ett specifikt ord för icke-judar nämligen goyim.
Du tycker inte att "continue to act in accordance with international law to" är lite magstarkt när Israel attackerat FN-styrkor i Libanon och skadat soldater? Tror du verkligen judarna bryr sig om internationell lag?
Nu bryr jag mig inte om muslimerna alls men det kommer bli intressant att se hur Israels terrorister (dvs palestinierna/libaneserna) snart kommer bli våra "migranter".
Är det din agenda som lyser igenom när du skriver judar och inte Israeler?
Nog har jag sett en hel del, som exempel hur hela Israel firade när IDF fritagit Kaid Farhan Elkadi en beduinarabisk gisslan.
Netanyahu sa då till honom i ett telefonsamtal att alla i Israel var rörda över att han nu var fri. Kaid Farhan Elkadi bror sa "Vi har väntat på det här ögonblicket länge. Vi hoppas att alla i gisslan kommer att få det här ögonblicket, att de alla kommer att uppleva samma spänning och glädje"
Forum för gisslan och försvunna familjer beskrev räddningen som "mirakulös".
Det ser inte alls ut som du beskriver att judar bara bryr sig om judar. Det verkar snarare som om Israel bryr sig om sina invånare oavsett om de är judar eller muslimer.
Likaså sörjde hela Israel när Hizbollah dödade 12 fotbollsspelande barn och ungdomar trots att dessa var araber. Nu sörjer man i Israel de 4st döda 19-åringarna som befann sig i matsalen på träningslägret som Hizbollah skickade en drönare på med sprängämnen. Man gör ingen skillnad på att en av dem var arab.
Är du inte glad över att 30st lastbilar med mat kom in i norra Gaza i dag så att de inte behöver svälta den närmaste tiden eller hade du hoppats på svält?
När det gäller FN styrkorna i Libanon säger Israel att Hizbollah hade en tunnel 150 meter där i från och eldstriden var mot dem inte mot FN. Att forceringen hade skett när man tog ut skadade ur striden. Samt att man förvarnat FN innan så de skulle kunnat satt sig i säkerhet. Tror du på allvar att det enbart hade varit några få skadade om Israel attackerat FN styrkorna?
Tillskillnad från dig bryr jag mig om både Judar och Muslimer, men jag har inte mycket över till de som förtrycker kvinnor, eller lär sina barn hata sitt grannland, eller ger sig på civila utan att förvarna och begår fruktansvärda våldtäkter. Jag är glad att Israel släppte in 30 lastbilar med mat till norra Gaza i dag, men jag gissar att du inte är det.
Missade du partiledardebatten i går? M, S och SD säger att de inte kommer ta emot ökat antal flyktingar om detta blir en flykting kris så du kan nog slappna av.