• 1
  • 2
2025-01-14, 18:00
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamalEl-Hamas
Någon som har själv blivit drabbad av detta vansinne? Att gå till vårdcentralen och sedan få remiss / bli missledd till en dålig klinik är allvarligt.
När jag var på vårdcentralen (privat) sist fick jag välja i lista över kliniker att bli remitterad till. Läkaren vinklade sin datorskärm mot mig där jag kunde se alla tillgängliga kliniker i drop-down-menyn på skärmen. Man behöver ju inte sitta tyst och bara godta den klinik läkaren skickar remissen till.

Tyvärr är sjukvården så kass idag att man själv måste lägga lite energi på att kolla upp kliniker man kan bli remitterad till innan besöket hos VC. Ungefär samma sak som när man köper något på nätet alltså, googla och läs vad folk säger innan man beställer. Ingen klagar på det sistnämnda...
Citera
2025-05-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackWerner
Om du har möjlighet, teckna en privat sjukvårdsförsäkring. Det är som natt och dag i bemötande och uppföljning. Om du inte är nöjd med behandlingen kan du klaga och få gå till en annan läkare. Tecknade en för många år sen och använt några gånger inkl till en operation. Fungerar bra och inte särskilt dyrt (230 kr/mån + självrisk 700 kr)
Får jag fråga vad försäkringen heter
Citera
2025-05-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
I Stockholm är 70% av alla vårdcentraler i privat regi.
https://www.ekonomifakta.se/sakomrad...i_1210137.html

Det fungerar majoriteten av tiden.
Dock så är det dåligt med att läkare snålar med att skicka en på blodprover/undersökningar då det anses vara "onödigt".

Sedan så sitter man där med en hjärntumör..

Klaga på politikerna.
Var hittar man siffror på det?
Skulle vilja hitta andra städer
70% låter otroligt högt

Förlåt såg nu din länk 😊
Citera
2025-05-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Får jag fråga vad försäkringen heter

Sjukvårdsförsäkring hos Akademikerförsäkring är prisvärt. Kräver dock att du är med i något av fackförbunden som äger Akademikerförsäkring. Som alternativ kan du teckna likvärdig, men till lite dyrare månadskostnad hos Trygg Hansa. Sist jag kollade räckte det med att intyga fullt arbetsför, dvs ingen hälsodeklaration.
Citera
2025-05-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackWerner
Sjukvårdsförsäkring hos Akademikerförsäkring är prisvärt. Kräver dock att du är med i något av fackförbunden som äger Akademikerförsäkring. Som alternativ kan du teckna likvärdig, men till lite dyrare månadskostnad hos Trygg Hansa. Sist jag kollade räckte det med att intyga fullt arbetsför, dvs ingen hälsodeklaration.
Okej tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in