2024-10-12, 18:25
Medlem
SveaBunkerns avatar
Har varit mycket prat om att Bitcoin och andra kryptovalutor kommer öka i värde om Trump vinner presidentvalet 📈

MEN!

Vad tror ni händer med kryptovalutors värde om Harris vinner!?
Citera
2024-10-12, 18:27
Medlem
ziejacools avatar
att Harris skulle vinna är så pass osannolikt att jag skulle kunna satsa mina barn på det men iallafall så skulle ingenting hända vare sig Trump eller Harris vinner.
Citera
2024-10-12, 18:28
Avslutad
Vinner hon är det så att säga över. Harris springer storfinansen och övervakningssamhällets ärenden.
Citera
2024-10-12, 18:30
Medlem
Finns ingen koppling mellan presidentkandidaterna och kryptovalutor så spelar ingen som helst roll.
Citera
2024-10-12, 18:36
Medlem
Trump har varit väldigt positiv till Bitcoin den senaste tiden. Så troligen kan det påverka priset positivt om han vinner. Jag tror att BTC går till en miljon dollar oavsett. Med Harris dröjer det kanske lite längre. Sen tycker inte jag att en president ska ta ställning så tydligt. De bör vara opartiska i sådana frågor och låta marknaden bestämma. Och där verkar ju Harris mer måttfull och rimlig i den här frågan.
Citera
2024-10-12, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Trump har varit väldigt positiv till Bitcoin den senaste tiden. Så troligen kan det påverka priset positivt om han vinner. Jag tror att BTC går till en miljon dollar oavsett. Med Harris dröjer det kanske lite längre. Sen tycker inte jag att en president ska ta ställning så tydligt. De bör vara opartiska i sådana frågor och låta marknaden bestämma. Och där verkar ju Harris mer måttfull och rimlig i den här frågan.
Nja Harris verkar mer rimlig och måttfull i den frågan.
Citera
2024-10-12, 18:51
Avslutad
Harris. Tillfällig dipp.

Blir det en fortsättning med chokehold 3.0? Vet inte, svårt att få ihop att BlackRock är bullish medan Demokraterna inte är det. Demokraterna kan dock inte stoppa BTC, BTC kommer att fortsätta avancera men något långsammare under demokratiskt styre.

Trump. Till månen.

Trump är bullish och vill backa dollarn med BTC. Nuff said.

Trump ser ut att vinna, men osvuret är bäst.
Citera
2024-10-12, 19:29
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Finns ingen koppling mellan presidentkandidaterna och kryptovalutor så spelar ingen som helst roll.
Jo. Trump talade på Bitcoin conference tidigare i somras. Även RFK Jr var där och han sa att om han blev president (det här var innan han gick med Trump) skulle han köpa upp Bitcoin och ha i USAs pengareserv. Nu är ju de på samma lag och båda är väldigt för krypto. Skulle USA köpa upp Bitcoin kommer med största sannolikhet priset stiga rätt rejält. Det lär också ge en större acceptans till Bitcoin vilket även det ökar priset. Så det spelar väldigt väldigt stor roll särskilt om presidenten agerar och köper in Bitcoin.

Harris har inte sagt mycket alls. Eftersom förväntningarna är att Bitcoin kommer öka om Trump vinner skulle det förmodligen bli en tillfällig dipp om hon vinner men sen gissar jag att priset korrigerar sig efter ett tag om inget speciellt händer. Men det lär väl bli tredje världskriget (ett exempel på att något "speciellt" händer) om hon fuskvinner och då lär priset på Bitcoin sjunka rejält men kännas mindre relevant.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-10-12 kl. 19:31.
Citera
2024-10-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo. Trump talade på Bitcoin conference tidigare i somras. Även RFK Jr var där och han sa att om han blev president (det här var innan han gick med Trump) skulle han köpa upp Bitcoin och ha i USAs pengareserv. Nu är ju de på samma lag och båda är väldigt för krypto. Skulle USA köpa upp Bitcoin kommer med största sannolikhet priset stiga rätt rejält. Det lär också ge en större acceptans till Bitcoin vilket även det ökar priset. Så det spelar väldigt väldigt stor roll särskilt om presidenten agerar och köper in Bitcoin.

Harris har inte sagt mycket alls. Eftersom förväntningarna är att Bitcoin kommer öka om Trump vinner skulle det förmodligen bli en tillfällig dipp om hon vinner. Men det lär väl bli tredje världskriget om hon fuskvinner och då lär priset på Bitcoin kännas mindre relevant.

Är inte Bitcoin en valuta du flyr till om det verkligen blir kris i samhället?
Citera
2024-10-12, 19:33
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Är inte Bitcoin en valuta du flyr till om det verkligen blir kris i samhället?
Jo men priset kommer ju inte öka av det. Speciellt inte i början. Men när vi alla atombombats till döds så är det rätt ointressant vad priset är på Bitcoin.
Citera
2024-10-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo men priset kommer ju inte öka av det. Speciellt inte i början. Men när vi alla atombombats till döds så är det rätt ointressant vad priset är på Bitcoin.

Ja, det kan jag hålla med om. Ifall det gått så långt lär ju inte många komma åt någon sina bitcoin längre.

Jag vet inte faktiskt. Om Trump vinner så har jag en stark känsla av att han kommer engagera sig väldigt mycket i mellanöstern, medan han sedan låter ryssarna härja fritt i Europa.

Det känns inte helt stabilt.

Men jag vet inte om Kamala kommer göra nåt vettigt heller.

Överhuvudtaget vet jag inte om USA kommer att göra nåt vettigt framöver.

Men påverkar det bitcoin?
Citera
2024-10-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ja, det kan jag hålla med om. Ifall det gått så långt lär ju inte många komma åt någon sina bitcoin längre.

Jag vet inte faktiskt. Om Trump vinner så har jag en stark känsla av att han kommer engagera sig väldigt mycket i mellanöstern, medan han sedan låter ryssarna härja fritt i Europa.

Det känns inte helt stabilt.

Men jag vet inte om Kamala kommer göra nåt vettigt heller.

Överhuvudtaget vet jag inte om USA kommer att göra nåt vettigt framöver.

Men påverkar det bitcoin?
Nej, men det faktum att Trump har sagt att han ska beordra federal reserve att köpa bitcoin som en reserve currency kommer att påverka priset om det genomförs.

Jag tror att det händer förr eller senare oavsett vem som är president. Men troligen händer det redan nästa år om Trump vinner valet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in