• 1
  • 2
2024-10-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurhaeger
Tack! Den hade jag missat. Men har kollat lite snabbt nu. Det verkar vara en enklare variant som saknar USB-C PD (som jag behöver) och KVM-switch (som skulle kunna vara bra att ha).

En TV skulle jag akta mig för. De har en massa hyss för sig och kan tex visa olika ljusstyrka på olika delar av bilden för att förbättra svärta och färgdynamik. Jättebra när du tittar på en film, mindre bra om du ska redigera video. Kolla noga att sådant går att stänga av om du köper en TV.

Det billigaste alternativet är nog 3 st 27" som du placerar vertikalt bredvid varandra i en monitorarm, men då får man tänka igenom hur de ska drivas (både ström och bild). Nyare skärmar brukar gå att koppla ihop med varandra s.k. "daisy chaining" för att minska kabelröran men jag vet inte om det funkar med 3st. Det finns säkert någon annan som har bättre koll. Fråga annars på Sweclockers forum.
Funkar det verkligen att koppla ihop flera monitorer? Jag har för mig att om man maximerar fönstret på ett program så visas det bara på ett fönster. Man vill ju ha ett fönster som sträcker sig över flera monitorer.
Citera
2024-10-12, 21:24
Medlem
Purpurhaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittkonto11
Funkar det verkligen att koppla ihop flera monitorer? Jag har för mig att om man maximerar fönstret på ett program så visas det bara på ett fönster. Man vill ju ha ett fönster som sträcker sig över flera monitorer.
Jag vet vad du menar. Jag körde 3 skärmar på förra jobbet och maximerar man ett fönster fyller den bara upp den aktuella skärmen. Men om man istället drar ut fönstret med musen kan få det att spänna över alla skärmarna. Jag har för mig att det finns någon tangentkombination för att maximera fönstret över alla skärmar men tyvärr är jag jättedålig på att komma ihåg sådana detaljer. Du får googla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in