2024-11-10, 10:13
Medlem
Midsommargården
Citera
2024-11-10, 18:42
Medlem
Rompers avatar
Två barn har fått ett helvete pga. En far (som dom själva inte har kunnat välja)

Mor i familjen blev uppsagd när Comwell blev av med kontraktet på Kusthotellet.

Det blir nog inget God Jul firande i den familjen om Roger får frigång ifrån häktet...
Citera
2024-11-10, 21:19
Medlem
Han är ute.
Citera
2024-11-10, 21:24
Medlem
Dem som känt, känner eller umgåtts med Roger skulle nog hålla det högst osannolikt att han begått denna handling som han anklagas för! Mer harmlös, snäll och försiktigt människa får man leta efter! De som jobbat eller jobbar inom vården där patienter kan bli fysiska vet att det det är utmanande och vissa tillfällen är det inte att rekommendera ensamarbete som i detta fallet!
Hoppas verkligen Arbetsmiljöverket tittar på hur äldreboendet med personalen arbetar med risker utifrån ensamarbete där patienter kan vara utåtagerande ! Hoppas Roger m familj kan få ro och gå vidare från denna tragiska situation!
Citera
2024-11-10, 22:04
Medlem
Så du känner honom, och var ändå tvungen att fråga vilket boende det gäller.
Och tillräcklig insyn i att det hela beror på en missuppfattning relaterat till dålig arbetsmiljö.... Spännande.
Stackars R, råkat hamna på olika arbeten med så dålig arbetsmiljö att han blir anklagad på detta viset vid upprepade tillfällen.
Citera
2024-11-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LePaunex
Så du känner honom, och var ändå tvungen att fråga vilket boende det gäller.
Och tillräcklig insyn i att det hela beror på en missuppfattning relaterat till dålig arbetsmiljö.... Spännande.
Stackars R, råkat hamna på olika arbeten med så dålig arbetsmiljö att han blir anklagad på detta viset vid upprepade tillfällen.
Umgås inte nej och vet inte vilket boende han jobbar eller jobbat på! Om det är som du säger så borde han fått sparken för längesen eller har kommunen så dålig koll på personalen, ring IVO eller Arbetsmiljöverket vet jag eller? Om kommunen har så dålig koll så borde myndigheterna utöva tillsyn
Citera
2024-11-10, 22:53
Medlem
Umgås eller inte. Du verkar ju känna honom. Och han har väl valt att sluta själv istället för att få sparken. Är man bara anklagad men inte dömd så..
Tycker även jag att det är konstigt att människan får fortsätta arbeta med människor, uppenbarligen har inte tillräckliga referenser tagits.
Men att det är arbetsmiljön och inte GM själv som är felet, det verkar du ha koll på. Väldigt märkligt. Trots ovissheten om vilket boende det gäller.
Citera
2024-11-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LePaunex
Umgås eller inte. Du verkar ju känna honom. Och han har väl valt att sluta själv istället för att få sparken. Är man bara anklagad men inte dömd så..
Tycker även jag att det är konstigt att människan får fortsätta arbeta med människor, uppenbarligen har inte tillräckliga referenser tagits.
Men att det är arbetsmiljön och inte GM själv som är felet, det verkar du ha koll på. Väldigt märkligt. Trots ovissheten om vilket boende det gäller.
Har svårt se att kommunen inte anmäler olämpligt återkommande beteende eller är verksamheten så bristfällig och då borde detta anmälas utöver pågående utredning! Om det är ett misstag i arbete och inget brott så är det inte långt borta att arbetet med arbetsmiljö brustit! Varför ensamarbete om R misslyckats flera gånger tidigare på olika boenden!
Jag vet lika lite som alla andra utöver inblandade och de som utreder men allt är inte som det ser ut och kommunal verksamhet är inte benchmark of the year avseende arbetsmiljöarbete!
Citera
2024-11-11, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthapolice
Har svårt se att kommunen inte anmäler olämpligt återkommande beteende eller är verksamheten så bristfällig och då borde detta anmälas utöver pågående utredning! Om det är ett misstag i arbete och inget brott så är det inte långt borta att arbetet med arbetsmiljö brustit! Varför ensamarbete om R misslyckats flera gånger tidigare på olika boenden!
Jag vet lika lite som alla andra utöver inblandade och de som utreder men allt är inte som det ser ut och kommunal verksamhet är inte benchmark of the year avseende arbetsmiljöarbete!

Enligt vad jag har hört så skedde de tidigare misstankarna mot honom inte inom en kommunal verksamhet. Han var anställd hos en annan arbetsgivare. Så i detta fallet handlar det med all sannolikhet INTE om någon bristande arbetsmiljö. Konstigt att just han råkar ut för felaktiga anklagelser på olika arbetsplatser, oberoende av varandra. Det står även i tråden att han blev påkommen mitt i akten....
Citera
2024-11-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Enligt vad jag har hört så skedde de tidigare misstankarna mot honom inte inom en kommunal verksamhet. Han var anställd hos en annan arbetsgivare. Så i detta fallet handlar det med all sannolikhet INTE om någon bristande arbetsmiljö. Konstigt att just han råkar ut för felaktiga anklagelser på olika arbetsplatser, oberoende av varandra. Det står även i tråden att han blev påkommen mitt i akten....
Vad är det för ”misstankar” utanför kommunal verksamhet som har med pågående brottsutredning att göra? Utredning av brott får visa vad som är grund för straff….
Att generell nämna om anklagelserna utan vara specifik och påvisa koppling till denna tråd ger vad då mer än pajkastning…..
Citera
2024-11-11, 11:37
Medlem
Det har tydligen varit ganska rörigt på midsommargårdens boende tidigare och ska finnas kvinna som anmält kollegor innan utan sanning och det har ställt till det ordentligt…..väntar på namnet på denna stjärna….skulle bli förvånad om inte IVO och Arbetsmiljöverket varit på detta boende pga brister i verksamheten
Citera
2024-11-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthapolice
Det har tydligen varit ganska rörigt på midsommargårdens boende tidigare och ska finnas kvinna som anmält kollegor innan utan sanning och det har ställt till det ordentligt…..väntar på namnet på denna stjärna….skulle bli förvånad om inte IVO och Arbetsmiljöverket varit på detta boende pga brister i verksamheten
Nu är det ju så att personerna som bod på Midsommargården är väldigt sjuka o är inte i det skicket att de är kapabla att anmäla någon. Dessutom avlider de efter en tid som de har bott där. Förstår inte hur du kan sitta o förvara en person som är anklagad för ett så grovt brott?!! Jag kan säga så mycket som att det var i Varberg som Roger var anställd, där han blev anklagad för sexuella övergrepp på en tidigare arbetsplats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in