Citat:
Ursprungligen postat av
LaettMjoelk
Så, svenska män som påstår sig värna om "den svenska släktet/rasen" eller var ni nu säger: VARFÖR har ni detta beteendet som i sin tur leder till att det föds för få barn? När ska ni inse att problemet ligger på er och förändras till ansvarstagande fädrar?
Därför att jag har kanske någon diagnos men ej uppsökt vård. Eller så är jag bara lat.
Jag klarar galant av att sköta lgh & jobb, komma i tid, duscha och klä på mig men inte så mycket mer helt ärligt. Städar dåligt. Kan ej laga mat, ej försökt riktigt. Skulle nog inte kunna ta hand om en katt ens.
Dagar kan försvinna i tv, spel eller böcker i undantagsfall.
Sedan som du själv säger, ungkarlsliv är rätt bekvämt. Behöver bara se om mig själv. Vad tjänar jag på att ge upp det?
Tror inte vi män upplever "barnångest" som kvinnor gör riktigt. Kanske har med det biologiska att göra då sperma fungerar långt upp i en mans ålder, medans kvinnor har en annan gräns för barnafödande. Därav en snedfördelning.
Min teori.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bevisatsmartast
Jag tycker att trådskaparen här har faktiskt en bra poäng i vad hon säger många svenska män är faktiskt som förväxta pojkar som lever fortfarande hemma med sina tv-spel.
*Hemma i egen lägenhet.
Jag gillar Sverige och det räcker att läsa lite eller kolla Youtube för att se att Sverige är ett bra land att föda barn i. Vi har bra bidrag och typ världens längsta föräldraledighet.
Om man nu vill ha barn. Och jag har erkänt att jag inte riktigt vill. Varför ska jag det?
Tror många barn kom till av misstag innnan. Men nu har vi premetivmedel och att onanera är accepterat osv. Abort finns. Alla ser alla andras liv på instagram som ska vara perfekta innan man skaffar barn. Folk är rädda idag. Rädda ekonomiskt och säkerhetsmässigt. Rädda för ansvar. Även om Sverige är mycket bra.