2024-10-11, 10:22
Medlem
Flickpojkens avatar
Hela arabvärlden har velat förinta Israel och har försökt göra det. Nu verkar Araberna vilja fördriva Judar från Sverige och har uppenbarligen lyckats i Malmö.

Araber trakasserar systematiskt Judar och tillåts sprida hat och uppmaningar till en ny förintelse på våra gator. Alla demonstrationer jag har sett är tveklöst hets mot folkgrupp. Dessutom har Araber gett sig på enskilda judar och judiska byggnader just för att dom är Judar. Ett tydligare exempel på hets mot folkgrupp är svårt att finna.

För att sätta detta i sammanhang är Judar ett minoritetsfolk i Sverige. Ponera att människor kom hit och systematiskt trakasserade minoritetsfolk som samer eller andra grupper som Kurder, Syrier eller Iranier (som dock inte räknas som minoritetsfolk i Sverige). Ingen hade accepterat detta.

Jag tycker att det är dags att utvisa personer som systematiskt trakasserar Judar för att skydda denna minoritets befolkning.

Jag är inte en person som vanligtvis engagerar mig politiskt, men behandlingen av judar i Sverige är så illa, både ur ett humanitärt och principiellt perspektiv, att jag tycker att det är dags att skapa en politisk motrörelse. Vi behöver också ett civilsamhälle som står upp för judar och motarbetar detta vedervärdiga beteende som Muslimer uppvisar.
Senast redigerad av Flickpojken 2024-10-11 kl. 10:50.
Citera
2024-10-11, 10:46
Medlem
jo, vi är flata.

Men tyvärr så behöver vänstern muslimernas röster så det är kört..
Citera
2024-10-11, 10:48
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Bra fråga. Det är märkligt hur det kan råda så dubbla måttstockar inom detta område.

Jag skulle tro att rädsla styr våra ledare i den här frågan. Både att bli kallad för rasist och bli petad men även att muslimerna börjar bli många till antalet och snabbt kan mobilisera och utgöra reella hot.

Men varför man låter detta pågå och växa är bra märkligt. Fast 80% av befolkningen tycker inte att det är en viktig fråga och man väljer därför vad man tror röstboskapen vill dvs ha mångkultur överallt.

De som påvisar att kejsaren är naken kastas ju omgående till vargarna.
Citera
2024-10-11, 11:09
Medlem
olasvenssons avatar
Jag tror inte vi har ett problem med att svenskar skulle ogilla judar. Problemet ligger utanför Sverige,
Citera
2024-10-11, 11:33
Medlem
Flickpojkens avatar
Funderade just på om de va en enda större manifestation av judar och för judar den 7 Oktober? De borde ju säga allt.

Kanske va de några Araber som va ute och firade?
Citera
2024-10-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Hela arabvärlden har velat förinta Israel och har försökt göra det. Nu verkar Araberna vilja fördriva Judar från Sverige och har uppenbarligen lyckats i Malmö.

Araber trakasserar systematiskt Judar och tillåts sprida hat och uppmaningar till en ny förintelse på våra gator. Alla demonstrationer jag har sett är tveklöst hets mot folkgrupp. Dessutom har Araber gett sig på enskilda judar och judiska byggnader just för att dom är Judar. Ett tydligare exempel på hets mot folkgrupp är svårt att finna.

För att sätta detta i sammanhang är Judar ett minoritetsfolk i Sverige. Ponera att människor kom hit och systematiskt trakasserade minoritetsfolk som samer eller andra grupper som Kurder, Syrier eller Iranier (som dock inte räknas som minoritetsfolk i Sverige). Ingen hade accepterat detta.

Jag tycker att det är dags att utvisa personer som systematiskt trakasserar Judar för att skydda denna minoritets befolkning.

Jag är inte en person som vanligtvis engagerar mig politiskt, men behandlingen av judar i Sverige är så illa, både ur ett humanitärt och principiellt perspektiv, att jag tycker att det är dags att skapa en politisk motrörelse. Vi behöver också ett civilsamhälle som står upp för judar och motarbetar detta vedervärdiga beteende som Muslimer uppvisar.
Det du beskriver är helt enkelt judendomens genombrott och hur den lyckats erövra världen (genom kristendomen och etatismen främst), dvs den judiska tron att man är förföljd och varför det skulle vara svenskens ansvar är förstås frågan?
En annan uppenbar sak är s k "antisemitism" och hur det har etablerats, dvs det skulle aldrig skett utan judendomens erövring av vår värld. Varför skulle hat/förakt för judar vara värre än annat hat/förakt mot andra (främmande) grupper för resp. grupp?
När du skriver "förinta" anger ju Torahn hur judarna ska agera för att förinta främmande grupper (ned
till spädbarn och boskap) så tydligen finns utrotningstanken även hos judendomens läror, då...
Citera
2024-10-11, 11:47
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Det du beskriver är helt enkelt judendomens genombrott och hur den lyckats erövra världen (genom kristendomen och etatismen främst), dvs den judiska tron att man är förföljd och varför det skulle vara svenskens ansvar är förstås frågan?
En annan uppenbar sak är s k "antisemitism" och hur det har etablerats, dvs det skulle aldrig skett utan judendomens erövring av vår värld. Varför skulle hat/förakt för judar vara värre än annat hat/förakt mot andra (främmande) grupper för resp. grupp?
När du skriver "förinta" anger ju Torahn hur judarna ska agera för att förinta främmande grupper (ned
till spädbarn och boskap) så tydligen finns utrotningstanken även hos judendomens läror, då...

De du inte förstår är att jurdedomen precis som kristendomen flera gånger har reformerats. För övrigt är alla tre religionerna Abrahamitiska.

Egentligen är de statens ansvar inte Svenskarnas. Jag tycker dock finns anledning att stå demokratin och mänskliga rättigheter även individ (av den anledningen angår de alla) . Och skulle ha samma hållning även om du skulle byta ut judarna mot en annan folkgrupp (de blir ju dock lite svårt uppenbara själ)

Man hatar judar inte för att dom förtjänar de utan för att dom är framgångsrika. Liknande ressentiment har byggts upp emot exempelvis Asiater i USA. Judar är lite annorlunda på de säte att dom inte bara förföljs lokalt utan har en annan folkgrupp som vill utrota alla Judar oavsett var dom befinner sej.
Senast redigerad av Flickpojken 2024-10-11 kl. 12:01.
Citera
2024-10-11, 11:57
Medlem
Egentligen överallt där araberna / muslimerna kommer att vara i stort antal så kommer de mer eller mindre att fördriva judarna. Det är som en naturlag stiftat i pränt av de heliga skrifterna.

Ärligt så gäller det även kristna, men situationen är mer uppenbar när det gäller judarna eftersom de är en ganska liten grupp. Kristna är fler och därför syns fördrivningen av kristna mest i de muslimska länderna.
Citera
2024-10-11, 12:00
Medlem
Flickpojkens avatar
Man hatar judar inte för att dom förtjänar de utan för att dom är framgångsrika. Liknande ressentiment har byggts upp emot exempelvis Asiater i USA. Judar är lite annorlunda på de säte att dom inte bara förföljs lokalt utan har en annan folkgrupp som vill utrota alla Judar oavsett var dom befinner sej.
Citera
2024-10-11, 12:02
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Egentligen överallt där araberna / muslimerna kommer att vara i stort antal så kommer de mer eller mindre att fördriva judarna. Det är som en naturlag stiftat i pränt av de heliga skrifterna.

Ärligt så gäller det även kristna, men situationen är mer uppenbar när det gäller judarna eftersom de är en ganska liten grupp. Kristna är fler och därför syns fördrivningen av kristna mest i de muslimska länderna.

Jag tror att de börjar gå upp för folk de är ett systematiskt mönster och inte enskilda fenomen och händelser.
Citera
2024-10-11, 12:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Varför skulle hat/förakt för judar vara värre än annat hat/förakt mot andra (främmande) grupper för resp. grupp?

För att den är mer vanligt förekommande per capita än någon annan grupp. Gå igenom statistiken och kolla.
Citera
2024-10-11, 12:06
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken

Så du menar att vi ska skicka ut ca 80% av folket ifrån Sverige?
Då blir det lite öde och fattas folk som kan jobba och betala skatt osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in