2024-10-12, 18:42
Medlem
WOKE fungerade bra i början, nu när folk helt börjar trötta på det och när det inte säljs längre så hoppar dom på nånting annat.

Hoppas filmer och serier slutar med woke-tramset också.
Citera
2024-10-12, 18:58
Medlem
Panzeradlers avatar
Blir det färre kineser i deras katalog?
Citera
2024-10-12, 19:40
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Verkar generellt vara en snubbe med huvudet på skaft.

Ur den riktiga intervjun som Expressen snott från EFN;

En sak som verkligen engagerat Ayad Al-Saffar är marknadsföringen.

– Jag frågar marknadsavdelningen: vem firar ni jul med? Er familj eller era kompisar? Er familj! Då ska vi ha familjer på våra bilder och inte kompisgäng. Åhlénskunder måste känna igen sig i de bilder vi visar upp. Ibland blir det alldeles för woke. När jag köpte Åhléns var det som om de aldrig kunde visa upp en svensk kille eller tjej i reklamen och det blir för udda. Ett exempel är när de visade en vacker mörkhyad kille som de testade smink på. Det blir too much. Bilden var väldigt läcker och skulle passa som tavla bakom en hotellreception men marknadsavdelningen sa att den bilden skulle de tapetsera Sverige med för ett erbjudande på foundation. Jag sa som det var: mina döttrar kommer inte köpa smink på Åhléns för att den här killen sminkar sig. Vad är det för fel på att ha bilder på vanliga tjejer när det är vanliga tjejer som handlar hos oss? Det låter kanske rasistiskt men det är det inte för det är vanlig enkel marknadsföring.”

[…]

”Jag hamnade i Rättvik i Dalarna och jag minns att jag tyckte de andra flyktingarna var så duktiga som tränade så mycket. Men sedan insåg jag att de inte skulle träna bara för att de var klädda i joggingkläder. De hade ingen stil och ingen klass alls men jag lärde mig att det säljs mycket träningsoveraller i Sverige så det var en av de första produkterna som jag importerade och började sälja. ”

Kina är ju ingen demokrati? Är det problematiskt för dig att jobba med Kina?

– Nej, det är inte något problem för mig. Jag känner mig tryggare i Kina än vad jag känner mig i Sverige. Där är det kameror överallt och de tar bilder överallt. Jag har ingenting att dölja så vad ska jag vara orolig för? På riktigt. Jag är aldrig orolig i Kina Jag skulle aldrig släppa en 12-åring ensam i Sverige men det skulle jag i Kina. Filma mig, ta bilder. Gör vad ni vill. Jag har inget att dölja. Bara ni skyddar samhället. ”

https://efn.se/ahlens-agaren-al-saffars-plan-ta-tillbaka-stadskarnor
Vilken jävla kung 👌

Get woke, go broke ligger rätt i tiden.
Senast redigerad av TompaO 2024-10-12 kl. 19:45.
Citera
2024-10-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
WOKE fungerade bra i början, nu när folk helt börjar trötta på det och när det inte säljs längre så hoppar dom på nånting annat.

Fast är det inte ofta så att wokea filmer och TV-serier nästan alltid är dåliga i vilket fall? Men de avslöjar sin talanglöshet tidigt genom att vara woke, kanske bra? Som en varningstriangel, typ? Lite samma med reklam, "Titta vi är woke köp inte vår produkt!" :-D
Citera
2024-10-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ja, det var nog ett klokt beslut. Precis som han säger behöver man inte nödvändigtvis göra woke reklam. Och det är inte heller nödvändigtvis som så att smink säljer bättre för att man visar en sminkad svart man istället för en vanlig tjej.

Så jag tycker han gör rätt och jag tycker han uttrycker sig sympatiskt. Och är det som så att det marknadsmässigt är bättre att göra woke reklam så är det givetvis fritt fram för alla andra, som då kan ta marknadsandelar.

För övrigt finns det en stor andel hyckleri i woke-reklamen, för det finns fortfarande takes som man inte vågar sig på. Det är t ex helt omöjligt att hitta en reklam där en muslimsk tjej är ihop med en vanlig helsvensk kille, rimligtvis för att det hade retat upp konservativ islam för mycket. Så där fegar man ändå ut, och tar det lagom farliga.

Jag uppfattar hela wokegrejen som hyckleri. I vart fall när det kommer "uppifrån", vilket det oftast gör.
Citera
2024-10-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Vilken jävla kung 👌

Get woke, go broke ligger rätt i tiden.

Inte det han säger om Kina. Affärsmän som inte begriper problemet med Kina är mycket farliga om de får för stort inflytande och det finns ju fler. Att han är trygg när han är i Kina beror på att han slickar deras röv.
Citera
2024-10-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Blir det färre kineser i deras katalog?
Färre afros kanske ? Har dock aldrig sett nån kines i deras katalog, så det kanske är dags nu ?
Citera
2024-10-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fast är det inte ofta så att wokea filmer och TV-serier nästan alltid är dåliga i vilket fall? Men de avslöjar sin talanglöshet tidigt genom att vara woke, kanske bra? Som en varningstriangel, typ? Lite samma med reklam, "Titta vi är woke köp inte vår produkt!" :-D

Finns ett undantag faktiskt. Förvisso ett spel: Baldur's Gate 3 är ju tämligen woke, men det klarar sig på att vara så fantastiskt välgjort. Det kanske DEI-förespråkare tolkar som att folk gillar woke
Citera
2024-10-12, 23:48
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Inte det han säger om Kina. Affärsmän som inte begriper problemet med Kina är mycket farliga om de får för stort inflytande och det finns ju fler. Att han är trygg när han är i Kina beror på att han slickar deras röv.
Kina KOMMER ta över mer globalt än vad de redan har gjort. Det är snarare tjänstefel att INTE investera i Kina som affärsman. Sedan vad Kinas utbredning resulterar i för Europas del är en annan fråga, men tåget går snart och då vill man inte vara kvar på perrongen.
Citera
2024-10-13, 01:58
Medlem
mrmiltons avatar
Är araben idiot som uttalar sig? Sätter pengar på att han snart är dömd för något typ av brott.
Citera
2024-10-13, 02:03
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Känns som att tåget gått efter decennier av ”politisk” reklam.
Citera
2024-10-13, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa

Precis, woke har aldrig bara handlat om att tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in