2024-10-11, 08:28
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledigpolis
Spotify, YouTube, Netflix och andra företag använder algoritmer för att skräddarsy feeds åt användarna som gör att de enligt deras beräkningar blir mer benägna att stanna kvar och fortsätta konsumera tjänsten.

Skulle de erbjuda ett abonnemang utan en funktionalitet de tjänar pengar på så hade de velat ta mer betalt för det, inte mindre, jämfört med det vanliga abonnemanget.

Funktionen "du kanske gillar detta också" baserat på mina andra val är bra, det är inte den jag kritiserar.

Jag ifrågasätter funktionen som plockar låtar ur mina existerande listor och gör en ny lista av dem.
Citera
2024-10-11, 10:06
Medlem
Banditas avatar
Jag är inte heller förtjust i att Spotify gör nya listor av mina befintliga listor. Mina listor har en varsin funktion, och jag är inte särskilt intresserad av att lyssna på ett hopkok av min träningslista och lågstadiebarnets favoritlåtar.
Jag tycker också att det är drygt att de klämmer in låtar i mina listor som jag inte har lagt till eller över huvud taget vill ha där.

DJ:en får de dock ett ganska stort plus för. Den funktionen tycker jag är ganska najs. Förutom att DJ:en är övertygad om att jag vill lyssna på en viss låt av Coldplay hela jävla tiden, ca. var fjärde låt. Jag gillar egentligen låten, men Spotify har gjort så att jag är sjukt less på den.
Citera
2024-10-11, 11:47
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Precis. Därför sade jag upp mitt premium youtube och spotify, kändes inte ens jobbigt att vara utan då jag börjat tanka ner musiken som jag lyssnar på och bygger på så sätt upp mitt bibliotek med mina egna playlists. Samma med alla andra tjänster , allt är bara skit dålig kvalitet ändå. Filmerna på Netflix är bedrövliga , och bitraten är så dålig så man ser knappt vad som sker på skärmen... Kanske duger åt 1080p TV apparaterna men nu får det fan vara nog med skit kvalitet på allt man konsumerar, och all jäääävla reklam fyfan säger jag bara
Vi är många som inte vet var man hittar nedladdningbart nuförtiden.
För tjugo år sedan kunde jag hitta vilka torrents som helst, nu inget vettigt alls.
Citera
2024-10-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
För tjugo år sedan kunde jag hitta vilka torrents som helst, nu inget vettigt alls.

www.spotifydown.com rutracker torrentleech

Rutracker behöver du översätta till svenska så e det lugnt och skapa ett konto. Bästa sidan för musik...

Och lägg pengar på en vpn så kan du bygga ditt egna bibliotek)
Citera
2024-10-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91

Och till Android finns det reklamfri youtube, dock inte stöd för 4k eller 1440p men till musik är den guld, kan även ladda hem och spara klipp genom appen. Newpipe heter den
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in