Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det verkar som om jag missuppfattat att CN jobbar kvar inom Svenska Kyrkan. Det var när hon gjorde sig helt omöjlig i Bromma hon bytte stift och välkomnades i Bro. Vilket tyder på att Svenska Kyrkan inte har några rutiner för att sortera bort olämpliga anställda.
CN har kostat Svenska kyrkan långt över 2 miljoner kronor i en församling som inte ens hade råd att värma upp kyrkorna eftersom budgeten var slut.
CN har tjänat 790.000 på detta när vi drar av att hon fick rabatt och bara betalar 80.000 av rättegångskostnaderna. CN kommer inte att frysa i vinter, hon har råd med värme hemma.
Edit: CN är minst sagt svårgooglad numera, men hon verkar vara skriven på samma adress sedan flera år tillbaka.
Är litet insatt i Sv kyrkan. Min erfarenhet när man vill bli av med en präst( vilket händer ofta) så ger man strålande referenser. Svenska kyrkan är en oerhört, med modern fras, toxisk arbetsplats. Flera kyrkoherdar jag känner till, tyvärr flertalet av dem kvinnor, är rena psykopaterna och har uppenbarligen hamnat i yrket inte av tro utan av rent och skärt maktbegär.
Jag är numer oerhört skeptisk när jag möter en präst, litar inte på att vederbörande är av rätta virket.
Denna historia är helt absurd, skulle lyssna på SvDs podd men kan bara lyssna på första avsnittet utan att vara prenumerant, så därför började jag googla-vilken hemsk människa, hon verkar ju ha en rad med liv hon förstört bakom sig med början med att anklagansina föräldrar.
Så förrådd jag skulle känna att vara vigd eller begravt en släkting med denna ”präst” som officiant.
Arma hennes barn! Men de kanske har ärvt hennes gener och så småningom begär skadestånd av henne för förstörd barndom!
Men inte förvånad att hon är utköpt, kyrkan har kosing o slänger den hellre på utköp av en ovärdig präst än att tvätta byken offentligt.