2026-06-26, 14:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Undrar hur det gått? Överklagat domen? Fortsatt jobba i kyrkan? Nåt annat jobb där hon kan manipulera andra?

Var så säker på att hon gått vidare till nya uppgifter där hon kan förpesta livet för andra för egen vinning. Ränderna går aldrig ur denna Münchhausenkvinna.

Hon är säkert fortfarande gift med samma aningslösa man och att Svenska Kyrkan kan vara hennes nya arbetsgivare är en lågoddsare.

Edit: Hur det har gått med överklagandet är jag inte insatt i.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-06-26 kl. 14:40.
Citera
2026-09-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det verkar som om jag missuppfattat att CN jobbar kvar inom Svenska Kyrkan. Det var när hon gjorde sig helt omöjlig i Bromma hon bytte stift och välkomnades i Bro. Vilket tyder på att Svenska Kyrkan inte har några rutiner för att sortera bort olämpliga anställda.

CN har kostat Svenska kyrkan långt över 2 miljoner kronor i en församling som inte ens hade råd att värma upp kyrkorna eftersom budgeten var slut.

CN har tjänat 790.000 på detta när vi drar av att hon fick rabatt och bara betalar 80.000 av rättegångskostnaderna. CN kommer inte att frysa i vinter, hon har råd med värme hemma.

Edit: CN är minst sagt svårgooglad numera, men hon verkar vara skriven på samma adress sedan flera år tillbaka.
Är litet insatt i Sv kyrkan. Min erfarenhet när man vill bli av med en präst( vilket händer ofta) så ger man strålande referenser. Svenska kyrkan är en oerhört, med modern fras, toxisk arbetsplats. Flera kyrkoherdar jag känner till, tyvärr flertalet av dem kvinnor, är rena psykopaterna och har uppenbarligen hamnat i yrket inte av tro utan av rent och skärt maktbegär.
Jag är numer oerhört skeptisk när jag möter en präst, litar inte på att vederbörande är av rätta virket.

Denna historia är helt absurd, skulle lyssna på SvDs podd men kan bara lyssna på första avsnittet utan att vara prenumerant, så därför började jag googla-vilken hemsk människa, hon verkar ju ha en rad med liv hon förstört bakom sig med början med att anklagansina föräldrar.

Så förrådd jag skulle känna att vara vigd eller begravt en släkting med denna ”präst” som officiant.
Arma hennes barn! Men de kanske har ärvt hennes gener och så småningom begär skadestånd av henne för förstörd barndom!

Men inte förvånad att hon är utköpt, kyrkan har kosing o slänger den hellre på utköp av en ovärdig präst än att tvätta byken offentligt.
Citera
2026-09-16, 12:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Nu ska fallet upp i hovrätten.

https://www.svd.se/a/6q1Bm3/polisenhoten-mot-kyrkoherden-tar-osannolik-vandning-polisens-misstanke-andrar-allt-fejkar-du
Citera
2026-09-16, 12:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nu ska fallet upp i hovrätten.

https://www.svd.se/a/6q1Bm3/polisenhoten-mot-kyrkoherden-tar-osannolik-vandning-polisens-misstanke-andrar-allt-fejkar-du
Står det om vem som överklagade?

Vet vi om hoten upphörde när rättegången avslutades eller fortsatte de?

Nu fick CN bara en knäpp på näsan i TR så vi får hoppas på strängare straff i HR.

Det är minst sagt dubbla budskap att förstöra livet för så många runt om en som CN gjort och att jobba som präst.
Citera
2026-09-16, 12:48
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Nu fick CN bara en knäpp på näsan i TR så vi får hoppas på strängare straff i HR.

Det är minst sagt dubbla budskap att förstöra livet för så många runt om en som CN gjort och att jobba som präst.
Hoten upphörde efter att hon slutat som kyrkoherde.

Hon är väl inte dömd för att ha förstört någons liv?
Citera
2026-09-16, 13:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hoten upphörde efter att hon slutat som kyrkoherde.

Hon är väl inte dömd för att ha förstört någons liv?
Det framgår av det hon berättar i förhör att hon skadat personer i hennes omgivning åtminstone sedan hon var tonåring.

CN är inte åtalad för detta, men det vore lite karma att hon fick ett strängare straff i HR, även om jag vet att det inte fungerar på det sättet.
Citera
2026-09-16, 16:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Är litet insatt i Sv kyrkan. Min erfarenhet när man vill bli av med en präst( vilket händer ofta) så ger man strålande referenser. Svenska kyrkan är en oerhört, med modern fras, toxisk arbetsplats. Flera kyrkoherdar jag känner till, tyvärr flertalet av dem kvinnor, är rena psykopaterna och har uppenbarligen hamnat i yrket inte av tro utan av rent och skärt maktbegär.
Jag är numer oerhört skeptisk när jag möter en präst, litar inte på att vederbörande är av rätta virket.

Denna historia är helt absurd, skulle lyssna på SvDs podd men kan bara lyssna på första avsnittet utan att vara prenumerant, så därför började jag googla-vilken hemsk människa, hon verkar ju ha en rad med liv hon förstört bakom sig med början med att anklagansina föräldrar.

Så förrådd jag skulle känna att vara vigd eller begravt en släkting med denna ”präst” som officiant.
Arma hennes barn! Men de kanske har ärvt hennes gener och så småningom begär skadestånd av henne för förstörd barndom!

Men inte förvånad att hon är utköpt, kyrkan har kosing o slänger den hellre på utköp av en ovärdig präst än att tvätta byken offentligt.
Jag får tacka för det insiktsfulla inlägget.

Mycket av det du skriver om framkommer också i FUPen. Svenska Kyrkan är en inte helt oproblematisk arbetsgivare som du skriver och CN har kommit på ett sätt att utnyttja detta till max tyvärr.
Citera
2026-09-17, 04:25
Medlem
Citat:

Båda har överklagat
Citera
Igår, 17:29
Medlem
CN döms även av hovrätten.

Hon döms för falskt larm i 21 istället för 10 fall.

Påföljden blir villkorlig dom och 100 dagsböter om 120 kr.

Straffvärdet är egentligen 8 månader.
2 månader dras av eftersom hon lär bli obehörig att utöva ämbetet som präst (”avkragad.”) Och eftersom hon sedan tidigare är ostraffad slipper hon fängelse.

Målnummer B 7983-25, Svea hovrätt, avdelning 05.
Citera
Igår, 18:23
Medlem
Nu är hon dömd i hovrätten. Undrar hur Rotary i Bro och Mariasystrarna , Blasieholmen, agerar nu ? Dom som blint trott på henne ?
Citera
Igår, 18:50
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Min erfarenhet när man vill bli av med en präst( vilket händer ofta) så ger man strålande referenser.
Så kallat transportvitsord. Inte alls ovanligt i många branscher.
Citera
Igår, 18:52
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williambooth
CN döms även av hovrätten.

Hon döms för falskt larm i 21 istället för 10 fall.

Påföljden blir villkorlig dom och 100 dagsböter om 120 kr.

Straffvärdet är egentligen 8 månader.
2 månader dras av eftersom hon lär bli obehörig att utöva ämbetet som präst (”avkragad.”) Och eftersom hon sedan tidigare är ostraffad slipper hon fängelse.

Målnummer B 7983-25, Svea hovrätt, avdelning 05.
”Hotbrev, knivar och en misshandel. Inget ovanligt för en rättegång. Ändå är allt ovanligt med prästen Cathrine Nordqvists fall. Nu blir det upp till Svea hovrätt att fälla avgörandet: skyldig – eller oskyldig?”

Skyldig, alltså. Var ska hon ställa till med elände härnäst? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in