Citat:
Ursprungligen postat av
Honestus
Notera hur terapeuten vittnar om att de vid varje session var tvungna att fokusera på det mest akuta (nya hot?) och aldrig hann gå bakåt i tiden och titta på barndom, andra trauman etc. Då pågick "terapin" ändå i åratal! Jag tror detta med GM pågått i många år, kanske redan sedan barnsben och att lögner för att uppnå spänning och uppmärksamhet är djupt cementerat i henne. Så pass att verklighet och fantasi flyter ihop. Patienter med denna störning är tydligen i princip omöjliga att bota, så showen lär fortsätta på nya platser mot nya instanser och personer.
Störande hur resurskrävande och kostsamt det blev innan hon åkte dit för denna räd.
Ja, det tror jag också. Är väl som alla andra beroenden att det eskalerar och ”hoten” blev värre och värre för att hon behövde mer uppmärksamhet.
Om hon blivit avkragad, har insikt om vad hon gjort och behöver stålar skulle man önska att hon sålde in sig själv som dok till typ Netflix. Tror hon ens på Jesus eller har hon sökt sig till yrket för att man får maximalt med uppmärksamhet och så har hon bara spelat med i alla år? Jag har ingen koll men måste ändå kräva en del för att bli kyrkoherde och om hon var i Bromma måste det vara ganska attraktivt. Finns det några, utöver terapeuten, som tror på henne? Har själv erfarenhet av en person som fifflade inom jobbet, att man jobbar på ett stort företag och tillåter sig ta något ”som blivit över”. Efter några år kändes det som att det inte handlade om pengarna utan om känslan som uppnåddes när den här personen lurade någon oavsett om det var en arbetsgivare, kompis eller släkting. Någon har skrivit en term tidigare i tråden när man blir hög av vetskapen om att man lurar någon som inte vet om det och så upplevde jag det. Och när det blir avslöjat så drabbas inte personen av skuldkänslor eller skam utan blir arg för möjligheten att bli hög försvinner. Så då byter man jobb och skaffar nytt umgänge så har man några andra att lura.